græsk tekst
Fra : Ukendt

Dato : 14-05-04 06:50

Hvordan får jeg græske sætninger til at være på min side? jeg ved godt at
græske fonte skal være på ens computer, men hvordan bruger man disse? så man
kan få dem på ens hjemmeside?

Ole

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-05-04 09:44

Ole Madsen skrev:

> Hvordan får jeg græske sætninger til at være på min side? jeg
> ved godt at græske fonte skal være på ens computer, men
> hvordan bruger man disse?

Lige som alle andre fonte - ved at angive at de skal bruges via
css. Men det vil kun virke for brugere der har den korrekte font.

Men tjek først om de græske tegn du skal bruge ikke allerede ligger
i en af de gængse fonte.

Prøv fx at kigge på siden her:
<http://www.htmlhelp.com/reference/html40/entities/symbols.html>

Her er de græske bogstaver angivet som entiteter - men du skulle
også kunne skrive dem direkte, hvis du bruger unicode (utf-8) som
tegnsæt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen