Problemer med knapper
Fra : Tommy Hansen

Dato : 13-05-04 12:50

Hejsa
Jeg er rimelig ny i HTML kodning, men har fået disse knapper til at virke på
min side, problemet er, at pludselig opstår der fejl på siden. Ved at gå
tilbage og vælge en anden knap, virker knapperne igen.
Hvad er der galt ?

--
Vh
Tommy

//** LINKS ***********************************************************

// add main link item ("url","Link
name",width,"text-alignment","_target","alt text",top position,left
position,"key trigger")
addMainItem("http://www.tommyhh.dk/hovedeside.htm","Forside",80,"center","Ho
vedeside","",0,0,"e");

// define submenu properties (width,"align to edge","text-alignment",v
offset,h offset,"filter")
defineSubmenuProperties(120,"left","left",-4,0,"");

// add submenu link items ("url","Link name","_target","alt text")

// *** change these to absolutes

// add main link item ("url","Link
name",width,"text-alignment","_target","alt text",top position,left
position,"key trigger")

addMainItem("","<span class='u'></span>Danske",100,"center","","",0,0,"w");

defineSubmenuProperties(137,"right","right",-4,0,"");

addSubmenuItem("","Værn &gt;&gt;","","");

// define child menu properties (width,"align to edge","text-alignment",v
offset,h offset,"filter")

defineChildmenuProperties(102,"left","center",0,-20,"filter:progid:DXImageTr
ansform.Microsoft.Wheel(duration=0.3,spokes=20)");

// add child menu link items ("url","Link name","_target","alt text")
addChildmenuItem("home20.inet.tele.dk/samlersiden/dkarmy.htm","Hæren
1","Hovedeside","");

addChildmenuItem("http://home20.inet.tele.dk/samlersiden/dkarmy2.htm","Hæren
2","Hovedeside","");

addChildmenuItem("http://tommyhh.dk/Flyversiden.htm","Flyvevåbnet","Hovedesi
de","");

addChildmenuItem("http://tommyhh.dk/Marinen.htm","Søværnet","Hovedeside","")
;
addChildmenuItem("http://tommyhh.dk/HJV.htm","HJV.","Hovedeside","");

addSubmenuItem("http://tommyhh.dk/stof.htm","Stof","Hovedeside","");

addSubmenuItem("http://tommyhh.dk/Lommeskjolde.htm","Lommeskjolde","Hovedesi
de","");
addSubmenuItem("http://tommyhh.dk/pins.htm","Knapper/Pins
m.m.","Hovedeside","");

addSubmenuItem("http://tommyhh.dk/Duelighedstegn.htm","Duelighedstegn","Hove
deside","");

addMainItem("","USA<pan class='u'></span>",65,"center","","",0,0,"s");

defineSubmenuProperties(120,"left","center",-4,0,"");

addSubmenuItem("","Udmærkelser &gt;&gt;","","");

[...]

addChildmenuItem("http://tommyhh.dk/US%20gradstegn.htm","Gradstegn","Hovedes
ide","");

addChildmenuItem("http://tommyhh.dk/USvinger.htm","Vinger","Hovedeside","");
addChildmenuItem("http://tommyhh.dk/award.htm","Diverse","Hovedeside","");

addSubmenuItem("http://tommyhh.dk/U.S.%20Army%20branch%20of%20service%20insi
gnia.htm","Afd.mærker Menige","Hovedeside","");

addSubmenuItem("http://tommyhh.dk/OFFICERS%20BRANCH%20OF%20SERVICE%20INSIGNI
A.htm","-II- officerer","Hovedeside","");

addSubmenuItem("http://tommyhh.dk/UScrestbadge.htm","Crestbadges","Hovedesid
e","");

addSubmenuItem("http://tommyhh.dk/USblandet.htm","Blandet","Hovedeside","");

defineSubmenuProperties(120,"left","center",-4,0,"");

// add main link item ("url","Link
name",width,"text-alignment","_target","alt text",top position,left
position,"key trigger")
addMainItem("http://www.tommyhh.dk/Tysk.htm","Tysk",80,"center","Hovedeside"
,"",0,0,"e");

addMainItem("http://www.tommyhh.dk/Engelsk.htm","Engelsk",80,"center","Hoved

addMainItem("http://www.tommyhh.dk/Russisk.htm","Sovjet",80,"center","Hovede

addMainItem("http://home20.inet.tele.dk/samlersiden.htm","Våben",80,"center"

addMainItem("http://home20.inet.tele.dk/samlersiden/blandet.htm","Blandet",8

addMainItem("http://tommyhh.dk/Salg.htm","Salg",80,"center","Hovedeside","",
0,0,"e");

// add main link item ("url","Link
name",width,"text-alignment","_target","alt text",top position,left
position,"key trigger")
addMainItem("http://tommyhh.dk/Link.htm","Link",80,"center","Hovedeside","",
0,0,"e");

Fra : jopa

Dato : 13-05-04 13:13

Tommy Hansen <tommyhhXXX@tdcadsl.dk> skrev bla:

> [...]
> virke på min side, problemet er, at pludselig opstår der fejl på
> siden. Ved at gå tilbage og vælge en anden knap, virker knapperne

Hej Tommy
Det er ikke din html det er galt med men dit Javascript.
Spørg i den rigtige gruppe

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-05-04 13:16

Tommy Hansen skrev:

> [...]
> der fejl på siden. Ved at gå tilbage og vælge en anden knap,
> virker knapperne igen. Hvad er der galt ?

Der er mange kodefejl på din side. Det kan være svært at vide
hvilke der giver problemer og hvilke der er harmløse, men nogle af
problemerne kan fx skyldes at du bruger følgende syntaks til at
inkludere javascript:

<script language="javascript1.2" src="custom.js"></script>

Language-parameteren bør generelt ikke benyttes, og specielt bør
man undlade at angive versionsnummer til javascript. Brug i stedet:

<script src="custom.js" type="text/javascript"></script>

Det ville være en god ide hvis du validerede din html- og css-kode
- men det er muligvis ikke så enkelt når du bruger Frontpage (jeg
ved ikke lige hvilken version det er der kalder sig 5.0, men
generelt er Frontpage ikke det letteste værktøj at lave valid kode
med).

Du kan se hvordan man validerer her:
   <http://www.html-faq.dk/1005.asp>

- og hvorfor det er vigtigt her:
<http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>

NB: Du har sendt hele din javascriptkode til gruppen - det er
sjældent en god ide. Et link til din side (jeg går ud fra at det er
<http://www.tommyhh.dk> det drjejer sig om) er nok. Når du, som det
er tilfældet her, benytter rammer, er det en god ide at give et
link direkte til den rammeside der volder problemer - dvs.
<http://www.tommyhh.dk/top.htm>.

På siden her kan du se hvad der er relevant at oplyse når man søger
hjælp i en html-gruppe: <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen