Georg Jensen musemåtte duer ikke
Fra : Henrik Münster

Dato : 15-05-04 13:14

Jeg har lige fået en fin Georg Jensen musemåtte i serien Wave. Den er
vældig flot, og den koster vist kr. 300,-. Problemet er bare, at den
slet ikke duer med min optiske Apple Pro mus. Der er næsten ingen
reaktion, når man bevæger musen. Kan det virkelig passe? Jeg har hørt,
at der kan være problemer med musemåtter af glas og optiske mus. Men den
her er af grå plast, og det siges da, at optiske mus kan bruges på stort
set alle overflader.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : No1

Dato : 15-05-04 14:24

> [...]
> at der kan være problemer med musemåtter af glas og optiske mus. Men den
> her er af grå plast, og det siges da, at optiske mus kan bruges på stort

Apples optiske mus er ikke specielt gode. Har selv Bluetooth versionen.
Logitechs er en hel del bedre og de virker på alle overflader.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 16-05-04 13:31

No1 <nospamplz@removeentireaddress.mars> wrote:

> Logitechs er en hel del bedre og de virker på alle overflader.

Nix! Jeg har netop haft den nedslående oplevelse at en nyindkøbt
logitech optisk mus ikke vil virke på en bøgefiner plade. Ved ikke
hvorfor, men den vil bare ikke. Mit bukseben, et blad, en alm. grim
musemåtte osv. fungere den fint på - bare ikke den sat*@# bordplade.

--
Mvh Martin

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-05-04 15:07

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> [...]
> logitech optisk mus ikke vil virke på en bøgefiner plade. Ved ikke
> hvorfor, men den vil bare ikke. Mit bukseben, et blad, en alm. grim

Min Logitech MX700 virker perfekt på en kirsebærfinerplade..........

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 16-05-04 16:29

> Min Logitech MX700 virker perfekt på en kirsebærfinerplade..........

Jamen jeg tror også at både Apples, Microsofts og Logitechs mus virker
på de fleste overflader - bare ikke alle.

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-05-04 19:05

> Jamen jeg tror også at både Apples, Microsofts og Logitechs mus virker
> på de fleste overflader - bare ikke alle.

Ja, for uden musemåtte virker min Apple-mus fint på bøgefiner. Jeg tror
såmænd ikke engang, det er ægte finer, men blot en efterligning.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Villy Erichsen

Dato : 15-05-04 14:25

In article <1gdtzf2.1e66dh093d22uN%henrik@muenster.dk>, Henrik Münster
<henrik@muenster.dk> wrote:

> [...]
> at der kan være problemer med musemåtter af glas og optiske mus. Men den
> her er af grå plast, og det siges da, at optiske mus kan bruges på stort

Her er en i samme prisklasse som bare funker!
http://www.func.net/

Både til optisk og mus med kugle.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-05-04 23:52

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> Her er en i samme prisklasse som bare funker!
> http://www.func.net/
>
> Både til optisk og mus med kugle.

Vrøvl! Den er næsten 100,- kr. billigere
Jeg kan se, at man føres over til Studiedata.dk, når man leder efter en
dansk forhandler. Der har de jo flere andre musemåtter. Er Func 1030 så
meget bedre end de andre? Everglide lyder jo også meget fint
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Villy Erichsen

Dato : 21-05-04 14:58

In article <1ge4233.hacjff1wwu32aN%henrik@muenster.dk>, Henrik Münster
<henrik@muenster.dk> wrote:

> [...]
> dansk forhandler. Der har de jo flere andre musemåtter. Er Func 1030 så
> meget bedre end de andre? Everglide lyder jo også meget fint

Jeg troede slet ikke man behøvede nogen musemåtte - har i lang til kørt
på bøgetræsfiner.
Min arvtager på jobbet ønskede så en musemåtte og købte så omtalte - vi
andre grinede af ham og sagde at det bare var briller - indtil vi havde
prøvet den - så nu har vi alle en.
Den kommer i en flot aluminiumskasse - som er et must for alle
lystfiskere - til fiskegrej. (næsten pengene værd)

Til prof. arbejde som fritlægninger i Photoshop er måtten næsten
uundværlig - musen køre MEGET mere præcis.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-05-04 19:14

> [...]

> Til prof. arbejde som fritlægninger i Photoshop er måtten næsten
> uundværlig - musen køre MEGET mere præcis.

Det lyder nu godt. Hvad med de der væsker, som fUnc også laver, der
nedsætter friktionen. Har nogen prøvet dem?
Jeg havde engang en musemåtte fra 3M, som dengang blev rost
meget. Den havde ganske små pyramider i gummi, så musen kørte perfekt.
Det var før den optiske mus. Med tiden blev den dog slidt, så jeg bruger
bare bordet ligesom dig.
Men jeg vil da undersøge, om det bliver for dyrt at købe sådan
en fUnc, for den skal vel købes pr. postorde hos Studiedata.dk. Hvilken
farve passer bedst til en TiBook og Pro mus/tastatur i sort? Den sorte
virker lidt kedelig, men den blå/orange er måske lidt vild. Hvorfor har
Apple Store egentlig ikke musemåtter?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Gjøe Geleff

Dato : 17-05-04 23:01

Jeg fik en fin lysegrå måtte fra skolen. De havde fået den som reklame for
bladet Folkeskolen. Den duer heller ikke. Jeg troede, det varr fordi der
ikke er et tydeligt net, musen kan registrere efter, men den virker fint
på et stykke hvidt papir, så det er snarere den fine lyse blågrå farve,
som måske forvirrer den optiske mus.
Venlig hilsen

Erik Gjøe Geleff

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-05-04 07:38

> Georg Jensen musemåtte

Georg Jensen? Det er sgu da klart den ikke duer, det er jo sølv, mand!

Martin

Fra : Morten Lind

Dato : 18-05-04 16:39

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Georg Jensen? Det er sgu da klart den ikke duer, det er jo sølv, mand!
>

> Martin

*LOL*
M.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 18-05-04 22:52

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Georg Jensen? Det er sgu da klart den ikke duer, det er jo sølv, mand!

Nu mener du forhåbentlig ikke, at noget af det Jensen-sølv, der blev
stjålet for nylig fra Statens Mausolæum for Kunst, står hjemme i
doktorens (næsten) nybyggede hjem? Vel ?

Ikke engang fiskefadet ville passe i hans hjem, og det er sq da osse alt
for stort som musemåtte :)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 21-05-04 19:39

henrik@muenster.dk (henrik münster) writes:

> [...]
>farve passer bedst til en TiBook og Pro mus/tastatur i sort? Den sorte
>virker lidt kedelig, men den blå/orange er måske lidt vild. Hvorfor har

Det har de da også. Jeg har rund hvid med lyseblåt æble på. Og en sort
med sølvfarvet X - også rund.
Om de kun bruger dem som reklame og om de ikke sælges ved jeg ikke. Prøv
at spørge i en Fona.

Hilsen Hanne

WWW.macbruger.dk
____________________
Største og ældste forening
for MacBrugere i Danmark

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-05-04 21:29

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Det har de da også. Jeg har rund hvid med lyseblåt æble på. Og en sort
> med sølvfarvet X - også rund.
> Om de kun bruger dem som reklame og om de ikke sælges ved jeg ikke. Prøv
> at spørge i en Fona.

Jeg kan nu ikke finde nogen musemåtter hos Apple Store. Musemåtter med
Apple logo er vist kun reklameting. Jeg har da også en, som ligger hos
børnene. Den er købt på postordre fra Tyskland sammen med nogle
Apple-krus.
Jeg fandt i øvrigt nogle smarte ting hos Apple Store under Cool
bits. Der har bl.a. en Kensington WIFI finder til kun kr. 220,-. Den kan
finde trådløse netværk. Det er da godt nok smart.
--
Henrik Münster
Esbjerg