/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Placering af skyldsspørgsmål i forsikrings~
Fra : Lars Bjerregaard


Dato : 15-05-04 14:19

Jeg var i forgårds indvolveret i et mindre trafikuheld, og er i tvivl om
hvorvidt jeg kan blive tildelt skylden eller en del den i forsikringssagen.

Ulykken: Jeg holder i et t-kryds og skal svinge til venstre. En stor lastbil
med anhænger kommer fra højre og drejer ned af den vej jeg holder på.
Lastbilen skærer efter min og min medpassagers vurdering svinget så meget at
der var overhængende fra for han havde endt på min køler med et hjulsæt. For
at undgå dette, der muligvis ville kunne medføre mere end bare materiel
skade, holder jeg hornet i bund og bakker alt hvad jeg kan....jeg når
desværre ikke at se mig i bakspejlet, det var der ikke tid til. Jeg bakker
desværre op i en Peugeot 309, der får smadret fronten og ikke kan køre
derfra. Der sker faktisk næsten ingenting med min bil. En lille bule og et
par meget små ridser. Lastbilchaufføren påstår hårdnakket han sagtens kunne
være kommet forbi, og manden i bilen bagved ser desværre ikke noget. Mit
eneste vidne er altså min medpassager (man han tæller vel ikke når jeg
kender ham?), så det er ord mod ord. Politiet havde ikke tid til at komme,
men sagde jeg skulle køre sagen med forsikring.

Hvordan mener I skylden vil blive placeret? mig, ham eller måske 50/50?


--
Mvh,
Lars Bjerregaard
Fiat Brava 1,6 SX 16v
Yamaha Virago 1100



 
 
Elbarto (15-05-2004)
Kommentar
Fra : Elbarto


Dato : 15-05-04 14:36

Min fatter har prøvet noget ligende dog hvor han kørte lastbilen
Personbilen der bakkede fik 100% af skylden
Det havde været noget andet hvis lastbilen havde ramt dig

Elbarto


"Lars Bjerregaard" <larsb@softhome.net> skrev i en meddelelse
news:40a618a4$0$3050$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg var i forgårds indvolveret i et mindre trafikuheld, og er i tvivl om
> hvorvidt jeg kan blive tildelt skylden eller en del den i
forsikringssagen.
>
> Ulykken: Jeg holder i et t-kryds og skal svinge til venstre. En stor
lastbil
> med anhænger kommer fra højre og drejer ned af den vej jeg holder på.
> Lastbilen skærer efter min og min medpassagers vurdering svinget så meget
at
> der var overhængende fra for han havde endt på min køler med et hjulsæt.
For
> at undgå dette, der muligvis ville kunne medføre mere end bare materiel
> skade, holder jeg hornet i bund og bakker alt hvad jeg kan....jeg når
> desværre ikke at se mig i bakspejlet, det var der ikke tid til. Jeg bakker
> desværre op i en Peugeot 309, der får smadret fronten og ikke kan køre
> derfra. Der sker faktisk næsten ingenting med min bil. En lille bule og et
> par meget små ridser. Lastbilchaufføren påstår hårdnakket han sagtens
kunne
> være kommet forbi, og manden i bilen bagved ser desværre ikke noget. Mit
> eneste vidne er altså min medpassager (man han tæller vel ikke når jeg
> kender ham?), så det er ord mod ord. Politiet havde ikke tid til at komme,
> men sagde jeg skulle køre sagen med forsikring.
>
> Hvordan mener I skylden vil blive placeret? mig, ham eller måske 50/50?
>
>
> --
> Mvh,
> Lars Bjerregaard
> Fiat Brava 1,6 SX 16v
> Yamaha Virago 1100
>
>



jan@stevns.net (15-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 15-05-04 15:09

"Lars Bjerregaard" <larsb@softhome.net> skrev :

>Hvordan mener I skylden vil blive placeret? mig, ham eller måske 50/50?

Den kommer du sgisme selv til at æde.


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Peter G C (15-05-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 15-05-04 15:16

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:mm8ca0hs0jn707musn5988tu2l9hv9lt1j@dtext.news.tele.dk...

[klip]

> Den kommer du sgisme selv til at æde.

Enig.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Mogens Knudsen (15-05-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 15-05-04 15:20

On Sat, 15 May 2004 16:15:32 +0200, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Enig.

Hvis man blot kan høvle den i bak og så slippe godt fra det hørte
alting - alt andet lige - op

/Mogens
som idag oplevede en Vectra V6
der ikke overholdt sin vigepligt...

Peter G C (16-05-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 16-05-04 08:18

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:om9ca0hhdaojr2ei9hji00583uli72jgh2@4ax.com...

[klip]

> Hvis man blot kan høvle den i bak og så slippe godt fra det hørte
> alting - alt andet lige - op

Enig.

> /Mogens
> som idag oplevede en Vectra V6
> der ikke overholdt sin vigepligt...

Tsk tsk - men intet uheld?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



alexbo (15-05-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 15-05-04 15:15


"Lars Bjerregaard" skrev

> holder jeg hornet i bund og bakker alt hvad jeg kan....jeg når
> desværre ikke at se mig i bakspejlet,

Det var da heldigt at det ikke var en motorcykel der holdt bagved,
jeg kan ikke se andet end at du får 100% skyld.

Bakke uden at orientere sig, det kunne koste kortet.

mvh
Alex Christensen






Lars Bjerregaard (15-05-2004)
Kommentar
Fra : Lars Bjerregaard


Dato : 15-05-04 16:35

> Det var da heldigt at det ikke var en motorcykel der holdt bagved,
> jeg kan ikke se andet end at du får 100% skyld.

Ja, det var heldigt... men det var også heldigt jeg bakkede ellers kunne det
have endt med jeg sad uden ben i dag.... for han havde kørt lige op over der
hvor jeg sad...

> Bakke uden at orientere sig, det kunne koste kortet.

Ikke i dette tilfælde... ringede straks til politiet og de ville ikke
placere skylden, det skulle forsikringsselskabet.

Ærgeligt at man selv skal straffes for at andre sætter en i alvorlig
fare.... men hvis det er sådan det nu bliver then so be it....


--
Mvh,
Lars Bjerregaard
Fiat Brava 1,6 SX 16v
Yamaha Virago 1100



Casper Bang (15-05-2004)
Kommentar
Fra : Casper Bang


Dato : 15-05-04 17:05

> Ærgeligt at man selv skal straffes for at andre sætter en i alvorlig
> fare.... men hvis det er sådan det nu bliver then so be it....

Du bliver nu ikke straffet for at han (muligvis) var til fare for dig/jer -
men for at du var til fare for ham bagved. Denne gang skete der kun materiel
skade - men hvad nu hvis 3 børnehaveklasser havde leget skjul bag ved din
bil? Eller for den sags skyld bare en cyklist...

Hvis du havde orienteret dig om at det "kun" var en bil der var bag dig
havde det efter min mening straks unfair at du fik skylden; hvis du er
sikker på at i ville blive ramt skal du selvfølgelig skubbe til ham bag dig.

Et teoretisk spørgsmål - hvis det nu viser sig at lastbilen rent faktisk
ville have ramt bilen hvis kan ikke bakket (lastbilchaufføren indrømmer at
han var for tæt på, men at han ikke kunne nå at bremse for eksempel), ville
sagen så være anderledes?



alexbo (15-05-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 15-05-04 17:34


"Lars Bjerregaard" skrev

> Ja, det var heldigt... men det var også heldigt jeg bakkede ellers kunne
det
> have endt med jeg sad uden ben i dag.... for han havde kørt lige op over
der
> hvor jeg sad...

Ja, hvis sporene fra lastbilen gik over det sted hvor du først holdt stille,
ville du have en god sag,
men i dit første indlæg skriver du at lastbilchaufføren påstår at han havde
kunnet kommet forbi.

Det lyder som om at lastbilen stoppede op da du bakkede ind i ham bagved, og
ikke gennemførte svingningen, er det korrekt forstået.

mjvh
Alex Christensen



Lars Bjerregaard (15-05-2004)
Kommentar
Fra : Lars Bjerregaard


Dato : 15-05-04 20:21

> Det lyder som om at lastbilen stoppede op da du bakkede ind i ham bagved,
og
> ikke gennemførte svingningen, er det korrekt forstået.

Nej, det er ikke korrekt. Lastbilen gennemførte svinget og stoppede først da
jeg var kørt ind i den bagvedholdende bil. Derfor føler jeg ikke skylden er
min. Det er naturligvis korrekt at jeg kunne og burde have orienteret mig
bagud, men det var der simpelt hen ikke tid til da det hele skete ret
hurtigt. Jeg var ikke interesseret i at tage chancen og bringe mig selv og
mine 3 medpassagerer i fare i forhold til at ramme en bagvedholdende.



Mugges POWER ! (15-05-2004)
Kommentar
Fra : Mugges POWER !


Dato : 15-05-04 20:23

On Sat, 15 May 2004 21:21:10 +0200, "Lars Bjerregaard"
<larsb@softhome.net> wrote:

>Nej, det er ikke korrekt. Lastbilen gennemførte svinget og stoppede først da
>jeg var kørt ind i den bagvedholdende bil. Derfor føler jeg ikke skylden er
>min. Det er naturligvis korrekt at jeg kunne og burde have orienteret mig
>bagud, men det var der simpelt hen ikke tid til da det hele skete ret
>hurtigt. Jeg var ikke interesseret i at tage chancen og bringe mig selv og
>mine 3 medpassagerer i fare i forhold til at ramme en bagvedholdende.

Du kunne vel ha' "flygtet" til højre?

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

jan@stevns.net (15-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 15-05-04 20:33

"Lars Bjerregaard" <larsb@softhome.net> skrev :

>Jeg var ikke interesseret i at tage chancen og bringe mig selv og
>mine 3 medpassagerer i fare i forhold til at ramme en bagvedholdende.

Så - lidt groft sagt, hellere risikere liv og helbred på hvad der
måtte befinde sig bag dig ?

Du skal da vist være enddog meget glad for at det var en bil der var
der, og ikke en cykel.

Skylden for det skete er din, og ingen andens - hvis endeligt
lastbilen havde kørt ind i din bil, ville han sgu' nok stoppe, inden
det gik helt galt - du siger jo selv han mente der var plads, så han
har nok kigget rimeligt godt efter, og været opmærksom.




--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

anders majland (15-05-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 15-05-04 20:32

>Det er naturligvis korrekt at jeg kunne og burde
> have orienteret mig bagud, men det var der simpelt hen ikke tid til
> da det hele skete ret hurtigt. Jeg var ikke interesseret i at tage
> chancen og bringe mig selv og mine 3 medpassagerer i fare i forhold
> til at ramme en bagvedholdende.

Det er en fandens egoistisk udtalelse du der igen kommer med. Du anede
ikke hvad der var bag dig og du kan bare være heldig at det kun blev
material skade og der ikke gik udover andre. Der kunne sagtens være
trådt en fodgænger ud bag dig eller lign......

Var det ikke sidste år et barn blev dræbt på et fortov i hvidovre fordi
en bilist valgte at undvige op på fortovet istedet for at vædre en anden
bil ?

Btw hvis lastbilens anhænger var sådan en 4-hjulet med drejekrans følger
den faktisk lastbilen hjulspor ganske pænt. Det overraskede mig egenligt
meget dengang jeg tog kørekort hvor lidt sådan en skærer af hjørnet. Så
hvis selve lastbilen kunne komme forbi er det er også overvejende
sandsynligt at anhængeren kunne..

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Henning Præstegaard (16-05-2004)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 16-05-04 00:28

Lars Bjerregaard wrote:
> Derfor føler jeg ikke skylden er min.
>
Du bakkede. Derfor er skylden din. Hvis
du bakkede sammen med en der også bakkede
vil I dele skylden 50/50. Jeg har ladet mig fortælle,
hvis du holder stille, men i bakgear og bliver påkørt
vil du også få skylden.

mvh
Henning



Jens (15-05-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 15-05-04 15:23

Lars Bjerregaard <larsb@softhome.net> wrote:

> Hvordan mener I skylden vil blive placeret? mig, ham eller måske 50/50?

Da jeg engang sejlede kapsejlads lærte jeg udtrykket: "Så længe der er
plads til en forsikringspolice, er der plads nok!"

Du har en ganske svær sag i forhold til lastbilen. Det er jo svært af
vise, at du ville være blevet ramt, hvis du var blevet holdende.

I forhold til den bagvedholdende er din sag helt umulig

Sorry!
--

/ Jens

anders majland (15-05-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 15-05-04 17:21

> Da jeg engang sejlede kapsejlads lærte jeg udtrykket: "Så længe der er
> plads til en forsikringspolice, er der plads nok!"

Giver lige asociationer til tråden om fletning .....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Henrik (15-05-2004)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 15-05-04 20:52


"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:40a6438d$0$3055$14726298@news.sunsite.dk...


>Mit eneste vidne er altså min medpassager (man han tæller vel ikke når jeg
> kender ham?), så det er ord mod ord.


Jeg var ikke interesseret i at tage chancen og bringe mig selv og
mine 3 medpassagerer i fare i forhold til at ramme en bagvedholdende.


Ikke for at være grov men inden du lægger sag an mod nogen, bør du nok finde
ud af hvor mange i var i din bil
Det er som regel altid den der bakker der får skylden, der skal du udvise
særlig opmærksomhed.
Så vidt jeg husker.

Henrik



Henrik (15-05-2004)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 15-05-04 20:49


"Lars Bjerregaard" <larsb@softhome.net> skrev i en meddelelse
news:40a66da4$0$3052$14726298@news.sunsite.dk...



Mit
> eneste vidne er altså min medpassager (man han tæller vel ikke når jeg
> kender ham?), så det er ord mod ord.


Jeg var ikke interesseret i at tage chancen og bringe mig selv og
mine 3 medpassagerer i fare i forhold til at ramme en bagvedholdende.


Ikke for at være grov men inden du lægger sag an mod nogen, bør du nok finde
ud af hvor mange i var i din bil
Det er som regel altid den der bakker der får skylden, der skal du udvise
særlig opmærksomhed.
Så vidt jeg husker.

Henrik



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408672
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste