MS Windows
briani 27239
SP3 til Windows
Fra : Linnea

Dato : 15-05-04 12:42

Jeg vil gerne finde en SP3 til Windows2000 i professionel-udgaven (dansk).
De steder hvor jeg kan finde en SP3 til download, ser der ikke ud til at
være forskel på almindelig og professionel - er det den samme SP, der kan
lægges på begge?

Mvh
Anette

Fra : Gevaldi

Dato : 15-05-04 12:56

Linnea skriblede:
> [...]
> (dansk). De steder hvor jeg kan finde en SP3 til download, ser der
> ikke ud til at være forskel på almindelig og professionel - er det

Windows 2000 er kun udkommet i
disse versioner:
2000 Professionel
2000 Server
2000 Advanced Server

Så du kan rolig installere SP3 og der
er endda en SP4 hvis det har din
interesse:

http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

--
/Gevaldi

Fra : John

Dato : 15-05-04 13:37

"Linnea" <linneanospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være forskel på almindelig og professionel - er det den samme SP, der kan

Hej Anette! Windows-update (Start/Windows Update) finder automatisk
manglende opdateringer. Mvh John

---

Fra : René Jensen

Dato : 15-05-04 14:00

John wrote:
> Hej Anette! Windows-update (Start/Windows Update) finder automatisk
> manglende opdateringer. Mvh John

Hvad skulle det hjælpe når personen søger efter en Service Pack? Det er
da nemmere at opdatere med en Service Pack først før man bruger Windows
Update.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : John

Dato : 15-05-04 14:09

"René Jensen" <not4u2know@privacy.org> skrev i en meddelelse
> Hvad skulle det hjælpe når personen søger efter en Service Pack? Det er
> da nemmere at opdatere med en Service Pack først før man bruger Windows
> [...]

Tjoh såmænd, René. Windows Update finder jo også eventuelle manglende
service-packs. Ved manuel install er der risiko for at "down-grade", hvis
man ikke lige har styr på installerede og tilgængelige updates. Mvh John

---

Fra : René Jensen

Dato : 15-05-04 23:26

John wrote:
> Tjoh såmænd, René. Windows Update finder jo også eventuelle manglende
> service-packs. Ved manuel install er der risiko for at "down-grade", hvis

Det er korrekt, men spørgsmålet gik ikke på om evt. downgrading.

> man ikke lige har styr på installerede og tilgængelige updates. Mvh John

Det er jeg ret sikker på at personen har, ellers ville man jo nok ikke
bevidst begynde at søge efter en Service Pack.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Linnea

Dato : 15-05-04 14:53

> Hvad skulle det hjælpe når personen søger efter en Service Pack? Det er
> da nemmere at opdatere med en Service Pack først før man bruger Windows
> Update.

Det er nemlig Service Pack´en jeg går efter, og det er til en pc, som ikke
er på nettet. Derfor skal jeg have fundet den rigtige og brændt på en cd.

Jeg har en SP3 (og for så vidt også en SP4), men den lader ikke til at give
det rigtige resultat i forhold til at det er en Windows2000 professionel.
Derfor spørgsmålet om der er forskel på den SP der bruges til de to
versioner af Windows.

Mvh
Anette

Fra : Gevaldi

Dato : 15-05-04 15:12

Linnea skriblede:

> [...]
> at give det rigtige resultat i forhold til at det er en Windows2000
> professionel. Derfor spørgsmålet om der er forskel på den SP der

Hva' mener du med de to versioner
af windows?

--
/Gevaldi

Fra : Hans

Dato : 15-05-04 15:22

Linnea wrote:

> [...]
> at give det rigtige resultat i forhold til at det er en Windows2000
> professionel. Derfor spørgsmålet om der er forskel på den SP der

Glem alt det der med pro og ikke pro. Windows 2000 findes kun som
arbejdsstation, server og advanced server, og det er kun arbejdsstationen,
også kaldet 2000 pro, som fås på dansk.

For at gøre det let: Hvis det er en dansk win2000, så bruger du en dansk
sp3. Servicepack'en er sprogafhængig - Så let er det. Start med sp3, da lidt
ældre hardware godt kan have lidt knas med sp4.

/ Hans

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 15-05-04 16:15

On Sat, 15 May 2004 16:22:15 +0200, "Hans" <email@kvik.org.invalid>
wrote:

>Windows 2000 findes kun som arbejdsstation, server og advanced server

Er der slet ingen der bruger Windows 2000 Datacenter Server siden alle
glemmer den?

/Jesper

Fra : Hans

Dato : 15-05-04 16:23

Jesper Juul-Mortensen wrote:

> Er der slet ingen der bruger Windows 2000 Datacenter Server siden alle
> glemmer den?

NEJ!

/ Hans

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-05-04 18:18

Kun store firmaer vil have behov for denne og kan ikke købes i
løssalg, så de færreste her vil kende til den.

Fra : René Jensen

Dato : 15-05-04 23:29

Linnea wrote:
> [...]
> det rigtige resultat i forhold til at det er en Windows2000 professionel.
> Derfor spørgsmålet om der er forskel på den SP der bruges til de to

Det eneste forskel du skal kigge på, når du downloader en Service Pack
til Windows 2000 familien, er om Windows er dansk eller engelsk, og
downloader herefter den sprogudgave, der passer til den Windows, hvor
Service Pack'en skal installeres.

Herefter vil det være smart at opdatere maskinen via. Windows Update,
for at få fat i de sidste kritiske opdateringer, som *ikke* er
indkluderet i Service Pack 4 (som er den nyeste).

Med venlig hilsen,
René Jensen