Undgå sideskift i tabelcelle
Fra : Ukendt

Dato : 15-05-04 11:10

Er der nogen måde at undgå sideskift midt i en tabelcelle, når man udskriver
en stor tabel?

http://www.hum.au.dk/engelsk/naes2004/programme.html har jeg forsøgt med

tr, td {
page-break-inside : avoid;
}

men det har absolut ingen effekt! Har prøvet at udskrive både fra Internet
Explorer og Firefox, men ingen af dem respekterer tilsyneladende
kommandoen... Opera 7.21 respekterer det, men til gengæld tegner den ikke
alle de indvendige streger i tabellen.

Nogen der kan knække den?

Mvh.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-05-04 11:58

"Mikkel Z. Herold" <mikkel[at]mzh[dot].dk> skrev:

>kommandoen... Opera 7.21 respekterer det, men til gengæld tegner den ikke
>alle de indvendige streger i tabellen.

{ empty-cells:show; } klarer vist det sidste problem

(og Opera er kommet i 7.5 final. Den skal ses!)

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-04 12:58

In news:9rtba0l1597r6v97lu0e18ndjmk2510s5a@news.stofanet.dk,
Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> typed:
> { empty-cells:show; } klarer vist det sidste problem

Det gjorde det nu ikke, men det gjorde selvfølgelig

..maintable tr, .maintable td {
border: 1px solid black;
}

Dermed kan jeg bruge Opera til at skrive tabellen ud, bortset fra endnu et
problem:

Jeg har sat border-collapse: collapse; på mine tabeller for bare at have en
tynd streg mellem cellerne. Problemet er, at når der indsættes et sideskift,
så kommer der til at mangle en kant på den nederste tabelrække på foregående
side - i og for sig ganske logisk, da jeg jo har bedt den om at slå
tilstødende kanter sammen.

Er der en løsning på dette problem? Har prøvet med tfoot, som vel burde
blive indsat nederst på alle sider, men det virker ej.

> (og Opera er kommet i 7.5 final. Den skal ses!)

Den vil jeg kigge på, selvom jeg er meget tilfreds med Firefox.

Mvh.

Mikkel

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-05-04 17:40

Og man bør opgradere til den snarest pga. det (mindre) sikkerheds
problem der er opdaget i tidligere versioner. (forfalskning af
adresselinien).

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-05-04 17:56

Jens Peter Karlsen skrev:

>Og man bør opgradere til den snarest pga. det (mindre) sikkerheds
>problem der er opdaget i tidligere versioner. (forfalskning af
>adresselinien).

Hvor kan jeg læse mere om det?

--
Bertel

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-05-04 18:55

Computerworld.dk. Husker ikke det nøjagtige link.
Kort fortalt går det ud på at man viderestiller til en anden side men
standser viderestillingen i et onunload script. Opera 723 og
formentlig ældre versioner også vil så vise adressen på den side man
viderestillede til mens man i virkeligheden er på en anden side.

Eksempel på exploit:
En fjendtlig side (eller e-mail) har et falsk link til E-bay. Når du
klikker på det kommer du til en side der omgående viderestiller til
E-bay og derefter bremser den igen. Adresse linien vil stadig sige
E-bay mens du i virkeligheden er på en side der er beregnet til at
stjæle dine creditkort oplysninger.

Bemærk at ovenstående er et tænkt eksempel der findes såvidt jeg ved
endnu ikke nogen der prøver at udnytte svagheden.

On Sat, 15 May 2004 18:55:30 +0200, Bertel Lund Hansen