Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ang. billigt 4GB microdrive fra Hitashi.
Fra : OFH

Dato : 13-05-04 10:40

Hej derude

Er der nogen af jer fotoentusiaster som har hørt om at man kan købe en
Creative Muvo MP3 afspiller, og så afmontere det indbyggede 4GB Hitashi
microdrive. Dette microdrive kan så formateres til fat32 filsystemet, og
anvendes i digitale kameraer som understøtter fat32.
Creative Muvo MP3 afspilleren fås for lige under 2000kr, så det må siges at
være endda meget billigt.
Hvis der er nogen af jer som har erfaringer med, eller gerne vil vide mere
om ovenstående så send mig en mail.

--
M.v.h. OFH
ofh@email.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-05-04 10:42

OFH wrote:
> Hvis der er nogen af jer som har erfaringer med, eller gerne vil vide mere
> om ovenstående så send mig en mail.

Nej,

Du skulle hellere besøge groups.google.com, og søge lidt tilbage i
gruppen..

Emnet har været oppe ca. 25 gange før.

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : OFH

Dato : 13-05-04 10:51

Undskyld...... og tak.

Fra : Maj

Dato : 13-05-04 10:48

> [...]
> være endda meget billigt.
> Hvis der er nogen af jer som har erfaringer med, eller gerne vil vide mere

I februar og marts var der i denne nyhedsgruppe mange indlæg desangående, se
endvidere:
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=59739
http://www.pcconsultant.com/microdrive.htm
http://www.hgst.com/hdd/micro/4gb.htm

Fra : OFH

Dato : 13-05-04 10:59

1000 tak Maj.
Det var lige det som jeg søgte. Nu må jeg have mig en MP3 afspiller.

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 13-05-04 21:30

On Thu, 13 May 2004 11:40:18 +0200, OFH wrote:

> Er der nogen af jer fotoentusiaster som har hørt om at man kan købe en
> Creative Muvo MP3 afspiller, og så afmontere det indbyggede 4GB Hitashi
> microdrive.

Ja, jeg udførte øvelsen igår Microdrivet røg i mit Canon S1
IS og efter formattering, så var der plads til 2400+ billeder med
højeste opløsning/laveste kompression - eller 45 minutters video
i 640x480 30fps.

Ingen problemer - du kan bare sende mig mail, hvis du har
spørgsmål til detaljerne eller andet.

I forhold til vejledninger og billeder på nettet, så skal jeg
lige nævne, at på min Muvo2 sad der et klistermærke henover en af
skruerne, som holder Microdrivet fast:

"Creative - Warranty void if tampered with"

Klistermærket sad dog ikke særligt godt fast, så måske kan det
gemmes og sættes tilbage, hvis der skulle opstå problemer med
drevet.

Hvis du skal have et CF-kort i Muvo'en bagefter, så er det nok en
god idé, at lægge firmware v1.10.01 på - det forlyder, at senere
versioner nægter at arbejde med mindre medier end hvad Muvo'en
kan købes med.

God fornøjelse

--
Stig