hjemmeside på min egen pc?
Fra : Brian k

Dato : 15-05-04 13:38

Hej

Jeg har ikke lige råd til at betale for at have en hjemmeside på 300Mb
(billeder) hos en udbyder.

Jeg vil derfor gerne have hjemmesiden på min egen pc, jeg har ADSL, WinXp
pro, fast ip.

Hvordan gør jeg, altså hvilket program skal jeg bruge for at folk udefra kan
se min "index.html"?

Mvh
Brian

Fra : Michael Levinsen

Dato : 15-05-04 13:58

"Brian k" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> pro, fast ip.
>
> Hvordan gør jeg, altså hvilket program skal jeg bruge for at folk udefra

Prøv at kigge på www.apache.org
Men hvis du ønsker at hoste din egen side, skal din computer, eller server
også stå tændt 24 timer i døgnet og det koster jo en del strøm plus at du
skal have en rigmelig fornuftig opload på din ADSL, især hvis det er tale om
meget store billeder.
Jeg kender ikke priserne på hvad det koster hos en udbyder, men mon ikke du
kan finde en til en fornuftig pris i forhold til selv at hoste en side.

Mvh
Michael

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-05-04 13:58

Brian k skrev:

>Jeg vil derfor gerne have hjemmesiden på min egen pc, jeg har ADSL, WinXp
>pro, fast ip.

Der er ikke så langt fra prisen i strøm for at have en server
kørende og så til at betale for et webhotel.

>Hvordan gør jeg, altså hvilket program skal jeg bruge for at folk udefra kan
>se min "index.html"?

Et webserverprogram. Apache er nok det mest udbredte, både til
Windows og Linux, men Tomcat er også en mulighed til Windows.
Begge er gratis.

http://httpd.apache.org/

http://jakarta.apache.org/tomcat/

--
Bertel

Fra : Lars K.

Dato : 15-05-04 16:45

In article <c852va$1bm7$1@news.cybercity.dk>, brian@nospam.com says...

> Jeg har ikke lige råd til at betale for at have en hjemmeside på 300Mb
> (billeder) hos en udbyder.

Det koster også at have en PC tændt hele tiden! mindst 300 kr. om året

Se http://www.webcafe.dk/artikler/apache/installer/

--
Lars - 9000 Østbyen
Mit legerum :) http://www.evt.dk

Fra : Jesper Hansen

Dato : 15-05-04 20:05

On Sat, 15 May 2004 17:45:18 +0200, Lars K. <lkj@person.dk> wrote:

>Det koster også at have en PC tændt hele tiden! mindst 300 kr. om året

Ja det er vist også lavt sat - og så sammenlignet med et billigt hotel
som fx b-one til 19 kr/mdr for 250 Mb plads.

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Jesper Hansen

Dato : 15-05-04 20:09

On Sat, 15 May 2004 21:05:13 +0200, Jesper Hansen
<lismoes@_fjern_dette_mail.dk> wrote:

>Ja det er vist også lavt sat - og så sammenlignet med et billigt hotel
>som fx b-one til 19 kr/mdr for 250 Mb plads.

Ok - glemte lige 75.- kr til dk-hostster per år for et domæne navn..
men alligevel...

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Jeppe

Dato : 15-05-04 20:52

Jesper Hansen wrote:

> Ok - glemte lige 75.- kr til dk-hostster per år for et domæne navn..
> men alligevel...

Nu skriver Brian jo at han skal have det kørende på sin egen maskine, og
man må jo formode at han sidder og arbejder ved den engang imellem -
altså, han har den tændt en del af tiden alligevel.

Desuden giver det at hoste selv en masse muligheder (og en masse arbejde
m. opdateringer, sikkerhed o.lign.), som man ikke har på et webhotel.
Hvis det blot er "dumme" HTML-sider er det nok værd at overveje et
billigt hotel til 9-10 kr./måned.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-05-04 22:32

Jeppe <spam@spam.com> wrote in

> Desuden giver det at hoste selv en masse muligheder (og en masse
> arbejde m. opdateringer, sikkerhed o.lign.), som man ikke har på
> et webhotel.

Til gengæld er server-administratoren meget meget nemmere at overtale
til "eksotiske" ting som SSH adgang, specielle database ting, PHP
uden safemode osv osv osv

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/blog/ ::...
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-05-04 12:48

Jesper Hansen skrev:

>Ok - glemte lige 75.- kr til dk-hostster per år for et domæne navn..
>men alligevel...

Det er en udgift han vil have under alle omstændigheder hvis ikke
hans adresse skal bestå af fire tal.

--
Bertel

Fra : Brian k

Dato : 16-05-04 15:38

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det er en udgift han vil have under alle omstændigheder hvis ikke
> hans adresse skal bestå af fire tal.

Hej

Da jeg fik ADSL via CC, skulle jeg give mit IP et navn (til hvis jeg ville
have en homepage på min pc), så det skulle være klaret. eller?

Mvh
Brian

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-05-04 16:23

Brian k skrev:

>Da jeg fik ADSL via CC, skulle jeg give mit IP et navn (til hvis jeg ville
>have en homepage på min pc), så det skulle være klaret. eller?

Nej.

Du snakker om noget serverplads som ligger hos Cybercity, og dit
'eget' navn ser ud som det her eller noget lignende (kender ikke
lige CC): http://home4.cybercity.dk/brianshp/.

Sådan et navn kan du ikke få til at pege på din egen server.

Du skal altså vælge om du vil adressere den med noget i stil med
http://153.87.19.231/ eller om det skal være muligt at skrive
http://etellerandetnavn.dk/ når man skal tilgå din server. Det
sidste kræver at du køber et domænenavn af DK-Hostmaster til 75
kr. om året. Det første kræver ingenting.

--
Bertel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-05-04 20:46

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> wrote in

> Nej.
>
> Du snakker om noget serverplads som ligger hos Cybercity

Ikke nødvendigvis, CC har deres *.adsl.dk ting hvor ADSL brugere kan
få et subdomæne der peger på deres IP.

Fra : Brian k

Dato : 15-05-04 23:07

Jesper Hansen wrote:

> Ja det er vist også lavt sat - og så sammenlignet med et billigt hotel
> som fx b-one til 19 kr/mdr for 250 Mb plads.

Hej

JEg var ikke klar over at det kunne gøres så billigt.... havde tjekket CC og
WOL, og deres priser er jo ikke liiiiiige frem lave.

Tak for tippet

Mvh
Brian

Fra : Lars K.

Dato : 16-05-04 09:41

In article <c864a0$2ppe$1@news.cybercity.dk>, brian@nospam.com says...

> Hej
>
> JEg var ikke klar over at det kunne gøres så billigt.... havde tjekket CC og
> WOL, og deres priser er jo ikke liiiiiige frem lave.

Der er mange andre se http://www.hostpriser.dk/soeg.asp

Men som andre skriver, så er der mange fordele ved selv at hoste. Jeg
gør det selv og bruger også min maskine som MP3 (.ogg) player, snart som
digital video optager og mange andre sjove ting. Derudover hoster jeg
også håndfuld venners hoteller og det giver jo en øl eller to i ny og næ
:) til at dække udgifterne med.

Andre fordele ved at have sin PC kørende hele tiden, er at man jo altid
kan komme på den (hvis man altså laver et system med VNC, ssh eller en
ftp server). Hvis man så lige skal vise et eller andet til nogen ja så
er det jo bare på nettet og vupti så har man hvad man skal bruge.

Jeg vil dog sige har du bliver nåd til at sætte dig lidt ind i nogle
sikkerhedsting hvis du vil bruge din egne PC som server.

Go' fornøjelse

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 18-05-04 17:12

Personligt har jeg en maskine der kun kører webserver, det betyder at hvis
den bliver hacket får de sådan set kun min side at se og den kunne de se i
forvejen...:)
Ud over det betyder det også at hvis jeg siddet og spiller på min maskine
sløver det ikke noget ned..:)

Her er lidt om min Webserver som blev instaleret 2 maj 2004.
Maskinen betår kun af brugte forældede dele.
CPU: Intel 233 PII
Aopen motherboard med IDE 33 og 66 controller(kan styre 8 IDE enheder)
2 stk 6.4GB og 1 stk 3.2GB og 1 stk 840Mb Harddiske (ikke prangende men det
virker og med fuld tilfredshed)
Kabinettet er et jeg fik af min fætter, det krævede at jeg loddede lidt i
det da der var snuppet et par ting fra det men hva pokker det virker.
SoftWare delen er SME Server(utroligt let at sætte op)som er baseret på
LINUX. http://contribs.org/modules/news/

--
Jabbe

Kvinder: De er jo allesammen psykopater!
www.jabbe.marzman.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 22:58

Hey!

> SoftWare delen er SME Server(utroligt let at sætte op)som er baseret på
Også for folk som ikke kender særlig meget til linux? (-:

Har du evt en guide?

Mvh
Aksel Spandet

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 19-05-04 12:37

> Har du evt en guide?

Hvad tænker du på???

Hvordan man instalerer??? eller hvordan man sætter den op???

At instalere den er faktisk ret let, du går ind på deres side og henter ISO
filen på
http://www.ibiblio.org/pub/Linux/distributions/smeserver/releases/6.0.1/iso/smeserver6.0.1-01-20040316.iso
derefter brænder du den og smider den i den maskine du vil instalere den
på(HUSK at den SLETTER ALT der er på HD'en) så står den og brummer lidt og
så skal du lige sætte nogle enkelte parametre op....

og det er det, med min manglende viden om netværk og specielt LINUX må jeg
sige at det er MEGET let at sætte op´....

Det er en stor hjælp at hente PDF documentet der også er på deres side med
hvordan man sætter det op
http://edocs.mitel.com/6000_SME_Server/6000_MAS_rls5.6/sme_admin_guide_en.pdf

Ellers spørg mig jeg vil gerne hjælpe dig med at sætte det op(alt der har
med LINUX at gøre skal jo hjælpes på vej..:))

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 13:50

Hey!

> Hvad tænker du på???
Nok mest på hvordan man får den op og kører som apache webserver med php og
mysql.... Kan se den har en indbygget webserver, er det apache? er der
mulighed for php osv?

Mvh
Aksel Spandet

Fra : jabbe(4k)

Dato : 21-05-04 17:10

> Nok mest på hvordan man får den op og kører som apache webserver med php
og
> mysql.... Kan se den har en indbygget webserver, er det apache? er der
> mulighed for php osv?

Jeg fatter Minus af PHP og MySql men min kære fætter siger at der ikke er
PHP på den, det syntes jeg dog er mærkeligt da jeg syntes at have læst et
sted at den understøtter PHP og MySql.....

At sætte den op til at køre Apache er temlig let må jeg sige....

Undskyld at jeg har været langt tid om at svare men har lige instalerert
forefra den brækkede sig i foregårs...

--
J@bbe
Kvinder:er jo psykopater

www.jabbe.marzman.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-04 23:18

Hey!

> Jeg fatter Minus af PHP og MySql men min kære fætter siger at der ikke er
> PHP på den, det syntes jeg dog er mærkeligt da jeg syntes at have læst et
> sted at den understøtter PHP og MySql.....
Ok.

> At sætte den op til at køre Apache er temlig let må jeg sige....
Men hvis man kan installerer apache, burde det ikke være et problem at
installerer php og mysql....

> Undskyld at jeg har været langt tid om at svare men har lige instalerert
> forefra den brækkede sig i foregårs...
Jaja kender det skam godt...!

Mvh
Aksel Spandet

Fra : jabbe(4k)

Dato : 22-05-04 10:12

> Men hvis man kan installerer apache, burde det ikke være et problem at
> installerer php og mysql....

Apache er inskaleret på forhånd....

Jeg læste lige artiklen igen i PCWorld og der skriver de at der er
instaleret PHP på serveren.. Og forresten også MySql.....
Da jeg ikke har planer om PT at køre med hverken PHP eller MySql vil jeg
heller ikke sætte mig ind i det....

Forresten igår fandt en kammerat lige en PII 400Mhz til min server så nu
bliver den endnu hurtigere til at håndtere requests..:)

--
J@bbe
Kvinder:er jo psykopater

www.jabbe.marzman.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-04 11:47

Hey!

> [...]
> instaleret PHP på serveren.. Og forresten også MySql.....
> Da jeg ikke har planer om PT at køre med hverken PHP eller MySql vil jeg
Ok, det er jo perfekt...!

> Forresten igår fandt en kammerat lige en PII 400Mhz til min server så nu
> bliver den endnu hurtigere til at håndtere requests..:)
Det er jo altid dejligt.... !

Så vil jeg gå igang med at hente iso filerne..:.

Mvh
Aksel Spandet

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 22-05-04 12:42

> Så vil jeg gå igang med at hente iso filerne..:.

God fornøjelse..:)

--
J@bbe
Kvinder:er jo psykopater

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-04 15:45

Hey!

> JEg var ikke klar over at det kunne gøres så billigt.... havde tjekket CC
og
> WOL, og deres priser er jo ikke liiiiiige frem lave.
Ja men kvaliteten også der efter... I hvertfald hos b-one.... Flappede
supportere, der fatter hat! Og så oplever jeg rimelig tit at jeg får en
meddelse om overload, eller downtime...

Mvh
Aksel Spandet

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-05-04 22:06

Brian k <brian@nospam.com> skrev:

> Jeg har ikke lige råd til at betale for at have en hjemmeside
> på 300Mb (billeder) hos en udbyder.

Der findes så mange gratis muligheder for webhotel. Det er
ikke sikkert at en enkelt kan klare de 300, men du kan vel
have dine billeder liggende på flere forskellige. Jeg har rigeligt
plads til 300 mega på mine gratis servermuligheder - det er
bare at have nok af dem.

> Jeg vil derfor gerne have hjemmesiden på min egen pc, jeg
> har ADSL, WinXp pro, fast ip.

Jeg bruger Windows 2000 Pro, og her har jeg IIS til rådighed.
Jeg går ud fra at du har den samme i din XP - så er det bare
at installere den og sætte den op så andre ikke får uautoriseret
adgang til din pc.

> Hvordan gør jeg, altså hvilket program skal jeg bruge for at folk
> udefra kan se min "index.html"?

http://din.ip.adresse.med.tal - som så finder index.htm, default.asp
eller hvordan du nu sætter serveren op.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-05-04 05:21

Bemærk at den Server version er begrænset til 10 samtidige
forbindelser så hvis man får mere end 3-4 samtidige besøgende på den
begynder det at knibe alvorligt. (en browser åbner 2 eller flere
samtidige forbindelser til serveren).

Fra : Brian k

Dato : 17-05-04 05:28

Allan Vebel wrote:

> [...]
> Jeg går ud fra at du har den samme i din XP - så er det bare
> at installere den og sætte den op så andre ikke får uautoriseret

Hej

Jeg kører winxp pro... og kan ikke finde den fil (program) som du fortæller
om?

Mvh
Brian

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-05-04 08:28

Brian k <brian@nospam.com> skrev:

> Jeg kører winxp pro... og kan ikke finde den fil (program)
> som du fortæller om?

Kontrolpanel => Tilføj/fjern programmer => Tilføj windows-
komponenter => IIS (Internet Information Server), så skulle
du gerne være kørende.

Jeg bruger den til udvikling af asp- og php-sider lokalt, og
kunne aldrig finde på at "hoste" egne sider, som omtalt
tidligere.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : jabbe(4k)

Dato : 21-05-04 17:16

> [...]
>
> Jeg bruger den til udvikling af asp- og php-sider lokalt, og
> kunne aldrig finde på at "hoste" egne sider, som omtalt

Så står din maskine også åben med alt din netbank oandre dejlige ting du har
liggende...:)

--
J@bbe
Kvinder:er jo psykopater