Mazda 626 plus/minus
Fra : tau

Dato : 15-05-04 09:23

Jeg er meget interesseret i at høre om andres erfaringer eller mening om
Mazda 626 1.8 - 2.0 årgang 2000-2002.

Er 1.8 motoren for lille til denne ret tunge bil?

Mvh.

Tau

Fra : Jørgen L

Dato : 15-05-04 09:43

> Er 1.8 motoren for lille til denne ret tunge bil?

Hej Tau
Vi har lige købt en 626 2,0 HP touring, den trækker godt, men jeg syntes
ikke der var helt vidt stor forskel mellem den og en 1,8. Men jeg tror at en
2000 1,8 har 90 hk mens den i 2001-2002 har 100 hk og det var en 100 hk. jeg
prøvede.

Hvis det var fordi at konen ville have al det lir som der er i en turing,
tja så havde vi nok købt en 1,8 og at den ind i mellem skal trække en stor
campingvogn.

Indtil nu (vi hentede den i torsdags) har jeg kun været skuffet over dens
lange lys men det er også ekstremt ringe, mens nærlyset er til gængæld
rigtigt godt.

Hilsen Jørgen

---

Fra : Henning

Dato : 15-05-04 14:45

On Sat, 15 May 2004 10:22:37 +0200, "tau" <tau@post.cybercity.dk>
wrote:

>Jeg er meget interesseret i at høre om andres erfaringer eller mening om
>Mazda 626 1.8 - 2.0 årgang 2000-2002.
>
>Er 1.8 motoren for lille til denne ret tunge bil?

Jeg har nu kørt 3 år og 100.000 i min 2001'er 1.8 stationcar. Biler
uden bøvl! Har fået skiftet ventilator til luftindtag en gang pga.
støj, en måned før garantien udløb blev den ene ABS-føler skiftet.
Ellers en problemfri (men lidt kedelig bil. Kunne godt bruge lidt
mere end 100Hk til tider, men det er bare et spørgsmål om lige at
geare ned, inden acceleration på kraftige stigninger.

Meen - jeg glæder mig nu til min nye sports-6'er i diesel, stadig en
måned til levering...

Henning
hsb@(fjernes)image.dk