Skærme
Fijala 3554
Køb af TFT skærm ?
Fra : Lasse Nygaard

Dato : 14-05-04 23:51

Davs

Jeg står og skal af med min 19" CRT skærm, og har derfor besluttet at købe
en TFT. Ved bare ikke hvilken.

Har nogle krav. Skærmen skal være SORT, man skal kunne spille på den (For
det meste Far Cry, Painkiller, UT2004 og Warcraft III) og man skal kunne se
film på den (DVD).
Den skal være mellem 17 og 18.1".

Hvad synes i jeg skal se nærmere på?
Er der stadig problemer med Viewsonic? DVI problemet? For jeg synes designet
er lækkert!

På forhånd tak for hjælpen

Hilsen
Lasse

Fra : Flemming Joensson

Dato : 15-05-04 10:36

"Lasse Nygaard" <someone@microsoft.com> wrote in

> Den skal være mellem 17 og 18.1".
>
> Hvad synes i jeg skal se nærmere på?
> Er der stadig problemer med Viewsonic? DVI problemet? For jeg synes
> designet er lækkert!

Enig - har selv købt en VP201s :)

Så vidt jeg ved er DVI problemet i VP181s/b ikke løst endnu - men jeg har
intet hørt officielt, kun folk her i gruppen og prad.de, så hvem ved. Hvis
man får en skærm der er ny nok kan det jo være problemet er løst.

Du kunne jo også overveje VP171 den har ikke DVI-problemet og har også
vundet i i hvert fald en test jeg læste i et computerblad. Kan ikke lige
huske hvilket blad det var - kører meget i tog og når som regel at læse dem
alle i løbet af en måned og jeg gemmer ikke bladene ret længe.

Ellers er der jo også en Samsung 172x - den er godt nok sølvfarvet, men ser
også ganske pæn ud og har fået ret gode reviews på mange forskellige sites,
så den går du nok heller ikke helt galt i byen med.

Eizo får generelt også god omtale, men jeg ved ikke lige hvordan de er at
spille på. L557 eller L767 skulle efter sigende være et par fornuftige køb
og de fås begge i sort.

Mvh.
Flemming

Fra : Jeppe

Dato : 16-05-04 13:46

> Hvad synes i jeg skal se nærmere på?
> Er der stadig problemer med Viewsonic? DVI problemet? For jeg synes
designet
> er lækkert!

Hej Lasse,
Jeg kan da meddele dig at jeg endnu ikke har haft DVI-problemer med den
VP181s jeg købte i slutningen af februar måned. Om det er et udtryk for at
problemerne generelt er løst, skal jeg ikke kunne sige.

/Jeppe

Fra : Jonas

Dato : 16-05-04 14:00

Hvorfor ikke købe en iiyama 19", den findes i sort hos shg.dk og koster 5k.
Iiyamaen har et bedre IPS panel end vp181. vp171 har TN+. De kører alle
1280*1024. Du bliver skuffet over begge viewsonic når du sammenligner (jeg
har haft begge viewsonic - i sort :).

Mvh Jonas.

Fra : Lasse Nygaard

Dato : 16-05-04 14:11

"Jonas" <jkm@SLETready.dk> wrote in message
> [...]
> 1280*1024. Du bliver skuffet over begge viewsonic når du sammenligner (jeg

ProLite E481S-B Black? Er den også bedre til spil (altså ingen ghosting
osv?) og DVD?

Kan man finde nogen reviews af den?

Hilsen
Lasse

Fra : Jonas

Dato : 16-05-04 18:21

Hej Lasse,

Jeg har ikke fundet nogle reviews af den, men jeg søgte på prad.de. Min
vp181 havde DVI problemer. Jeg tror ikke pt. du finder noget bedre op til
5k - og hvis du gør så sig til! :) Den er fin til spil - jeg spiller en del
3d shooters - faktisk hurtigere end Vp181, som er rated til 30ms hvor iiyama
er 25ms. Jeg har dog ikke mærket den store forskel på de to i spil. Men den
har hverken usb-hub, pivot eller højdejustering og sidstnævnte savner jeg,
men panelet er bedre og større og har ingen DVI problemer.