Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp til Inspiration/Kongelig bryllup fot~
Fra : Martin Gleit

Dato : 12-05-04 21:05

Jeg er som én af nogle udvalgte hobbyfotografer blevet valgt af
Jyllandsposten til at lave en billedserie om det kongelige bryllup på
fredag. Min fotografiske vinkel bliver at illustrere bryllupet set fra
danskernes synpunkt...den enkelte danskers oplevelse af "showet". Jeg har
naturligvis nogle ideer men kunne godt tænke mig at høre om der var nogle
herinde der lå inde med et par gode ideer til den folkelige vinkel og
hvordan jeg evt. kunne opnå nogle gode billede....Det er muligt at denne
opgave skal løses i Århus...nogle der kender til arrangementer i forbindelse
med bryllupet...vises det på storskærm nogle steder etc?
Håber på et par gode forslag og håber man vil holde sig til topic...tak

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 12-05-04 21:27

Hej Martin

Tillykke med det, du er ikke den eneste, jeg skal dække det her i Odense

Glæder mig helt vildt (der skal faktisk ikke så meget til at glæde en lille
dreng som mig )

Jeg har kun min egen idé, og det skal jo helst ikke være helt ens

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Martin Gleit

Dato : 12-05-04 21:32

hej René...

så kan du måske hjælpe mig med at tyde vores mail....det er meningen vi skal
fotografere fra hvor vi bor (hjemby) ikk? spørger bare fordi mit oprindelige
ide krævede faktiske bryllupsdeltagere....men lad mig da høre lidt om din
ide, når du nu har hørt lidt af min...også så vi ikke laver det samme

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-05-04 21:47

Uheldigvis faldt Martin Gleit over tastaturet og skrev derved
følgende:

> [...]
mig
> da høre lidt om din ide, når du nu har hørt lidt af min...også så vi

Hvad med at skildre det Danmark, der heldigvis ikke går helt i stå,
bare fordi en gut, som har forfædre, der har stjålet og myrdet fra
folket i århundrede, skal giftes?

Claus

Fra : ;o\)-max-

Dato : 12-05-04 21:56

"Claus Tersgov"

> [...]
>
> Hvad med at skildre det Danmark, der heldigvis ikke går helt i stå,
> bare fordi en gut, som har forfædre, der har stjålet og myrdet fra

))-max-

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-05-04 10:46

> en gut, som har forfædre, der har stjålet og myrdet fra
> folket i århundrede

Fuldstændigt ligesom dine har, omend dine forfædre nok er af en noget lavere
byrd! Er rønnebærrene sure?

--
-Jens B.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-05-04 07:27

Uheldigvis faldt Jens Bruun over tastaturet og skrev derved følgende:

> Fuldstændigt ligesom dine har, omend dine forfædre nok er af en
noget
> lavere byrd! Er rønnebærrene sure?

Nu ved du jo intet om min forfædre..

Og nej, rønnebærene er ikke sure. Jeg lever bare i en verden, hvor der
ikke burde være forskel på folk!

Claus

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 12-05-04 21:51

men lad mig da høre lidt om din
> ide, når du nu har hørt lidt af min

Kort fortalt, hvad sker der i Odense midtby, mens brudeparret giftes ?

Du kunne jo tage billeder af naboen, tage ned på det lokale værtshus, tage
på plejehjemmet og ned på tanken, hvad sker der der ??

Fra : Thomas Mårlund

Dato : 12-05-04 22:59

> [...]
>
> Du kunne jo tage billeder af naboen, tage ned på det lokale værtshus, tage
> på plejehjemmet og ned på tanken, hvad sker der der ??

Der er nok masser af lukkede butikker... Et Sergio Leonesk blik op af den
øde gågade kunne være cool

Fra : Frederik Thorup

Dato : 13-05-04 10:37

Thomas Mårlund wrote:
> Der er nok masser af lukkede butikker... Et Sergio Leonesk blik op
> af den øde gågade kunne være cool

Og da det lader til at alle storbyer er dækket, så kan man se sammenhængen.
Her i Odense er en del butikker lukket!

MVH
Frederik

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 13-05-04 00:11

On Wed, 12 May 2004 22:51:28 +0200, "René Ernst Nielsen"
> [...]

>Du kunne jo tage billeder af naboen, tage ned på det lokale værtshus, tage
>på plejehjemmet og ned på tanken, hvad sker der der ??

nu findes der jo også sørgelige begivenhedder, bla. skal jeg til
begravelse på fredag.
Og det går da heldigvis ikke i stå, bare fordi der er bryllup
--

Mvh. Ulf Pedersen
http://www.digifoto-nord.dk/ - min legeplads

http://www.betterphoto.com/sites4photogs/dynoMG.asp?memberID=51318
http://www.imagerating.dk/minedata.asp?sted=79&nr=5

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-05-04 23:01

René Ernst Nielsen wrote:
> Tillykke med det, du er ikke den eneste, jeg skal dække det her i Odense

Jeg regner med at dække ølfestivallen i valbyhallen ;)

// Hans, der dog ikke ved hvor gode muligheder der er for at
// fotografere, når man ikke har en ordentlig blitz.
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Ole C

Dato : 13-05-04 12:05

Tillykke til i andre, jeg har fået "opgaven" på sydfyn/Svendborg.. Og ja,
du har forstået deres "kryptiske" mail Nu håber jeg sq bare der sker
lidt heromkring..

Mvh Ole C
www.condrup.dk

Fra : Martin Gleit

Dato : 13-05-04 12:21

ha du nogen specil vinkel, Ole eller venter du og ser hvad der rører sig?

Fra : Ole C

Dato : 13-05-04 17:48

"Martin Gleit" <martingl@stofanet*REMOVETHIS*.dk> skrev i en meddelelse
> ha du nogen specil vinkel, Ole eller venter du og ser hvad der rører sig?

Både ja og nej, prøver at "lure" lidt, se i den lokale avis og så bare
derudaf.. 5 billeder på en hel dag er luksus, så der er tid nok, håber
jeg. hehe... Eneste problem jeg ser, er at alle sidder hjemme bag kukkassen
... :)

Ole

Fra : Deaster

Dato : 13-05-04 18:05

Ole C wrote:

> [...]
> derudaf.. 5 billeder på en hel dag er luksus, så der er tid nok,
> håber jeg. hehe... Eneste problem jeg ser, er at alle sidder hjemme

Næppe her i København

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 13-05-04 16:44

On 12 May 2004 22:01:22 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:
klip

>Jeg regner med at dække ølfestivallen i valbyhallen ;)

HIK - brug endelig stativ - HIK
mvh Ebbe

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 14-05-04 20:46

Så kan evt. intereserede så resultatet af vores anstrengelser på www.jp.dk,
det er under "Fotoserier" den hedder DK Rundt. Det ligger lige under det
store billede af kronprinseparret.

Desværre kan jeg ikke linke direkte, da det er en flash præsentation...

Fra : Deaster

Dato : 14-05-04 21:50

René Ernst Nielsen wrote:

> Så kan evt. intereserede så resultatet af vores anstrengelser på
> www.jp.dk, det er under "Fotoserier" den hedder DK Rundt. Det ligger
> lige under det store billede af kronprinseparret.

Hmm, det kan jeg godt nok ikke finde.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 14-05-04 22:02

tjek dk.binaer

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Deaster

Dato : 14-05-04 22:12

René Ernst Nielsen wrote:

> tjek dk.binaer

Ahhh thanks, jeg havde sgu valgt menupunktet Fotogalleriet ude til
venstre, godmorgen til mig

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 14-05-04 22:17

hvad synes du ?

Jeg synes ret godt om Martin Gleits billeder, god gennemført serie

Fra : Martin Gleit

Dato : 14-05-04 22:46

"René Ernst Nielsen" <virkerikke@nospam.nej> wrote in message
> hvad synes du ?
>
> Jeg synes ret godt om Martin Gleits billeder, god gennemført serie

tx

Fra : Deaster

Dato : 14-05-04 22:18

René Ernst Nielsen wrote:

> tjek dk.binaer

Nogle af dem er faktiskt ret gode både tekniske og kompositions
mæssigt, bla. dem af Michael Termansen og Martin Gleit, men hold kæft
hvor de billeder er ringe som er taget af Dorte Adelfred, de piv
uskarpe og Ulrik Højbjerres er også teknisk ringe og pænt kedelige.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Martin Gleit

Dato : 14-05-04 22:54

> [...]
> hvor de billeder er ringe som er taget af Dorte Adelfred, de piv
> uskarpe og Ulrik Højbjerres er også teknisk ringe og pænt kedelige.

generelt må man nok konstatere at det er noget begrænset med kvaliteten af
billederne...

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-05-04 22:25

"René Ernst Nielsen" <virkerikke@nospam.nej> skrev i en meddelelse

> Så kan evt. intereserede så resultatet af vores anstrengelser på
www.jp.dk,
> det er under "Fotoserier" den hedder DK Rundt. Det ligger lige under det
> store billede af kronprinseparret.

Med al respekt, så er det primært Michael Hermansens billeder, der siger
_mig_ noget.

--
-Jens B.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 14-05-04 22:26

"René Ernst Nielsen"
> [...]
> store billede af kronprinseparret.
>
> Desværre kan jeg ikke linke direkte, da det er en flash præsentation...

To fotografer springer i øjnene imo. Michael Hermansen og
Thomas Muus Stensballe. Michael fordi han fanger stemningen,
store smil og begejstring, og Thomas billederne er pæne.
Rene dine billeder er ok, men meget statiske og hverdagsagtige.
Martin Gleit har været virklig doven, jeg tror han er faldet i søvn
på "Siger de mon Ja" , jeg er ellers vild med tiltede billeder, det
billede tilter bare den forkerte vej - op af bakke og trælst og ingen
enthusiasme.. Hmm folk der kigger tv ser ofte kedelige ud..
Da i begge har tumlet med ideer de sidste dage, kunne man måske
have forventet billeder der var lidt mere engagerende -max-

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 14-05-04 22:32

> Rene dine billeder er ok, men meget statiske og hverdagsagtige.

Det var hvad jeg kunne finde på med temaet, hvad sker der i Odense, omkring
kl. 16 (alle billeder er taget mellem 15,30 og 17,00), d. 14/5-04.

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Ole C

Dato : 14-05-04 23:05

Jeg synes det var en interessant fotojournalistisk opgave. Jeg startede 0930
i Svendborg. Fik snakket med alt fra gadefejeren til turistforeningen, men
lige meget hvad, så var byen "død" - pånær de oligatoriske flag og hver
anden butik lukkede.. Fik fat i gårdsdagens avis og fandt hurtigt ud af, at
der var "gang i den" i Ollerup. Ind i en bil og afsted. Var så der fra ca.
1300 til 1700 - Hjem og vurderer billeder, bygge lidt serie, samt skrive
tekst. Havde jeg ikke "fundet" Ollerup, så havde jeg sq været presset...

Alt i alt en fin oplevelse for mig, men nu er jeg også int. i den slags
fotoreportage, på trods af det til tider kan være svært. På den anden side
set, en hel dag til 5 billeder kontra 4 billeder på 3 timer i Århus på
Journalisthøjskolen, så jeg brokker mig ikke.

Synes mange af jer har lavet fine serier. Håber de fleste af jer havde det
sjovt..

Mvh Ole Condrup Boesen
www.condrup.dk

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 14-05-04 23:15

Håber de fleste af jer havde det
> sjovt..

Ja sjovt det var det, og det var absolut det vigtigste

Glæder mig til at se hvad det er for en bog JP udgiver, men der er vel 500
billeder af brudeparret (så kan kæresten vist få den)

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111