Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sony DSC-T1
Fra : Martin og Christina

Dato : 11-05-04 18:56

Hej NG.

Hvor skarpe fotos kan man forvente af et Sony DSC-T1 kamera... Jeg synes
ikke det er overvældende med eller uden macro.

Martin

Fra : Martin og Christina

Dato : 11-05-04 21:05

"Martin og Christina" <HarregaardREMOVE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
>
> Hvor skarpe fotos kan man forvente af et Sony DSC-T1 kamera... Jeg synes
> ikke det er overvældende med eller uden macro.
>
> Martin

Det var måske en tand forkert formuleret... det jeg ville var at høre hvor
skarpt et kamera til 4500,- og 5 mill pixels skal være.
Når jeg ser mine fotos ved 100% ser de uldne ud i kanten. Kan det have sin
rigtighed?

Martin

Fra : emj

Dato : 11-05-04 21:19

On Tue, 11 May 2004 22:05:01 +0200, "Martin og Christina"
<HarregaardREMOVE@tdcadsl.dk> wrote:

>Det var måske en tand forkert formuleret... det jeg ville var at høre hvor
>skarpt et kamera til 4500,- og 5 mill pixels skal være.
Afhænger af linsen.

>Når jeg ser mine fotos ved 100% ser de uldne ud i kanten. Kan det have sin
>rigtighed?
Sagtens Sony er ikke verdens bedste valg
Hilsen emj

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-05-04 21:33

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Sagtens Sony er ikke verdens bedste valg

I forhold til hvad?

--
-Jens B.

Fra : emj

Dato : 11-05-04 21:47

On Tue, 11 May 2004 22:33:29 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>I forhold til hvad?

Andre digier i samme prisklasse.
Hilsen emj

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 11-05-04 22:25

emj wrote:

> Andre digier i samme prisklasse.

Mon ikke pointen er at folk har forskellige købskriterier og at "Sony
er ikke verdens bedste valg" kun giver mening, hvis man samtidig
angiver sine præferencer.

Vil man gerne have

- Stor skærm, der virker i solskin
- Hurtig opstartstid, hurtig autofokusering
- Lille størrelse

virker Sonyen som et rigtig godt valg.
--
JPEGCrops 0.6.15 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 11-05-04 21:22

Martin og Christina wrote:

> Det var måske en tand forkert formuleret... det jeg ville var at
> høre hvor skarpt et kamera til 4500,- og 5 mill pixels skal være.

Det kommer an på hvor meget du vægter størrelsen. T1eren er ret lille,
med en lille sensor. Normalt betyder det støj, men Sony har valgt at
prøve at udjævne. Resultatet er mindre støj, men mere uldne billeder.

Dertil kommer at T1eren er lidt mindre lysfølsom end andre kameraer i
samme klasse (jeg gætter på det skyldes brugen af spejlet, men det er
ikke et område jeg ved meget om), hvilket igen betyder mere støj, eller
uldenhed i T1erens tilfælde.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-05-04 14:13

> [...]

> skarpt et kamera til 4500,- og 5 mill pixels skal være.
> Når jeg ser mine fotos ved 100% ser de uldne ud i kanten. Kan det have sin

Hej Martin

Det kommer jo til at afhænge af alle de ting du har med i processen. Du er
jo først og fremmest ude i at vise en størrelse, som din skærm ikke kan
vise, så bare der, vil du få en stor fejlvisning. Ikke alle skærme er lige
gode til at vise billeder. Det kan jeg da se på denne skærm, som ikke er så
pokkers gammel, men den er rigtig dårlig til at vise billeder, så dem ser
jeg på en anden skærm, som har mange flere års erfaring i at vise billeder
.. Nå det var en Joke, men ellers rigtig nok, for den er virkeligt
gammel, men den magter at vise dybde i farverne, og i det hele taget, meget
bedre til at trække alt det man gerne vil se, frem i et billede. Prøv
eventuelt at se nogle af dine billeder, på en bedre eller bare en anden
skærm. Sommetider skal man jo også trække snuden lidt baglæns, for jo
større skærmen er, jo længere skal man jo være fra den, for at billedet
giver det rigtige indtryk.

M.V.H.....Benny..