Problemer med display='none' i Mozilla 1.6~
Fra : Frederik Sigurd

Dato : 12-05-04 23:35

Hej!

Jeg har et problem med display='none' i Mozilla 1.6.

Jeg prøver på at lave en effekt hvor en skjult tekst bliver vist når
markøren hover over en anden tekst i en tabelcelle.

Det virker fint i IE6 og Opera 7, men altså ikke i Mozilla 1.6

Forslag til hvordan det løses?

Tak!

/Frederik Sigurd

---- Se kode -----

Her er koden til html-dokumentet:

<caption class="calendar">Calendar</caption>
onMouseOver="calendartexthidden.style.display=''"
onMouseOut="calendartexthidden.style.display='none'">07.05.04 <br>
in Mozilla 1.6 </span></td>

Her er koden i style sheet'et:

TABLE.calendar {
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 65%;
width: 185px;
clear: both;
float: right;
margin-bottom: 1em;
border: 1px solid #999999;
}
CAPTION.calendar {
background-color: #CC0000;
padding: 2px;
color: #FFFFFF;
font-weight: bold;
border: none;
}
TD.calendar {
background-color: #F2F2F2;
padding: 5px;

}
#calendartexthidden{
font-size: 85%;
color: #666666;
}

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-05-04 23:40

"Frederik Sigurd" <frede@stud.ku.dk> skrev :

>Jeg prøver på at lave en effekt hvor en skjult tekst bliver vist når
>markøren hover over en anden tekst i en tabelcelle.

>onMouseOver="calendartexthidden.style.display=''"

Hvordan, hvis du i stedet for bruger
onMouseOver="calendartexthidden.style.display=''block" ?

PS.
Hvis du vil have os til at teste det, så upload en testside, så
vi slipper for at skulle klippe og klistre.
--
Knud

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 12-05-04 23:45

"Frederik Sigurd" <frede@stud.ku.dk> wrote:

> Jeg har et problem med display='none' i Mozilla 1.6.

Det havde været nemmere, om du gav et link til den side, der volder
problemer.

> onMouseOver="calendartexthidden.style.display=''"
^^^^^^^^^^
Du mangler nok at angive en værdi her - det skal enten være 'none',
'block' eller 'inline'. Jeg går ud fra, du vil have 'block'

Hvis Mozilla skal identificere elementet med id "calendartexthidden",
skal det, svjv, endvidere gøres således:

onmouseover =
"document.getElementById('calendartexthidden').style.display='block'"

> onMouseOut="calendartexthidden.style.display='none'">07.05.04

Ditto her.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.thorsenholm.dk

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.thorsenholm.dk/fona/

Fra : Frederik Sigurd

Dato : 13-05-04 00:35

Tak for de hurtige svar!
Undskyld jeg ikke har oploaded en test side, men har ikke haft mulighed for
det.

Det virkede iøvrigt med Anders løsning, der ser ud til at fungere i både
IE6, Opera 7 og Mozilla 1.6.

/Frederik

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 13-05-04 01:20

"Frederik Sigurd" <frede@stud.ku.dk> wrote:

> Tak for de hurtige svar!

Velbekomme. Hvis du vil gøre lidt til gengæld, må du meget gerne tage
et kig på den her side: <http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fortsat god arbejdslyst.