Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Anbefaling af digitalt kamera?
Fra : Jesper Kristensen

Dato : 10-05-04 22:22

Hejsa,

Er der nogen der vil give et bud på hvilket kamera jeg skal kigge efter? Jeg
har i øjeblikket et Pentax Optio 330GS, som jeg egentlig er meget glad for -
bortset fra at støjniveauet ofte er ret højt. Kriterierne er som følger (de
første tre er ufravigelige):

* Bedre billedkvalitet / lavere støjniveau end mit nuværende kamera
* Ikke større end mit nuværende kamera (104 x 64 x 42 mm, 250g incl
batterier)
* Optisk zoom
* AA batterier foretrækkes
* Så mange manuelle justeringsmuligheder som muligt
* Drejbar/roterbar LCD er et plus

På forhånd tak,
Jesper

--
Remove NOSPAM from e-mail address

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 11-05-04 07:26

Jesper Kristensen skrev:
> [...]
> * Optisk zoom
> * AA batterier foretrækkes
> * Så mange manuelle justeringsmuligheder som muligt

Jeg vil foreslå IXUS 400/500 eller A75/80.

De sidste to forbryder sig imod størrelseskravet med en millimeter - det
gør næppe noget, og de vejer mere - i kraft af de AA batterier som du
gerne vil have.

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Rune Jensen

Dato : 11-05-04 11:39

Jesper Brunholm wrote:

> [...]
>
> De sidste to forbryder sig imod størrelseskravet med en millimeter - det
> gør næppe noget, og de vejer mere - i kraft af de AA batterier som du

Mjaaa nu har jeg selv et Ixis 400 som jeg er glad for...men der er jo
ikke så mange manuele justeringsmuligheder som han ønsker. Så a75 eller
a80 er nok nærmere at fortrække.

Rune Jensen

P.S. Ixus 400 laves ikke længere, men hedder nu Ixus 430

Fra : Jesper Kristensen

Dato : 11-05-04 22:35

> [...]
> a80 er nok nærmere at fortrække.
>
> Rune Jensen
>
> P.S. Ixus 400 laves ikke længere, men hedder nu Ixus 430

Hmm... Jeg kunne godt tænke mig en mellemting mellem en Ixus og en A80. A80
har vist alt jeg gerne vil have i et kamera, men jeg synes den virker stor
og klodset - ikke mindst fordi den absolut skal bruge 4 batterier, hvilket
øger vægt/volumen og betyder at man også skal medbringe dobbelt så mange
ekstrabatterier som normalt. Det er ikke sådan at Canon tilfældigvis er på
vej med en ny og mindre udgave af A80?

/Jesper

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-05-04 05:44

In article <40a14880$0$3057$14726298@news.sunsite.dk>, Jesper Kristensen wrote:
> [...]
> ekstrabatterier som normalt. Det er ikke sådan at Canon tilfældigvis er på

Deres S40/S50/S60 er mellemtingen. Manuelle indstillinger etc, og
i en mellemstørrelse.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 12-05-04 06:11

Jesper Kristensen skrev:
> [...]
> ekstrabatterier som normalt. Det er ikke sådan at Canon tilfældigvis er på

A80 er ret ny, men så er der jo S-serien, hvor der netop er et nyt på
vej. Du skal dog huske at ekstrabatterierne ikke har samme berettigelse
i A-serien som er kendt og velanmeldt for at holde _meget_ længe på
friske batterier - jeg tager sjældent under 500 stk på en opladning med
mit A75.

Jeg er bange for at du er ude i en 'dead end' med dine krav: du kan ikke
få de manuelle indstillinger rimeligt letindstillelige samtidig med at
du får et meget kompakt kamera.
Hvis du finder et kamera som bruger 2xAA så må du til gengæld påregne
meget kortere batterilevetid...

mvh

Jesper Brunholm