Top...
Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 14-05-04 13:13

Dette er med stor sandsynlighed set før men jeg prøver nu og se...
Hvilket album mener i er det største nogensinde, ikke nødvendigvis det i
bedst synes om, men det i mener der har betydet mest for musikverdenen
internationalt?

- og jeg har selvfølgelig selv et par bud at indvie med.... :

THE BEATLES - REVOLVER
Jeg synes de første Beatles album er ret intetsigende, men med og efter
dette var musikverdenen ligesom noget andet.
Desuden er også Beatles' følgende album, "Sgt. Peppers Lonely Hearts Club
Band" et meget stort album musikhistorisk

I nyere tid er:

NIRVANA - NEVERMIND
90'ernes rock-manifest, rocken lever stadig - det kan vi takke bl.a. Nirvana
for...

RADIOHEAD - OK COMPUTER
Et væsenligt forbillede for 90'ernes alternativ-musik, samtidig fantastisk
musik

Hvad mener i? - kom frem!

Rasmus Thorsø Nielsen
www.retrospil.tk

Fjern NOSPAM i email

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-05-04 13:19

Rasmus Thorsø Nielsen wrote:
> [...]
>
> RADIOHEAD - OK COMPUTER
> Et væsenligt forbillede for 90'ernes alternativ-musik, samtidig fantastisk

Jeg er meget enig med dig i 1 og 3. Jeg vil ikke udelukke 2, men jeg har
bare aldrig selv synes at Nirvana var særligt fedt. Og desuden tror jeg
at f.eks. Pixies har spillet en større rolle. De inspirerede Nirvana og
andre og var den egentlige start på hele den bølge.

/David

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 14-05-04 14:23

Og desuden tror jeg
> at f.eks. Pixies har spillet en større rolle. De inspirerede Nirvana og
> andre og var den egentlige start på hele den bølge.

Tænk jeg sad ligde og tænkte at der manglede en eller anden - selvfølgelig
Pixies' Doolittle

/Rasmus

Fra : Peter Juhl

Dato : 14-05-04 14:04

> [...]
>
> RADIOHEAD - OK COMPUTER
> Et væsenligt forbillede for 90'ernes alternativ-musik, samtidig fantastisk

Det er måske min opdragelse - men jeg er ikke så vild med The Beatles
som andre mennesker er, nogle gange virker det som om at folk bare skal
nævne dem for ikke at falde igennem, men som sagt, jeg har aldrig brugt
tiden på at lytte ordentligt til det. Men ellers er det lidt svært med
nogle bands eller solister, da de faktisk formåede at lave mere end én
fed skive - men:

Beach Boys - Pet Sounds
Davis Bowie - Ziggy Stardust
Kraftwerk - Computer World
Massive Attack - Blue Lines
Metallica - Metallica
Michael Jackson - Thriller
N.W.A. - Straight Outta Compton
Pink Floyd - The Dark Side Of The Moon
Public Enemy - It Takes A Nation Of Millions To Hold Us Back
Rage Against The Machine - Rage Against The Machine
Rolling Stones - Let It Bleed
Roxy Music - Country Life (En del mener vel: For Your Pleasure)
Sex Pistols - Never Mind The Bollocks

De alternative (lidt):
Future Sound Of London - Lifeforms
Leftfield - Leftism
My Bloody Valentine - Isn't Anything / Loveless
Portishead - Dummy
Prodigy - Experience
Underworld - Dubnobasswithmyheadman

/Peter

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 14-05-04 20:17

Fredag den 14. maj 2004 08:13 kastede Rasmus Thorsø Nielsen sig over
knapperne og skrev:
> Hvad mener i? - kom frem!

Her er nævt mange gode albums, men min påstand er at uden Jimmi Hendrix, var
guitarspillet ikke uviklet som der er idag.

Ellers er det vel i nyere tid bands som Police der har været inspirator.

Vælg selv et album
--
/Sv-E
Fjern fjern ved direkte svar !!

Fra : Ironi

Dato : 15-05-04 01:45

"Svend-Erik Kjær Madsen" <sv-erik@stofanet.fjerndk> skrev i en meddelelse
> [...]
var
> guitarspillet ikke uviklet som der er idag.

Det tror jeg nu nok at det var. Måske bare med lidt forsinkelse.

> Ellers er det vel i nyere tid bands som Police der har været inspirator.

Det tror jeg nu ikke at du skal regne med!

> Vælg selv et album

Med Police?
Umuligt!

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 15-05-04 13:01

Fredag den 14. maj 2004 20:45 kastede Ironi sig over knapperne og skrev:

> Det tror jeg nu ikke at du skal regne med!

> Med Police?
> Umuligt!

Det at du ikke kan lide Police, rykker jo ikke ved det faktum at deres stil
og måde at spille på har inspireret tusinder af andre musikere, og det er
ikke mange som når det niveau som de havde live.

Man kan ikke gøre sig til dommer over andres præstationer, uden at sætte sig
ind i hvad de har lavet.

Hvis du har noget at byde på i diskussionen, så argumenter dog for det, i
stedet for at være subjektiv.

Fra : Peter Juhl

Dato : 15-05-04 11:17

Svend-Erik Kjær Madsen wrote:

> Det at du ikke kan lide Police, rykker jo ikke ved det faktum at
> deres stil og måde at spille på har inspireret tusinder af andre
> musikere, og det er ikke mange som når det niveau som de havde live.

Police var en fusion af Reggae, Punk og Jazz - det er der i sig selv
ikke noget nyt i, og hvis man skulle lade sig inspirere af disse genrer
så findes der langt stærkere bud. Men efter, eller midt i, en punk-tid
er det vel overraskende at finde et band, som faktisk kunne spille på
sine instrumenter og skrive mere end én "catchy" melodi.

Min indvending mod The Police har altid været at kvaliteten var alt for
svingende på deres plader, Reggatta de Blanc var den eneste hvor man
ikke sidder og er skuffet over 50-60% af materialet - det er ikke hvad
jeg mener kendetegner en "ultimativ" gruppe.

> Man kan ikke gøre sig til dommer over andres præstationer, uden at
> sætte sig ind i hvad de har lavet.

Det ville måske kræve flere gennemlytninger end sundt er.

> Hvis du har noget at byde på i diskussionen, så argumenter dog for
> det, i stedet for at være subjektiv.

De lavede 2-3 mellemgode albums, var dygtige musikere og det var så det.
Jeg kan umiddelbart heller ikke se den store magi ved The Police, noget
Sting også selv gør alt for at understrege med sine solo-albums.

/Peter

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 16-05-04 04:39

Lørdag den 15. maj 2004 06:17 kastede Peter Juhl sig over knapperne og
skrev:

> [...]
> ikke sidder og er skuffet over 50-60% af materialet - det er ikke hvad
> jeg mener kendetegner en "ultimativ" gruppe.

Er det mere ultimativt at lave tonsvis af numre som ligner hinanden, for at
tekkes publikums smag ?

Hvis du har været skuffet over 60% af materialet på Polices udgivelser,
hænger det måske sammen med dine forventninger?

> Det ville måske kræve flere gennemlytninger end sundt er.

I så fald er holdningerne jo så grundløse.

> De lavede 2-3 mellemgode albums, var dygtige musikere og det var så det.
> Jeg kan umiddelbart heller ikke se den store magi ved The Police, noget
> Sting også selv gør alt for at understrege med sine solo-albums.

Smag og behag er heldigvis forskellig, men det kunne jo så være rart at høre
hvad din favorit så er.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 14-05-04 15:45

Rasmus Thorsø Nielsen skrev:
> Hvilket album mener i er det største nogensinde, ikke nødvendigvis
> det i bedst synes om, men det i mener der har betydet mest for
> musikverdenen internationalt?

Her er så lidt fra min sædvanlige "pensionistliste":

The Beatles: Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band
Cream: Disraeli Gears
Jimi Hendrix: Axis Bold As Love (eller Electric Ladyland)
Miles Davis: Bitches Brew
Weather Report: Weather Report
Frank Zappa: Hot Rats
Pink Floyd: Dark Side Of The Moon
Jefferson Airplane: Crown Of Creation
The Band: The Band

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 19-05-04 07:47

scripsit "Herluf Holdt, 3140"

> [...]
>
> The Beatles: Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band
> Cream: Disraeli Gears
> Jimi Hendrix: Axis Bold As Love (eller Electric Ladyland)

KÆRE Herluf

Kunne du ikke være gæste-DJ, når surfklubben holder spisefrikvarter under
prygl-dine-børn-LAN-festen på Langebro?

Ikke alene er jeg ikke alene, der er flere i samme flække!

--

¸.·´¯)
)><((((º> ´\

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 19-05-04 10:32

Abildgaard 3140 skrev:
> KÆRE Herluf
> Kunne du ikke være gæste-DJ, når surfklubben holder
> spisefrikvarter under prygl-dine-børn-LAN-festen på Langebro?

Hvornår holder I den fest?
Jeg har det ikke godt med mikrofoner, men kunne nok
lave en playliste, der kunne få *bølgerne til at tøve*.

Problemet er nok at min musiksmag hurtigt vil få de
fleste unge mennesker til hurtigt at surfe *langt*
ud på Verdenshavet fra Langebro i Ålsgårde.

[musik-OT]:
Webkameraet på Surf- & Sejlklubbens side:
http://www.aass.dk/
har ikke virket siden 8. maj.
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt
Hathjulet, 3140

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 22-05-04 10:17

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvornår holder I den fest?

I dag, lørdag 22. maj. Du kan da nynne lidt gammelt knas, inden du skrigende
bliver kylret i havet!

--

¸.·´¯)
)><((((º> ´\

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 22-05-04 10:37

Abildgaard 3140 skrev:

> I dag, lørdag 22. maj. Du kan da nynne lidt gammelt knas,
> inden du skrigende bliver kylret i havet!

Tak, jeg tror jeg vil vælge en anden herlig dag at dø.
Og i så fald skal "Careful With That Axe, Eugene" spilles
for fuldt drøn imens.

God fornøjelse. - Bølgerne var nu federe i går.

--
Med venlig 3140-hilsen Herluf Holdt

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-05-04 10:45

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Tak, jeg tror jeg vil vælge en anden herlig dag at dø.
> Og i så fald skal "Careful With That Axe, Eugene" spilles
> for fuldt drøn imens.

Du har en glimrende musiksmag, min ven :)

/David

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 22-05-04 10:58

> Tak, jeg tror jeg vil vælge en anden herlig dag at dø.
> Og i så fald skal "Careful With That Axe, Eugene" spilles
> for fuldt drøn imens.
>
> God fornøjelse. - Bølgerne var nu federe i går.

Kom dog ned og leg. Med den musiksmag kan du garanteret også lide grillmad
og chili.

Fra : Michael Hansen

Dato : 15-05-04 23:29

Et par bud

Clash - London Calling
Smiths - Hatful of hollow el. The Smiths
David Bowie - Honky dory
Oasis - Definitely maybe
Stone roses - Stone roses
U2 - War el. Joshua tree
Simple minds - New gold dream
Radiohead - OK computer
Flaming Lips - Soft bulletin el. Yoshimi

Kommer nok på flere om lidt.......

Hmm, jeg har nok en vis forkærlighed for det engelske...

"Rasmus Thorsø Nielsen" <rasmus.nielsenNOSPAM@tele2adsl.dk> skrev i en
meddelelse news:tJ2pc.302$Bt.120@news.get2net.dk...

Fra : Michael Hansen

Dato : 15-05-04 23:35

Må lige tilføje

REM - automatic for the people
Waterboys - This is the sea el. Fishermans blues

Fra : Ironi

Dato : 16-05-04 22:21

"Michael Hansen" <nyhedsgruppeSLETDETTE@hejza.dk> skrev i en meddelelse
> Må lige tilføje