Værksted i flensborg
Fra : winther

Dato : 15-05-04 16:55

Hej

Jeg har en Peugeot 405 1,9 GTX Turbor Diesel.

Da bilen snart skal have skiftet tandrem og fortaget et serviceeftersyn har
jeg overvejet en tur til flensborg

Jeg har fået et prisoverslag hos Peugeot at skiftningen af tandrem vil koste
ca. 3000 kr og oven i skal jeg lægge et budget eftersyn til 700 kr.

Vil der være noget at hente ved at køre til Flensborg ?

Kender i et respekteret værksted, som evt. kan lidt dansk/engelsk - mit tysk
er ikke værd at snakke om.

Hilsen
Jacob

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 15-05-04 18:38

> Kender i et respekteret værksted, som evt. kan lidt dansk/engelsk - mit
tysk
> er ikke værd at snakke om.

Peugeotforhandleren i Flensburg hedder Günther Thomsen - han findes her:
http://www.peugeothaendler.de/site/index.php?haendler_id=2801

De fleste mærkeforhandlere reklamerer her i den sønderjydske dagspresse med
at de har en dansktalende værkfører eller en mekaniker som kan.

En 405'er er jo forlængst ude over al garanti og kulanceforhåbninger, så
hvis det var mig, ville jeg finde mig en lokal uafhængig mekaniker som var
til at stole på - det bliver ganske sikkert billigere end både Flensburg og
Peugeot Danmark.
En PSA maskine er ikke rocket sience (har selv een af slagsen) - den kan
enhver mekaniker klare.
Jeg fik selv skiftet tandrem sammen med et stort eftersyn med 4,5 l god olie
for 3000,- for et år siden.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 15-05-04 19:17

Jeg overså lige i farten at det var en turbo diesel du havde, så
sammenligningen med min maskine var en smule forhastet - stadigvæk mener
jeg dog at du burde prøve at finde en lokal "ikke mærkevare" mekaniker.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 15-05-04 19:39

winther wrote:

> Jeg har fået et prisoverslag hos Peugeot at skiftningen af tandrem vil koste
> ca. 3000 kr og oven i skal jeg lægge et budget eftersyn til 700 kr.
>
> Vil der være noget at hente ved at køre til Flensborg ?

Ja.
Bare det at få en pris kan få et dansk værksted til at gå ned på ca.
samme pris når man bagefter spørger dem.!

Jeg har selv prøvet det. Så skift af tandrem blev lavet i Danmark.
(Ikke Peugeot)

Mvh. Jørgen