Nyt (billigt) glas til et akvarium og et ?~
Fra : MuLLE

Dato : 15-05-04 00:03

Kan i sige mig hvor man kan købe glas -billigt til et akvarium
Jeg har fået en knald hammerne go' ide, til et akvarium.
Men det kræver, at alt bliver lavet selv.
Derfor, skal jeg bruge billigt glas.
Det skal have tykkelsen der svare til et 250 l.
Dvs. sider/ender glas = ca. 10 mm
Bund glas = ca. 12 mm

Lige et ? mere.
Jeg synes at have læst, et eller andet sted.
At når man bruger Alfix, kan vandet godt blive mælkehvid.
Er det rigtigt, og kan det undgås.
Jeg mener at have læst, at der "bare" skal en masse vand skift til.
Som sagt kan det undgåes, vand er jo dyrt.

Jeg sidder i Randers.
MvH MuLLe

P.S. I får ikke af vide hvad min ide er, men jeg lover at smide besked ind.
NÅR det er færdigt, og jeg siger NÅR det er færdigt. Det bliver sku'
smukt *snøft*

Fra : Carsten Gall

Dato : 15-05-04 08:48

"MuLLE" <mullde_berg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men det kræver, at alt bliver lavet selv.
> Derfor, skal jeg bruge billigt glas.
> Det skal have tykkelsen der svare til et 250 l.

Jeg ved ikke hvor du kan få akvarier med henholdvis 10 og 12 mm glas,
og som kun rummer 250 liter!
Hvis du selv er i stand til at skære det til i de ønskede mål, har jeg
noget 12mm
du kan få billigt. Ved heller ikke lige hvor i landet du bor, men jeg
kommer fra København.

Carsten

Fra : MuLLE

Dato : 15-05-04 10:21

> du kan få billigt. Ved heller ikke lige hvor i landet du bor, men jeg
> kommer fra København.
>
> Carsten

Jeg sidder i Randers.
Men eller mange tak for det.

MvH MuLLe

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 15-05-04 11:46

Hvis du har nogle byggepladser i nærhede af hvor du bor kan du jo prøve
der..
Når vindus folkene sætter ruder i sker der altid det at der enten er et lag
der revner eller også at det punkterer.

og så er det jo bare frem med hobbykniven og skære al silikonen væk..:)
De er somregel glade for at slippe for at skulle transportere de ødelagte
ruder væk...

Jeg selv går og savler over et par ruder inde på DR-byen men det er sgu
sværet at køre med nogle ruder der er 2x2M og vejer som et ondt år på en
scooter..:)

--
Jabbe

Kvinder: De er jo allesammen psykopater!
www.jabbe.marzman.dk