MS Windows
briani 27239
hjælp min pc driller den genstarter lige p~
Fra : Futte

Dato : 15-05-04 09:42

Hej

Har fået et problem med min pc den genstarter ligepludslig af sigselv det
kan være hvis jeg klikker på noget eller den bare står og henter noget fra
nette og jeg ikke sidder foran den, har tænkt at det kunne være Xp der
skulle køres ind igen men den gør det også i Linux har jeg lige fundet ud af
, jeg kan ikke lige se hvor jeg skal begynde at se efter fejl henne....
nogen der har en ide

FUTTE

Fra : Futte

Dato : 15-05-04 09:49

når den gør det kan den godt boote men kommer ik ret langt så rebooter den
igen ca. 2 gange før den kommer helt ind i windows

Fra : Martin Sørensen

Dato : 15-05-04 11:42

> når den gør det kan den godt boote men kommer ik ret langt så
> rebooter den igen ca. 2 gange før den kommer helt ind i windows

Det er et hardware problem, muligvis for dårlig CPU-køling.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Ole C

Dato : 15-05-04 11:43

Futte skrev blandt andet:

> [...]
> jeg lige fundet ud af , jeg kan ikke lige se hvor jeg skal begynde at
> se efter fejl henne.... nogen der har en ide

Der er mange muligheder: overclocking, snavset cpu-køler, defekte ram, andre
hardwarefejl etc., etc.
Måske der står noget i Windows loggen? - ellers må du nok i gang med at
checke tingene fra en ende af....
--
vh
Ole C

Fra : Futte

Dato : 15-05-04 11:49

ja desvære men har slået genstart fra men jeg får ikke nogen blå skærm

Fra : Peter W. Nielsen

Dato : 16-05-04 16:57

Hej, min computer gjorde det samme, altså lukkede uventet ned og genstartede
(XP Home).
Måske er det forårsaget af "Sasser ormen".
Jeg fik problemet løst ved at køre Windows update og hente den seneste
sikkehedsopdatering.

Held og lykke Peter W.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 16-05-04 19:38

> Hej, min computer gjorde det samme, altså lukkede uventet ned og
> genstartede (XP Home).
> Måske er det forårsaget af "Sasser ormen".

Nu skriver han jo at den også gør det under Linux, og så udelukker det
OS'et, ergo må det være en hardware-fejl.

--
signing off.. Martin Sørensen