Løb
Fra : Jimmy

Dato : 14-05-04 19:06

Hej

Hvor gammel er det nu man siger en hund skal være før man må begynde at løbe
5 km ture med den?

Mvh
Jimmy

Fra : Heidi Jensen

Dato : 14-05-04 22:17

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvor gammel er det nu man siger en hund skal være før man må begynde at
løbe
> 5 km ture med den?

Når dens muskler er færdig udviklede! det afhænger af racen!!!

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 15-05-04 11:17

"Heidi Jensen" <beardie@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse

> løbe
>
> Når dens muskler er færdig udviklede! det afhænger af racen!!!

Jeg har racen basenji og begynder med dem når de er 10 mdr gamle på små
ture - En basenji er en hurtigfærdig udviklet hund og kan sagtens klare
dette - men som der også svares, afhængig af racen .....

hilsen Pia

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-05-04 23:56

On Fri, 14 May 2004 20:06:08 +0200, "Jimmy"
<nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> wrote:

>Hej
>
>Hvor gammel er det nu man siger en hund skal være før man må begynde at løbe
> [...]

det afhænger af racen som en anden også skrev, store hunde ville jeg
være meget forsigtig med at løbe langt med da de har mere vægt på
hofterne og ledene generelt og de fleste hunde viser ikke tegn på at
de er trætte de fatter nok ikke at man bare løber for sjovt, og vil jo
ikke efterlades ! men generelt ville jeg vente til hunden var mindst
1½år gammel. dem der løber med yngre hunde fatter ikke meget af hvad
det går ud på og de ødelægger deres hundes knogler og brusken der
sidder og holder knoglerne

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

Fra : Allan

Dato : 15-05-04 12:58

Hvilken hund har du?
Jeg kender nogle, der har en Golden Retriver. De sagde, at det var bedst at
vente i et halvandet år.
Mon ikke en dyrlæge ved en masse om det.

/Allan