MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
SYMFW.SYS ?????
Fra : Erik Aalund

Dato : 15-05-04 13:25

Hej alle,

Lige pludselig idag begyndte min maskine med XP home at opfører sig noget
underligt. Jeg kunne rigtig komme på Internettet og ej eller hente post via
Outlook Express.
2 gange gik maskinen over i en blå skærm med en masse tekst hvor der bl.a.
stod i begyndelse nogen med at der kunne være en fejl i en systemfil som
hedder:

SYMFW.SYS

og neden uder stod der:

page_fault_in_nonpage_area

Nu har jeg lavet en systemgendannelse til hvordan systemet var igår - og det
umiddelbart ud til at virke.
Det eneste jeg har gjort idag er at opdaterer min Norton Security.

Er der nogen der ved hvad der er galt?

--
Venlig Hilsen

Erik Aalund
www.aalund.esenet.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-05-04 13:31

Erik Aalund skrev:

> Det eneste jeg har gjort idag er at opdaterer min Norton
> Security.

Og SYMFW.SYS står for Norton (Symantec) Internet Security
Firewall Filter.

--
Hilsen
Madsen

Fra : John

Dato : 15-05-04 13:33

"Erik Aalund" <aalund@FJERNesenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2 gange gik maskinen over i en blå skærm med en masse tekst hvor der bl.a.
> stod i begyndelse nogen med at der kunne være en fejl i en systemfil

Hvis du ikke allerede har gjort det: Check windows-update for kritiske
opdateringer, opdatér antivirus, og kør fuld virus scan. Held og lykke! John

---

Fra : Snuden

Dato : 15-05-04 19:13

On Sat, 15 May 2004 14:33:19 +0200, "John" <nogen@tdcspace.dk> wrote:

> [...]
>opdateringer, opdatér antivirus, og kør fuld virus scan. Held og lykke! John

Og opdatér også din firewall. Symantec frigav et patch for 1-2 dage
siden der retter 4 kritiske fejl i netop Norton Internet Security.

--
Snuden