gethostbyaddr
Fra : bo rattenborg

Dato : 01-05-01 19:34

hvad er det egentlig for en adresse der returneres af
gethostbyaddr(getenv('REMOTE_ADDR')) ?

mvh

Bo

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 01-05-01 19:42

bo rattenborg <bo.rattenborg@[no spam]mail.dk> wrote:

> hvad er det egentlig for en adresse der returneres af
> gethostbyaddr(getenv('REMOTE_ADDR')) ?

Den PTR-record - eller reverse record - (hvis der er nogen) der
svarer til IP'en på den nameserver der er tilknyttet ip-
adressen.

--
Christian Jørgensen
http://www.razor.dk

"Uden cola og hikke - Duer helten ikke!"

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 01-05-01 19:45

"bo rattenborg" <bo.rattenborg@[no spam]mail.dk> skrev i en meddelelse
> hvad er det egentlig for en adresse der returneres af
> gethostbyaddr(getenv('REMOTE_ADDR')) ?

Det er den adresse dit ip slå's op til, når man laver reverse lookup -
f.eks. 212.10.98.25 bliver til pc163025.stofanet.dk

Hm, det var vist ikke en særlig god forklaring..

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : bo rattenborg

Dato : 01-05-01 19:59

> Det er den adresse dit ip slå's op til, når man laver reverse lookup -
> f.eks. 212.10.98.25 bliver til pc163025.stofanet.dk
>
> Hm, det var vist ikke en særlig god forklaring..

Hvis jeg forstår det ret så er 'navnet' på min IP-adresse ? Altså lidt ala
www.google.com også kan kaldes via en IP adresse ?

Bo

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 01-05-01 20:32

>Hvis jeg forstår det ret så er 'navnet' på min IP-adresse ?
>Altså lidt ala www.google.com også kan kaldes via en IP
>adresse ?

Det kan man godt sige, selvom det nok er omvendt. IP'en kan også
kaldes med 'www.google.com'.