MS Windows
briani 27239
spoolsv.exe tager al cpu kapaciteten
Fra : T H

Dato : 14-05-04 21:19

Hej gruppe.
Jeg har et problem med min Windows XP Home. Maskinen er begyndt at
hænge, når jeg så ser i joblisten, ser jeg at programmet spoolsv.exe optager
95-99 % af cpu kapaciteten. Når jeg afslutter spoolsv.exe køre computeren
igen normalt indtil programmet efter nogle minutter igen starter op. At
genoprette systemet til et tidligere tidspunkt hjalp ikke. Hvad kan jeg gøre
?
Venlig hilsen Henrik

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-05-04 21:26

T H skrev:

> Når jeg afslutter spoolsv.exe køre computeren igen normalt
> indtil programmet efter nogle minutter igen starter op.

Kunne det tænkes at du har nogle gamle printjobs liggende?
Hvis der ligger nogle filer i mappen WINDOWS\system32\spool\PRINTERS
så slet dem. (Du kan sikkert ikke slette dem imens spoolsv.exe kører).

--
Hilsen
Madsen

Fra : T H

Dato : 14-05-04 21:46

Hej Thomas.
Det ser ud til at hjælpe. Der lå nogle SPL og SHD filer.
Med venlig hilsen Henrik