Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Blokér spam i nyhedsgruppen!
Fra : Maj

Dato : 12-05-04 12:18

Efterhånden er der flere og flere indlæg ala "Big dildo stuck between to hot
babes", "Britney Spears naked", Christina Aguilera naked" ect. Alle
vedhæftet en fil der formentlig indeholder virus.
Hvis vi alle "klager" til news.inet.tele.dk kunne der være en chance for at
de vil blokere disse spamnyheder allerede på serverniveau istedet for at
vores egne filtre skal gøre det!

Venligst

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-05-04 13:35

"Maj" <maj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> de vil blokere disse spamnyheder allerede på serverniveau istedet for at

Gerne for mig, jeg foreslår også, at der oprettes filtre, som sikrer sig, at
der ikke kan sendes mails fra adresser som ikke findes, eller af andre end
ejeren af den pågældende adresse.
Det ville en gang for alle, dræbe spam.

M.V.H.....Benny..

Fra : Wagner

Dato : 12-05-04 13:44

God ide, Maj.
Wagner

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-05-04 13:54

Hej

Wagner wrote:
> God ide, Maj.

Første skridt er at bruge et ordenligt mailprogram. Det være sig alt
andet end et Microsoft mail system.

Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Kender du mig ikke og jeg står i din adressebog, så slet mig venligst.

Fra : Thomas A. Jørgensen

Dato : 12-05-04 15:42

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> Første skridt er at bruge et ordenligt mailprogram. Det være sig alt
> andet end et Microsoft mail system.

Hej Karsten.

Jeg vil gerne høre, om du har et godt program til at læse nyhedsgrupper med.
Jeg bruger ligenu Outlook ekspress, og den er jeg ikke helt tilfreds med.
Hvad kan du anbefale???

Thomas A. Jørgensen
www.Freelance-Foto.dk

For at sende mig en mail, så fjern det indlysende i min mail adresse.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-05-04 16:36

Hej

Thomas A. Jørgensen wrote:

> Jeg vil gerne høre, om du har et godt program til at læse nyhedsgrupper med.
> Jeg bruger ligenu Outlook ekspress, og den er jeg ikke helt tilfreds med.
> Hvad kan du anbefale???

Selv bruger jeg Thunderbird fra http://www.mozilla.org. Den kan bruges
til både mail og nyhedsgrupper i samme program. Mozilla-pakken kan
downloades fra samme hjemmeside. Så får du også en browser som er ganske
god.

Derudover er Forte Agent eller FreeAgent en meget brugt
nyhedsgruppelæser. http://www.forteinc.com

For begge gælder, at de vedhæftede vira der roder i ens adressbog ikke
kan eksekveres automatisk. Og hvis du rydder din adressebog helt i OE
inden du stopper brugen af OE, så vil du endda kunne starte disse
programmer uden, at du udsender vira til andre.

Der er sikkert også andre brugbare løsninger. Hovedsagen er at det ikke
må være Microsoft teknologi der ligger bagved, da det er denne der er så
sårbar for virus og andre uhumske programmer.

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 13-05-04 10:32

On Wed, 12 May 2004 16:42:21 +0200, "Thomas A. Jørgensen"
<Thomas@Freelance-Foto.dk_NOSPAM> wrote:

>Jeg vil gerne høre, om du har et godt program til at læse nyhedsgrupper med.
>Jeg bruger ligenu Outlook ekspress, og den er jeg ikke helt tilfreds med.
>Hvad kan du anbefale???

Ifølge headeren på Karstens indlæg, så bruger han Mozilla Thunderbird:

En anden god news-reader er Forte Agent - <www.forteinc.com>.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

Fra : Deaster

Dato : 13-05-04 11:58

Uffe R. B. Andersen wrote:

> Ifølge headeren på Karstens indlæg, så bruger han Mozilla Thunderbird:

> En anden god news-reader er Forte Agent - <www.forteinc.com>.

Ellers kan jeg anbefale Xananews, ganske enkelt fremragende, specielt
når man kommer fra OE.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Niels

Dato : 12-05-04 18:16

"Benny Mortensen" <adx250bzpb@pluno.com> wrote in message
snip

> [...]
at
> der ikke kan sendes mails fra adresser som ikke findes, eller af andre end

OT
Øh, er det ikke en dum idé?? Det ville netop skabe en situation med mere
spam, da enhver spammer således ville kunne "rippe" en nyhedsgruppe for
gyldige mail-adresser (modsat hvis folk forsat kunne bruge f.eks.
niels_SLETTES_thomsen@mail.dk )
Det kunne dog være rart, hvis det f.eks. ikke var muligt at vedhæfte filer
(og dermed virus) til nyhedsindlæg.

-Niels T

(fra en ugyldig mail-adresse)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-05-04 20:10

"Niels" <a@b.c> skrev i en meddelelse

> [...]
> niels_SLETTES_thomsen@mail.dk )
> Det kunne dog være rart, hvis det f.eks. ikke var muligt at vedhæfte filer

Hej Niels

Nej for din ugyldige mail adresse, ville jo ikke længere findes. Kun din
rigtige mail adresse. Hvis ejeren af en mailserver, nu var ansvarlig for de
mails, som forlader hans server, så skal de nok sørge for at få sorteret
alle ikke seriøse mails eller indlæg fra. Således, at ejeren af serveren,
altid kan identificere afsenderen. Alle udenlandske mails, som tilbyder
medicinal varer, er ulovlige, uanset hvor de kommer fra, så man kan sige,
alle server ejere bryder allerede nu loven, ved at lade disse mails passere
uhindret. Alle mails indholdende vira, er ulovlige, så igen brydes loven.
Det hjælper selvfølgelig intet, hvis det kun vedtages på meget lokalt hold,
medmindre der tilføjes en lille ny egenskab. Nemlig muligheden for at
frasortere alle mails, og nyheder, som ikke er digitalt signerede.
Der er sikkert andre muligheder, og det er vel for tidligt endnu at gætte
på, hvordan det kan gribes an, sålænge de end ikke har fået tanken endnu
, men det ville ikke genere mig, hvis de fik fingrene ud.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-05-04 16:01

> [...]

at
> de vil blokere disse spamnyheder allerede på serverniveau istedet for at

Vil _du_ venligst undlade at spamme denne gruppe med dine irrelevante
indlæg, der _intet_ har med hverken foto eller personfnidder at gøre.

[fut: dk.admin.netikette]

--
-Jens B.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 12-05-04 18:47

"Maj"
> [...]
> de vil blokere disse spamnyheder allerede på serverniveau istedet for at

Jeg bruger outlook express og må have gjort et eller andet
for jeg ser ikke een eneste af de indlæg du beskriver.
Spam er noget sheid, men censur er værre, så nej tak,
vi må filtrere det fra selv vi ikke er interesserede i. Brug
et par sekunder på at overveje konsekvenserne af det du
foreslår.. -max-

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-05-04 19:43

-max- wrote:
> Jeg bruger outlook express og må have gjort et eller andet
> for jeg ser ikke een eneste af de indlæg du beskriver.

Din udbyder bruger nok bare cleanfeed.

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml

Fra : ;o\)-max-

Dato : 12-05-04 19:46

"Hans Joergensen"

> Din udbyder bruger nok bare cleanfeed.
>
> // Hans
> --
> Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml

Det skal nok passe, men nu skal jeg ha' en stor stak
pandekager.. )-max-

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 12-05-04 20:28

"Maj" skrev
> indlæg ala Christina Aguilera naked" ect. Alle
> vedhæftet en fil der formentlig indeholder virus.

Tak for advarslen.

Et tip:

Jeg bruger newsserveren
dtext.news.tele.dk
(i stedet for news.tele.dk som jeg kun bruger til binære grupper)
til nyhedsgrupper hvor jeg helst vil være fri for
vedhæftede filer, f.eks. gruppen dk.fritid.foto.

dtext.news.tele.dk blokerer større vedhæftede filer.

Dermed slipper jeg for virus som sniger sig ind
med en større vedhæftet binær fil.

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Maj

Dato : 12-05-04 22:04

> [...]
>
> dtext.news.tele.dk blokerer større vedhæftede filer.
>
> Dermed slipper jeg for virus som sniger sig ind

Har skiftet til dtext.news.tele.dk fra news.inet.tele.dk og der er ved
krydscheck i dtext.news.tele.dk ganske rigtig IKKE meddelelser med
tilhæftede virusbefængte filer.

Venligst