Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Forsoning - eller en bedre tone i gruppen
Fra : C.Stensgaard

Dato : 12-05-04 11:10

Jeg synes, med de sidste par dages intense personhetz, at tonen er blevet en
kende ubehagelig. Og ja, jeg har selv deltaget aktivt i dette, men egentlig
synes jeg at det er ærgerligt at vi bruger så megen tid på at nedgøre,
forvanske og udstille enkeltpersoner.

Hvis vi brugte den tid vi hver især har brugt på at diskutere billeder,
teknikker og hjælpe hinanden - så var det sgda alt andet lige bedre end at
vi nedgjorde hinanden.

Der er ingen tvivl om at vi, denne brogede skare af fotografer, besidder
nogle egoer som er svære at tumle i ny og næ, men ingen af os kommer til at
gå over i historien som værende fotografiets orakel (det er en påstand jeg
vover at fremsætte) - så hvorfor ikke slå koldt vand i blodet - se dig selv
i øjnene, og giv det bedste du har - istedet for at være negativt ladet.

Og nej - jeg foreslår ikke at vi sætter os ned i en rundkreds og mimrer
synkront - men blot at vi begynder at bruge hinanden konstruktiv, hjælpende
og fremfor alt positivt.

Er jeg helt ude på et sidespor eller er der andre der synes at det kunne
være en mulighed for en forsoning blandt "brødrene"

Claus Stensgaard

Fra : Dr.Ralph

Dato : 12-05-04 12:02

> Er jeg helt ude på et sidespor eller er der andre der synes at det kunne
> være en mulighed for en forsoning blandt "brødrene"
>
> Claus Stensgaard

Jeg har ikke været aktiv debattør herinde, men kigger tit gruppen igennem -
og der er da ind imellem en hård tone - men der skal da også være plads til
at ytre sin mening, bare det ikke bliver FOR personligt.

Det er først de senere uger, jeg er begyndt at skrive lidt herinde - men
finder da gruppen af og til giver gode tips og råd, man kan bruge.

Så jeg håber da, at vi alle kan samvirke herinde og undgå at tonen bliver
decideret ondskabfuld fremover.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Jan Borgen

Dato : 12-05-04 12:12

C.Stensgaard wrote:
<snip>
> Hvis vi brugte den tid vi hver især har brugt på at diskutere billeder,
> teknikker og hjælpe hinanden - så var det sgda alt andet lige bedre end at
> vi nedgjorde hinanden.
<snip>

Jeg er enig med dig i at der ind imellem er lidt for meget
ikke-underbygget nedgørelse i gruppen. Ken Rockwell har fat i noget af
det rigtige på http://www.kenrockwell.com/tech/7.htm og
http://www.kenrockwell.com/tech/notcamera.htm.

Indlæggene i gruppen kunne blive til større hjælp hvis der var lidt
bedre selvdiciplin.

F.eks. ved at:

At anerkende at folk har forskellige behov/pengepung:
Hvis man selv har et kamera til kr. 15.000 så er det måske svært at
forholde sig til at nogle spørger til et kamera til kr. 2000. I dette
tilfælde kan man enten undlade at deltage i tråden (fordi man abonnerer
på dk.fritid.foto har min ikke pligt til at kommentere alle indlæg).
Alternativt kan man komme med et konstruktivt svar a la "for kr. 800
mere mener jeg at du får et meget bedre kamera fordi 1)..., 2)..., ....

At begrunde sine svar:
...så andre har mulighed til at vurdere om begrundelserne er relevante
for lige netop dem.
F.eks. er udsagn som "alt i butik AAA er lort" / "alt af mærke MMM er
lort" ikke til megen hjælp for andre (selv om de måske er rigtige); de
optager blot plads.
Lidt bedre er et begrundet udsagn som "For 9 år siden handlede jeg i
butik AAA/købte mærke MMM og da var det noget lort". Så kan man selv
vurdere om man nu 9 år efter tør tage chancen.
Bedst er dog begrundede udsagn som f.eks. "jeg har prøvet kameraet og
var utilfreds med dårlig autofocus i svag belysning; det ville have
hjulpet om kameraet havde haft en AF-assist lampe". Så kan andre vurdere
om dette argument er relevant ift. deres behov.

--
Jan Borgen

Fjern det sidste domæne fra min mail adresse ved svar.
To mail me please remove the last domain from my e-mail address.

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 12-05-04 13:35

Jan Borgen <no_spam@tele2adsl.dk.invalid> wrote in news:pEnoc.915$be2.732
@news.get2net.dk:

Tak for et fint indlæg!

> At anerkende at folk har forskellige behov/pengepung:

Det synes jeg faktisk allerede at folk gør - i det store hele anbefaler folk
typisk kun kameraer de selv har eller har prøvet, eller også gør de opmærksom
på det

> At begrunde sine svar:
> ..så andre har mulighed til at vurdere om begrundelserne er relevante
> for lige netop dem.

Her tror jeg at vi alle kunne blive lidt bedre..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-05-04 13:11

C.Stensgaard wrote:

> Er jeg helt ude på et sidespor eller er der andre der synes at det kunne
> være en mulighed for en forsoning blandt "brødrene"

Tja bette claus, du er da bare en alternativt begavet klaphat, og
det er jo ikke første gang du selv deltager i personfnidder, og når
du så selv får et nogle hak i tuden, så opkaster du dig til dydens
vogter.

Du skulle ta' kontakt til bette alex linaa, han praktiserer den form
for eskapisme, og det vil squ være hylende morsomt, at opleve jer to
som et makkerpar, der spille skolemestre og dydens vogtere...)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-05-04 13:44

Uheldigvis faldt Niels Ebbesen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> [...]
> det er jo ikke første gang du selv deltager i personfnidder, og når
> du så selv får et nogle hak i tuden, så opkaster du dig til dydens

Det er ikke svært at forstå, at du har valgt en fritidsgruppe til at
føre dig frem som professionel her og der og alle vegne, du har
simpelthen ikke skyggen af chance til at imponere nogle af de rigtige
professionelle...

Er du egentligt klar over, hvordan diverse folk reagerer, det være sig
grafikere eller fotografer, når man spørger dem om navnet Niels Riis
Ebbesen?

Folk griner deres røv i laser, når man taler om dig!

Endnu en gang, kan man kun sidde og undre sig over, at du, som mener
at være så fantastisk professionel ikke kan finde ud at drive en
rentabel virksomhed.

Det må da være en *falliterklæring* uden lige at lukke sin virksomhed
efter tre sølle år, når man ellers ser på, hvor god du er til at puste
dig op!

Du vedbliver at poste denne signatur:

Kunne du ikke løfte sløret for, hvor er du egentlig fotograf, hvem
arbejder du for som grafiker og webdesigner?

Eller er det hele bare en opblæst fire linjers signatur pakket ind i
en gevaldig personlighedsforstyrelse?

Claus

Fra : Jan Borgen

Dato : 12-05-04 13:50

Niels Ebbesen wrote:

> [...]
> eskapisme, og det vil squ være hylende morsomt, at opleve jer to som et
> makkerpar, der spille skolemestre og dydens vogtere...)
Uden at tage stilling til jeres stridigheder, så vil jeg til general
info oplyse, at der faktisk en specifik gruppe, der kun har det formål
at svine hinanden til: dk.snak.mudderkastning.

I denne gruppe deltager desuden nogle rigtige kapaciteter, som virkelig
kan kunsten at "kaste med mudder". Udtryk som f.eks. "alternativt
begavet klaphat" hører absolut til i den milde ende af skalaen.

Evt. kunne I futte mudderkastningen hertil. Jeg kan garantere at næsten
ligemeget hvilket (uskyldigt) udsagn I måtte fremkomme med om andre så
vil et par af gruppen faste kapaciteter bistå med nogle rigtige proff.
fornærmelser. Det vil så kunne aflaste jer og I har mere tid til at
diskutere foto.

xpost: dk.snak.mudderkastning

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-04 14:55

On Wed, 12 May 2004 14:11:06 +0200, Niels Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
>for eskapisme, og det vil squ være hylende morsomt, at opleve jer to
>som et makkerpar, der spille skolemestre og dydens vogtere...)

Well Claus, her har du en af grundene til dit fromme ønske om en bedre
tone i gruppen, er for naivt at tro på i den virkelige verden.
dk.fritid.foto er belemret med en række faste hus-trolls, der nok skal
stikke en kæp i hjulet på sådanne kætteriske ideer, som at tale
ordenligt til hinanden.

Vi kan lige så godt futte til mudderet med det samme, ik' næbesen?

/Alex

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-05-04 15:32

Alex Linaa wrote:

> Well Claus, her har du en af grundene til dit fromme ønske om en bedre
> tone i gruppen, er for naivt at tro på i den virkelige verden.

Tja bette alex, du er godt nok faldet af den, vi har i de sidste par
dage sagt grimme ting om din guru Rene Asmussen's billeder, så nu må
du virkelig ta' dig sammen og gi' ham en hel masse skulderklapperi...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-04 18:25

On Wed, 12 May 2004 16:31:41 +0200, Niels Ebbesen
> [...]

>dage sagt grimme ting om din guru Rene Asmussen's billeder, så nu må
>du virkelig ta' dig sammen og gi' ham en hel masse skulderklapperi...!

Du er og bliver en sølle hus-troll næbesen, kun varm luft og ingen
substans.
Du kunne med fordel læse lidt her: http://usenet.dk/netikette/, hvor
du ud over omgangstone, også kunne orietere dig om betydningen af FUT.

FUT til dk.snak.mudderkastning, fordi ingen i fotogruppen kan have
nogen interesse i dine trollerier.

/Alex

Fra : C.Stensgaard

Dato : 12-05-04 16:53

Ærlig talt Fjotte, så kunne jeg pakke dig ind i lyserød vat når og hvis vi
taler om begavelse. Derom ingen tvivl, men jeg forsøgte faktisk at lægge låg
på den fjendtligthed som har kørt de sidste par dage hvor vi egentlig skader
hindanden mere end vi gavner hinanden. Og hvis du læser fundatset for netop
denne gruppe, så vil du se at du så absolut kunne sparkes hinsides bare
alene p.gr.a dit sidste indlæg.

Og hvis du tror at jeg skrev indlægget om forsoning, fordi jeg havde fået et
hak i tuden af dig, så tager du grumme fejl, for jeg er ikke ramt - men lad
mig bare til din oplysning at jeg er ikke startet min korsfærd endnu. Og
havde egentlig håbet du selv kunne se håndsrækningen. Men hvis du vil krig,
så forbered dig på veritabel øretæve, for jeg finder mig simpelthen ikke i
lade dig svine mig til.

Men lad mig sige dig een ting, og dét er at du ikke kender mig - og starter
du en krig, så skal du ikke begynde at hyle når du så ligger ned - er du
helt med på de spilleregler, for ellers synes jeg faktisk at du skal begynde
at tænke dig lidt om før du sætter dine krumme fingre til tastaturet. Tænk
dig lidt godt om - bare et godt råd.

Jeg gider ikke at advare dig een gang til - starter du krigen, så er den
startet !

Claus

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 12-05-04 17:11

C.Stensgaard wrote:
> [...]
> dig lidt godt om - bare et godt råd.
>
> Jeg gider ikke at advare dig een gang til - starter du krigen, så er den

Fint med mig. Bare i holder den på email så vi andre slipper for alt det
barnagtige vås der har været i gruppen de sidste par dage. men det er jo
ikke så sjovt at svine hinanden til når andre ikke kan høre ens
intelligente leg med sproget og mere eller mindre underfundige
fornærmelser.
Denne kommentar er ikke møntet specifikt på dig, og i øvrigt synes jeg
det er fint at du prøver at skabe forsoning - jeg støtter dit forslag.

Rasmus Hansen
http://dualmono.com

Fra : Martin Gleit

Dato : 12-05-04 17:38

"C.Stensgaard" <kamisu@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> dig lidt godt om - bare et godt råd.
>
> Jeg gider ikke at advare dig een gang til - starter du krigen, så er den

åh åh...the battle of wits er hermed begyndt...men bare vi ikke får slynget
flere elendige billeder i synet skal det nok bliver underholdende...

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-05-04 19:42

C.Stensgaard wrote:
> Jeg gider ikke at advare dig een gang til - starter du krigen, så er den
> startet !
> Claus

Kan vi så evt. ikke blive enige om at krigen skal foregå uden
bundcitering?

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Pico

Dato : 12-05-04 21:02

Nu er der gået mere end 1 time og 45 minutter siden sidste indlæg,
kan vi så håbe på det pjat der har kørt de sidste dage er slut ?
Pico

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-05-04 21:39

Pico wrote:
> Nu er der gået mere end 1 time og 45 minutter siden sidste indlæg,
> kan vi så håbe på det pjat der har kørt de sidste dage er slut ?

Sikkert ikke, René er nok bare igang med at samle kræfter..

Læs venligst http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-05-04 21:50

Uheldigvis faldt Hans Joergensen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Sikkert ikke, René er nok bare igang med at samle kræfter..

Og æbbesen er sikkert på tanken efter flere guldbajere...

Claus

Fra : Pico

Dato : 13-05-04 22:10

Hans Joergensen wrote:

> Sikkert ikke, René er nok bare igang med at samle kræfter..
>
> Læs venligst http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Normalt citere jeg rigtigt, men dette var ikke noget svar eller lignende,
bare et fromt ønske
Pico

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 15-05-04 17:05

> [...]

> for eskapisme, og det vil squ være hylende morsomt, at opleve jer to
> som et makkerpar, der spille skolemestre og dydens vogtere...)

Vorherrebevares!!!

--
Venlig hilsen
Henrik Rasmussen