Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
redigerings program
Fra : Søren Jensen

Dato : 13-05-04 17:03

hej

jeg ville lige hører om der var nogen der kunne hjælpe.

Mine forælder har lige købe et mju 400 og så ville de gerne have et
redigerings program. De skal ikke bruge det særlig meget, mest til at
beskær, skrue op/ned for farver/lys og så noget, det vigtige er bare at det
er på dansk!!
Jeg har hørt at der er et par gratis programmer på nettet, men hvilke er
anbefalings værdig

på forhånd tak

Fra : Børge Larsen

Dato : 13-05-04 17:19

Med u400 følger der Olympus Camedia Master, det er da udmærket til lidt
billedrdigering

Fra : Peter C:\\>

Dato : 13-05-04 17:27

> [...]
det
> er på dansk!!
> Jeg har hørt at der er et par gratis programmer på nettet, men hvilke er

Paint Shop Pro !

MVH Peter C:\

Fra : Bo Bjerre

Dato : 13-05-04 18:15

"Peter C:\>" <pede_71@hotmail.com> wrote in message

> "Søren Jensen" <X@X.xxx> skrev i en meddelelse

> Paint Shop Pro !

Et brandgodt program, men spørgeren stiller krav til at det er på dansk.

Bo //

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-05-04 18:41

"Bo Bjerre" <post@sidebanenFJERNES.dk> skrev :

>Et brandgodt program, men spørgeren stiller krav til at det er på dansk.

Der findes næsten ingen grafikprogrammer på dansk.

Adobe Photoshop gør, men det er overkill og uden tvivl alt for
dyrt til foremålet (omkring 9.500 kr).

Adobe Photoshop Elements 2.0 er glimrende og relativ billigt,
fås på svensk. (omkring 850 kr.).

Har de en officepakke på dansk, så kan de installere MS Photo
Editor (ligger på cd'en) og den vil jeg mene er brugbar til det
de ønsker.
(Er det Office 2003 hedder programmet noget andet, men skulle
være lign., husker ikke navnet).
--
Knud

Fra : Peter C:\\>

Dato : 14-05-04 14:07

> Et brandgodt program, men spørgeren stiller krav til at det er på dansk.

Sorry...det overså jeg

MVH Peter C:\

Fra : Kenneth K.

Dato : 13-05-04 17:35

On Thu, 13 May 2004 18:03:04 +0200, Søren Jensen <X@X.xxx> wrote:

> [...]
> det
> er på dansk!!
> Jeg har hørt at der er et par gratis programmer på nettet, men hvilke er

Mange er glade for www.irfanview.com, kender det ikke selv. Og man kan
svjv hente en dansk sprogfil.

vh,
Kenneth

Fra : Den rigtige fotograf

Dato : 13-05-04 18:32

www.xnview.com findes i en dansk version, er gratis og kan det du forlanger,
evt supplere med irfanview hvor der kan fås en dansk sprog fil til.

--
min email virker ikke. Så det er ikke muligt at maile mig direkte
og billeder skal ses i en ramme på væggen og ikke på en skærm!!!

Fra : Søren Jensen

Dato : 13-05-04 19:34

mange tak for hjælpen. Valget faldt på xnview

Fra : Allan Bojsen

Dato : 14-05-04 06:56

On Thu, 13 May 2004 18:03:04 +0200, "Søren Jensen" <X@X.xxx> wrote:

>Jeg har hørt at der er et par gratis programmer på nettet, men hvilke er
>anbefalings værdig
>på forhånd tak

IrfanView er fantastisk, synes jeg:
http://www.irfanview.com/