Jeg ved godt det IKKE hører til her...
Fra : Claus Renè Jakobsen

Dato : 13-05-04 21:56

Jeg er godt klar over at det slet ikke hører til her, men ved
ikke hvor jeg ellers lige finder hjælp.
Jeg har norman antivirus/firewall fra tdc, som er sat op til at
der ikke kommer noget ind eller ud, uden at jeg godkender det...
Alligevel har jeg fået "raget" et eller andet utøj til mig.
Noget der tilsyneladende sender mails afsted, for jeg modtager en
masse mail delivery failures på mails der er sendt til de
underligste adresser, og i mailen står der et link til hvor jeg
kan læse indholdet ( en tdcadsl.dk adresse), men der åbner et
lille vindue hvor der står noget med installshield, som jeg kun
kan klikke ok til.
Der står noget med parametre bl. a.
Har indstalleret adaware og spybot s&d, og har kørt et par andre
programmer af samme slags, og har surfet google tynd for at prøve
at finde noget der kunne være egnet.

Er der nogen der ved præcis hvad jeg skal lede efter, som måske
kunne fjerne så noget "skab"...?, da jeg er noget ked af, at
skulle støvsuge harddisken... :)

Undskylder placeringen af dette indlæg, men som nævnt tidligere
ved jeg ikke lige hvor jeg ellers skulle prøve lykken...
Mvh : Claus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-05-04 22:13

Claus Renè Jakobsen skrev:

> Jeg er godt klar over at det slet ikke hører til her, men ved
> ikke hvor jeg ellers lige finder hjælp.

Du kan få hjælp til at vælge en gruppe i dk.velkommen.

Mit umiddelbare bud vil være en windowsgruppe eller måske
dk.edb.sikkerhed.virus.

Du kan ikke få adgang til disse grupper fra html.dk, men der findes
mange andre måder at tilgå usenet på. Du kan prøve
<http://nyhedsgrupper.tdconline.dk/> hvis du da ikke vil prøve et
egentligt newsprogram (Outlook Express, Agent, Dialog, Opera,
Thunderbird eller Xnews - for bare at nævne et par stykker).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-05-04 23:22

Claus Renè Jakobsen wrote:
> Jeg er godt klar over at det slet ikke hører til her, men ved
> ikke hvor jeg ellers lige finder hjælp.

Jeg vil gøre en undtagelse og svare alligevel.

> [...]
> Noget der tilsyneladende sender mails afsted, for jeg modtager en
> masse mail delivery failures på mails der er sendt til de

Sandsynligheden taler for, at det ikke er dig, der har fået inficeret dit
system. Derimod har en anden person, som har noteret dig i sit
adresseregister, fået noget utøj, som dels spreder sig via mails og dels
foregiver, at du er afsender.

Det har desværre i et stykke tid været almindelig opførsel, at diverse vira
slører deres spredningsvej ved at 'låne' en adresse, der indsættes som falsk
afsenderadresse.

Du kan ikke gøre meget andet end at installere dit eget virusprogram (på din
egen maskine) og regelmæssigt holde dette opdateret og lige så regelmæssigt
køre en skanning af dit eget system.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-05-04 16:18

Erik Ginnerskov <egin@mail.dk> skrev:

> [...]
>

> Du kan ikke gøre meget andet end at installere dit eget
> virusprogram (på din egen maskine) og regelmæssigt holde

Det hjælper bare ikke så meget på hans problem, hvis det er
en anden der sender mail i hans navn. Så er det bedre at skrotte
sin gamle mailadresse og oprette en ny.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-05-04 00:24

Allan Vebel wrote:

> Det hjælper bare ikke så meget på hans problem, hvis det er
> en anden der sender mail i hans navn. Så er det bedre at skrotte
> sin gamle mailadresse og oprette en ny.

Rigtigt, men jeg hader bare at måtte skrotte en adresse - har selv prøvet
det indtil flere gange. Men derfor kan man da godt sørge for at gardere sig
bedst muligt mod selv at blive inficeret.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-05-04 08:09

Erik Ginnerskov <egin@mail.dk> skrev:

> Rigtigt, men jeg hader bare at måtte skrotte en adresse

Det er bare min erfaring at der ikke er andet at gøre, når man
først er slemt inficeret og modtager en masse spam. Så er det
allerede for sent at gøre tiltag til at "skjule" sin mailadresse på
hjemmesiden.

Nå, det hedder jo
Re: Jeg ved godt det IKKE hører til her...
.... så jeg sætter FUT til news:dk.edb.internet.software.mail+news

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 15-05-04 10:45

"Erik Ginnerskov" <egin@mail.dk> wrote in

> Jeg vil gøre en undtagelse og svare alligevel.

Og hvad lærer Claus så af det?

.... at det er flintrende ligegyldigt, hvor man poster sit indlæg henne -
han får svar på sit spørgsmål uanset hvilken gruppe han vælger. At Claus
tillige indleder med, at han er klar over, at det er en forkert gruppe han
poster i, gør det for mig endnu mere uforståeligt, at han får andre svar en
"venligst posst i dk.velkommen".

FUT: dk.admin.netikette
--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : Per Rasmussen

Dato : 15-05-04 01:25

Claus Renè Jakobsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> kan læse indholdet ( en tdcadsl.dk adresse), men der åbner et
> lille vindue hvor der står noget med installshield, som jeg kun

At det sker for dig, er ikke ensbetydende med at du har raget et
eller andet til dig. Hvis jeg har opfattet det rigtigt, så ser det
ud som om der er sendt nogle mail fra din mailadresse, som ikke kan
leveres, og du får så en besked tilbage om at beskeden ikke kan
afleveres.
Når der er vedhæftet noget til en mail fra en person som du ikke
kender, så skal du jo ikke åbne mailen, slet lortet med det samme.
Skulle du nå så langt så du får et lille vindue med installshield,
så skal du da ikke trykke ok - du må sgu være hård, og genstarte
computeren på den hårde måde.

Jeg bruger selv norman, og har aldrig oplevet at der var en virus
der slap igennem til min computer.

PerR