Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital Kamera hos ALDI - hvad tror I (Sv~
Fra : Ole

Dato : 10-05-04 18:24

Hejsa

Et spørgsmål til dette tilbud som er hos ALDI fra på onsdag i denne uge.
Prøv link som jeg har sat ind her nederst og beskrivelse er også sat ind.

Er der nogen som kender dette kamera?
Hvad tror I, lyder det ikke som et godt tilbud?
Nogen meninger om kvalitet osv.?

Kom endelig med nogen kommentarer her i forum.

Mvh.
Ole

http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm

Rul i venstre menu og se den Sony digital kamera. Hvad mener og tror I om
dette kamera ?

Det lyder jo vildt billigt.

Kopi af specifikation fra siden:

Digitalt kamera
med stærk
10x optisk zoom

3.2 Megapixel Sony CCD sensor,
Canon autofokus objektiv, 10x optisk
zoom, 4x digital zoom (i alt 40x zoom),
ekstra stor 2,5" LCD. Mulighed for
optagelse af videosekvenser med
lyd og brugervenlig OSD.
Inkl. 128 MB SD kort, 4 stk. 2000 mAh
NiMh batterier, netadaptor, lader,
kabel, bæretaske og dansk
brugervejledning. 3 års garanti med
adgang til Service-Hotline.

Pr. stk.
2.199,-

De viste varer sælges så længe lager haves

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-05-04 18:35

Ole skrev i et indlæg på usenet:
> Rul i venstre menu og se den Sony digital kamera. Hvad mener og tror
> I om dette kamera ?

Det er IKKE et Sony kamera - det har kun en Sony CCD sensor resten er
noget rimelig ukendt - og det kan især med objektivet været noget
skidt....

Men jeg kender det ikke.......

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-05-04 19:07

Jan Vestergaard wrote:
> Det er IKKE et Sony kamera - det har kun en Sony CCD sensor resten er
> noget rimelig ukendt - og det kan især med objektivet været noget
> skidt....

"Canon autofokus objektiv", jeg har da hørt om dem dér Canon før, så
helt ukendt kan det vel ikke være ?

Jeg vil holde mig til at kvaliteten formodentlig er omvendt proportional
med mængden af digital-zoom.

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 10-05-04 18:38

> Hvad tror I, lyder det ikke som et godt tilbud?

Generelt er folk herinde, mig selv inkluderet, ikke meget for no-name
kameraer, af ukendt kvalitet. Men du kan jo købe det, teste det, og se om
det lever op til dine krav, hvis det ikke gør, kan du jo gå tilbage til aldi
og få alle pengene tilbage.

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-05-04 18:49

"René Ernst Nielsen" <virkerikke@nospam.nej> skrev i en meddelelse

> Men du kan jo købe det, teste det, og se om
> det lever op til dine krav, hvis det ikke gør, kan du jo gå tilbage til
aldi
> og få alle pengene tilbage.

Ærgeligt, Aldi ikke sælger mærkevare-kameraer. Deres returservice er
forbilledlig! Havde de mit kommende Canon EOS 1DII, købte jeg det uden
betænkning dér.

--
-Jens B.

Fra : Jan Borgen

Dato : 10-05-04 19:34

Ole wrote:
> [...]
>
> Er der nogen som kender dette kamera?
> Hvad tror I, lyder det ikke som et godt tilbud?
<snip>
Måske er det denne her?

http://www.imaging-resource.com/PRODS/M700/M700A.HTM

Til prisen ser kameraet da ret interessant ud ift. konkurrenterne i
prisklassen. Men i sidste ende kommer det an på hvordan du vægter dine
behov (f.eks. om du vægter 10x optisk zoom eller pocket-size højest).

--
Jan Borgen

Fjern det sidste domæne fra min mail adresse ved svar.
To mail me please remove the last domain from my e-mail address.

Fra : Peter Holm

Dato : 10-05-04 21:19

> [...]

> prisklassen. Men i sidste ende kommer det an på hvordan du vægter dine
> behov (f.eks. om du vægter 10x optisk zoom eller pocket-size højest).

Det her har jeg sgu ikke set på et cam til kr. 2200 før (hvis det ER det
samme)
a.. Program AE, Aperture Priority, Shutter Priority, and Manual exposure
modes, plus six Scene modes.
a.. Shutter speeds from 1/2,000 to 16 seconds.
a.. Aperture from f/2.8 to f/8.0.

Peter

Fra : Kim Jensen

Dato : 10-05-04 21:26

> [...]
> modes, plus six Scene modes.
> a.. Shutter speeds from 1/2,000 to 16 seconds.

Det får man skam også med Canon A75 som nu også fås til ca. 2200,-

Kim Jensen
// NewsCaster.dk // R2DVD.com // Port80.biz //

Fra : Peter Holm

Dato : 10-05-04 22:32

Kim Jensen wrote:

> Det får man skam også med Canon A75 som nu også fås til ca. 2200,-

der kan man bare se - så ville jeg nok foretrække det frem for Aldi-modellen
:)

Peter

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 10-05-04 21:43

Jan Borgen skrev:

> [...]
> prisklassen. Men i sidste ende kommer det an på hvordan du vægter dine
> behov (f.eks. om du vægter 10x optisk zoom eller pocket-size højest).

Min frygt vil være (også ud fra hvad vi tidligere har mødt fra Aldi) at
det er meget muligt at det er samme kamera, men at der er en væsentlig
forskel på hvor grundigt delene og samlingen er testet på den billige
Aldi-version og den noget dyrere Toshiba-labellede version.

Det er flotte specs til prisen - ingen tvivl, og hvis man ved hvordan et
kamera skal virke, og hvad man skal teste det nyindkøbte kamera for,
samt hvordan, så kan man sikkert få et godt kamera til billige penge.

Jeg synes det fylder meget, men det er jo en smagssag

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Rene Asmussen

Dato : 10-05-04 19:53

Det ser sgu fornuftigt ud, især når den kan æde Divx

Fra : Henrik S.

Dato : 10-05-04 20:17

Og her er anmeldelsen fra Steves Digicams - meget positiv.

http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/m700.html

Og ja, kameraet virker helt identisk i specifikationerne!! Dog er der
fjernbetjening med i "Toshiba" pakken - men ikke hos ALDI.
Så måske er det et re-badged mærkevarekamera der sælges ud? Hmmm. det
lyder da interessant.... Og med 128 mb SD kort....

Hilsen Henrik

Fra : ;o\)-max-

Dato : 10-05-04 21:16

"Henrik S."

> [...]
> Så måske er det et re-badged mærkevarekamera der sælges ud? Hmmm. det
> lyder da interessant.... Og med 128 mb SD kort....

Du kan rolig gå ud fra Toshiba mærket er klistret på
et Kinesisk no name produkt og ikke omvendt. -max-

Fra : Lars

Dato : 10-05-04 23:54

> [...]
>
> Pr. stk.
> 2.199,-
>
> De viste varer sælges så længe lager haves

Det er et lortekamera.

Hvornår fatter menigmand at intet i Aldi er kvalitet?

Lars

Fra : A. Einstein

Dato : 11-05-04 01:13

"Lars" <velsheda@RemoveThisoncable.dk> wrote in message

> "Ole" <ole-har-ingenl@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er et lortekamera.
>
> Hvornår fatter menigmand at intet i Aldi er kvalitet?
>
> Lars

Uhm okay :p.

Fra : Morten Wartou

Dato : 11-05-04 00:17

Lars wrote:

> Det er et lortekamera.
> Hvornår fatter menigmand at intet i Aldi er kvalitet?

Ja, den kan jeg tilslutte mig. Jeg købte en pose salt og peber chips i Aldi
sidste uge, og samtlige knækkede kort tid efter jeg kom dem ind i munden.
Dagen efter var de helt brune og våde og lugtede grimt. Forestil jer at gå
rundt med et vådt brunt og stinkende kamera! Puha.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-05-04 00:26

"Morten Wartou"

> [...]
> Dagen efter var de helt brune og våde og lugtede grimt. Forestil jer at gå
> rundt med et vådt brunt og stinkende kamera! Puha.

;))-max-

Fra : emj

Dato : 11-05-04 02:03

On Tue, 11 May 2004 00:54:27 +0200, "Lars"
<velsheda@RemoveThisoncable.dk> wrote:

>Det er et lortekamera.

Det tror jeg på

>Hvornår fatter menigmand at intet i Aldi er kvalitet?
Du har vist ikke købt en PC hos Aldi. Det er kram.
Hilsen emj

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-05-04 06:34

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Du har vist ikke købt en PC hos Aldi. Det er kram.

Det er deres ale også.

--
-Jens B.

Fra : emj

Dato : 11-05-04 09:59

On Tue, 11 May 2004 07:34:21 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Det er deres ale også.

Ale? Hvad er det?
Hilsen emj

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 11-05-04 10:14

> Ale? Hvad er det?
> Hilsen emj

Ale er et gammelt ord for fermenteret alkoholisk drik, oftest frembragt ved
hjælp af malt.

I England er ale stort set synonymt med øl.

http://www.encyclopedia4u.com/a/ale.html

En klassisk Ale er f.eks. Newcastle Brown Ale.

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : emj

Dato : 11-05-04 10:45

On Tue, 11 May 2004 11:13:31 +0200, "René Ernst Nielsen"
<virkerikke@nospam.nej> wrote:

>Ale er et gammelt ord for fermenteret alkoholisk drik, oftest frembragt ved
>hjælp af malt.
>
>I England er ale stort set synonymt med øl.

Mange tak. Jeg troede, det var en tastefejl for noget elektronisk
isenkram
Jeg ved godt at ale=øl

Hilsen emj

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-05-04 12:35

> Jeg ved godt at ale=øl

Ale er ikke "bare" øl. Ale er ale og øl kan være mange ting, bl.a. ale. Hvis
du har mulighed for det, så smut en tur i Aldi og køb en ale fra Vestfyen -
det er en fremragende ale, der samtidig er rørende billig (4,50). Ale har
ikke meget med typisk dansk pilsnerøl at gøre.

--
-Jens B.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-05-04 13:46

Jens Bruun wrote:
> det er en fremragende ale, der samtidig er rørende billig (4,50). Ale har
> ikke meget med typisk dansk pilsnerøl at gøre.

For lige at supplere,
Ale = Overgæret øl, der er gæret ved en temperatur på omkring 20c
Pilsner = Undergæret øl, der er gæret ved temperaturer på omkring 10c.

Den basale forskel :)

// Hans, amatørfotograf, håndbrygger, og kan også godt lide Aldi's
// Ale :)
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-05-04 12:33

> Ale er et gammelt ord for fermenteret alkoholisk drik, oftest frembragt
ved
> hjælp af malt.

Korrekt. Det danske ord "øl" har samme oprindelse.

> I England er ale stort set synonymt med øl.

Nope, så langt fra.

> En klassisk Ale er f.eks. Newcastle Brown Ale.

Korrekt. Derudover skylder du at fortælle, at ale, i modsætning til stort
set alt det p*s, der brygges og sælges i Danmark, er overgæret (pilsnerøl er
f.eks. undergæret). For yderligere forklaringer og smagsprøver kan jeg varmt
anbefale, at man kigger forbi Valby-hallen denne weekend, hvor De Danske
Ølentusiaster afholder ølfestival. Og ja, der er åbent fredag fra kl. 17, så
vi, der ikke gider glo på et ligegyldigt bryllup, har noget fornuftigt at
tage os til.

--
-Jens B.

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 11-05-04 12:53

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-05-04 13:01

> http://www.encyclopedia4u.com/a/ale.html

Det nytter altså ikke noget at smide det samme link én gang til - det bliver
din påstand ikke mere rigtig af. Englænderne drikker (desværre) mere og mere
undergæret pilsnerøl, som de forresten kalder "lager". Lager/pilsnerøl har
langt den største markedsandel i England.

--
-Jens B.

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 11-05-04 13:40

> [...]
> undergæret pilsnerøl, som de forresten kalder "lager". Lager/pilsnerøl har
> langt den største markedsandel i England.

Jeg kender ikke nok til øl, jeg valgte at stole på hvad der skriver i en
encyclopædi

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Kenneth

Dato : 11-05-04 16:19

> En klassisk Ale er f.eks. Newcastle Brown Ale.
I mine unge dage sejlede jeg på Esbjerg-Newcastle og har drukket rigtig mange NBA Smager utroligt godt. Jeg tror man kan få dem i Bilka.
Mvh
Kenneth

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-05-04 23:57

In article <c7odpg$rqi$2@news.net.uni-c.dk>, Ole wrote:
> [...]
>
> Er der nogen som kender dette kamera?
> Hvad tror I, lyder det ikke som et godt tilbud?

Jo flere megapixels til samme pris, jo ringere kamera.
Sony laver CCD til mange kameraer, inkl. til konkurrenterne
bl.a. Canon. Alle 8 mpixel digicam anvender vist Sony CCD i dag,
så det alene garanterer ikke kvaliteten. 2 sortering har mange
døde/hot-pixels der mappes ud i software.

Der skulle vel stgå Kanon objektiv. Canon leverer mig bekendt
ikke optik til andre.

> [...]
>

> http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm
>
> Rul i venstre menu og se den Sony digital kamera. Hvad mener og tror I om

Hvis det er Sony, hvorfor er der så Canon optik på ?
Det er vel så med Nikon batterier og Minolta flash memory ?

Hvis du vil have billeder der aldrig er helt skarpe pga
dårlig optik, og et langsomt kamera med en sløv CPU der
ikke kan lave en fornuftig konvertering af de data der er
på CCD'en, så køb det endeligt.

3/4 af et kamera eller mere er optik og databehandling.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-05-04 03:11

Uheldigvis faldt Povl H. Pedersen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Der skulle vel stgå Kanon objektiv. Canon leverer mig bekendt
> ikke optik til andre.

Så burde du justere din opfattelse. Canon har leveret optik til masser
af kameraer, der er produceret af producenter, som normalt ikke laver
kameraer.

Claus

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-05-04 06:29

In article <c7pcmq$2ua8$1@news.cybercity.dk>, Claus Tersgov wrote:

> [...]
>
> Så burde du justere din opfattelse. Canon har leveret optik til masser
> af kameraer, der er produceret af producenter, som normalt ikke laver

Hvem ? Har du et par eksempler ?
Men alene det at det er Canon glas er ingen garanti. Medmindre det
er Canon L-glas :)

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-05-04 07:44

> [...]
følgende:

> Hvem ? Har du et par eksempler ?
> Men alene det at det er Canon glas er ingen garanti. Medmindre det

Hvis du følger lidt med i anmeldelser af diverse digitalkameraer på
de store amerikanske digicam sites, så vil du se, at der er mange, som
anvender netop Canons objektiver.

Casio QV 5700 bruger Canon G2 objektiv. Den nye Casio EXILIM Pro EX
P600 anvender Canon, ligesom de fleste andre Casio modeller anvender
Canon.

Toshiba anvender Canon i nogle af deres produkter, f.eks PDR 400

HP har tidligere brugt Canon, før de begyndte at bruge Pentax
objektiver. Dette fordi deres Semi SLR er bygget af Pentax og HP har
indledt et generelt samarbejde med Pentax.

Der er masser af andre eksempler, alle de elektronik fabrikater, som
ikke selv har egenproduktion af analoge kameraer eller objektiver
køber eller bytter sig til fremmede teknologi. Et andet eksempel er
Panasonic, som i deres seneste kamera anvender Leica objektiver. Sony
bruger i nogle af deres produkter Carl Zeiss og Philips bruger
Schneider

Der er jo ingen grund til at opfinde den dybe tallerken igen og igen,
når velkendte linse fabrikanter står til rådighed med ekspertise og
know-how til en billig penge.

Jo flere objektiver Canon kan sælge, jo billigere bliver udviklingen
og produktionen af deres egene produkter...

Claus

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 11-05-04 15:43

Povl H. Pedersen wrote:

> Hvem ? Har du et par eksempler ?
> Men alene det at det er Canon glas er ingen garanti. Medmindre det
> er Canon L-glas :)

F.eks. http://www.imaging-resource.com/PRODS/M700/M700A.HTM som vist i
øvrigt er identisk med det i Aldi. Jeg har lige anbefalet min kammerat
at prøve det. Aldi har jo en fremragende returpolitik, så hvis ikke han
er tilfreds med billederne efter en måned kan han jo levere det tilbage.

Rasmus Hansen
http://dualmono.com

Fra : Jens Jensen

Dato : 11-05-04 16:06

Hvordan er du sikker på, at det er det samme kamera?

"Rasmus Vestergaard Hansen [9000]" <bidsk@-FJERN-yahoo.com> skrev i en
meddelelse news:vD5oc.88$qX3.16@news.get2net.dk...

Fra : emj

Dato : 11-05-04 17:15

On Tue, 11 May 2004 17:05:44 +0200, "Jens Jensen"
<hansemannæluchter@mail.dk> wrote:

>hvis ikke han

Han kan ikke levere det tilbage, medmindre det er defekt.
Man har ikke returret på fejlfri varer.
Hilsen emj

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 11-05-04 17:32

> Man har ikke returret på fejlfri varer.
> Hilsen emj

Aldi har faktisk en så imødekommende købepolitik, at man kan komme og
aflevere sine Aldi Aktuelt varer inden for en måned og derefter få alle sine
penge tilbage, uden man skal argumentere yderligere

http://aldi.dk/PRINZIP_NEU/03_home.htm

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 11-05-04 19:07

emj wrote:

> Han kan ikke levere det tilbage, medmindre det er defekt.
> Man har ikke returret på fejlfri varer.

Jo i Aldi har man!

Rasmus Hansen
http://dualmono.com

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-05-04 22:42

Uheldigvis faldt emj over tastaturet og skrev derved følgende:

> Han kan ikke levere det tilbage, medmindre det er defekt.
> Man har ikke returret på fejlfri varer.

Sæt dig ind i tingene, *inden* du udtaler dig!

http://aldi.dk/PRINZIP_NEU/home_p.htm

Citat:

Vi forsøger altid at forbedre vore priser, men vi tillader ikke, at
nedslag i indkøbsprisen samtidig betyder forringelse af kvaliteten. Vi
er så stolte af vore varers kvalitet, at vi giver dig den størst
tænkelige garanti - fuld returret på alle varer. Det er nok at sige:
"Jeg er ikke tilfreds med varens kvalitet", så tager vi varen retur,
og varen refunderes uden nogen diskussion.

Men husk, hvis du vil returnere en ALDI Aktuelt vare, så skal det ske
inden for 1 måned fra købsdato og du skal medbringe kassebonen.

Citat slut

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-05-04 22:43

Uheldigvis faldt Jens Jensen over tastaturet og skrev derved følgende:

> Hvordan er du sikker på, at det er det samme kamera?

Hvis du læser anmeldelsen til ende, så vil du se, at ikke alene
specifikationer, men også det ydre er 100% identisk..

Claus

Fra : A. Einstein

Dato : 11-05-04 01:16

"Ole" <ole-har-ingenl@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Pr. stk.
> 2.199,-
>
> De viste varer sælges så længe lager haves

Tror bare du ka' køb det og teste det. hvis du ik' er tilfreds med det...
som en her allerede har sagt.

Tror nok den kører fint nok. Jeg kender en med Toshiba M700 og han er meget
glad med den. Det kræver selvfølgelig at man kender sin kamera godt, da de
fleste "god" kamera heller ik' er de bedste "point and shoot" kameraer. Det
kommer også an på hvad du gerne vil brug den til... hva' du har løst til at
tag billeder af osv. Men som en starter kamera burde det være fint nok :).
Det der med 10x zoom er altid meget nice:)... MEN... spørgesmålet er hvor
meget barrel distortion der er på den... Forhåbentlig ik' mere en Olympus UZ
serien.

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 11-05-04 00:18

On Mon, 10 May 2004 19:23:47 +0200, Ole wrote:

> Et spørgsmål til dette tilbud som er hos ALDI fra på onsdag i denne uge.
> Prøv link som jeg har sat ind her nederst og beskrivelse er også sat ind.
> Kom endelig med nogen kommentarer her i forum.

Det lyder ekstremt interessant til prisen! "Sony CCD" og "Canon
objektiv" lyder godt, men sådan er det jo med reklamer.

Spørgsmålet er, hvor gode billeder det tager. Hvis Aldi's politik
for returvarer er nogenlunde fornuftig, så ville jeg købe det,
teste det grundigt - og lade det afhænge af resultatet om det
skulle returneres eller ej. Hvis du kender en foto-kyndig, så lad
også gerne ham/hende rode med det i en dags tid.

Du finder ihvertfald ikke den kombination af features og tilbehør
inkluderet og pris hos mærkevareproducenterne (= rigtigt meget
for pengene, umiddelbart), så hvis det kan returneres uden bøvl,
så giv det en chance - og er det okay, så har du fået rigtigt
meget for kronerne.

Vi (jeg, sagde hunden) vil meget gerne høre om det, hvis du
beslutter dig for at give det en prøvetur!

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-05-04 03:30

Uheldigvis faldt Ole over tastaturet og skrev derved følgende:

> [...]
> sat ind.
>
> Er der nogen som kender dette kamera?
> Hvad tror I, lyder det ikke som et godt tilbud?

Der er ingen tvivl om, at man får meget for pengene. Kvaliteten fejler
ikke noget, fordi Alti har en meget høj kvalitetssikring på deres
"aktuel" produkter.

Samtidig skal man hogså holde sig for øje, at det er ikke et kamera,
der er produceret specielt til Aldi, men et partiopkøb. Aldi kalder
tilsyneladende alle de kameraer de sælger for Traveller.

Læg mærke til, at der ydes *TRE ÅRS GARANTI*, det gør ikke engang alle
de højtroste mærkevarerproducenter, man ofter ser bliver rost i dette
forum.

Aldi's service og garantiordning er forbilledelig. Der er nul
problemer, og det er der mange, som kan lære meget af. F.eks. har
*alt* hvad der bliver solgt i Aldi dansk brugsanvisning. Dette er et
lovkrav, men alligevel glemmer mange producenter det.

Jeg tror roligt, at du kan købe dette kamera, hvis det havde været
noget lort, så var der ingen som ville lægge firma til de tre års
garanti, det er simpelthen alt for dyrt og for besværligt.

Jeg køber mange af Aldi's "aktuelt" tilbud og har endnu aldrig fået
noget skidt.

Så køb du roligt det kamera, du får ganske givet meget for pengene,
når man tænker på, at der både er batterier, lader og 128 mb kort med.

I øvrig hat du jo returret, så er det helt skævt, så returnerer du det
bare.. Men husk at stå tideligt op, det er sikkert hurtigt væk....

Claus

Fra : Martin K. R.

Dato : 11-05-04 07:15

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

Jeg har ingen anelse om, om Aldis ting er gode eller dårlige, men lige et
par kommentarer:

<snip>

> [...]
> *alt* hvad der bliver solgt i Aldi dansk brugsanvisning. Dette er et
> lovkrav, men alligevel glemmer mange producenter det.

Det er KUN et lovkrav hvis det er nødvendigt af _sikkerhedsmæssige_ grunde,
ellers er det op til producenten. Læs forbrugerstyrelsens hjemmeside.

> Jeg tror roligt, at du kan købe dette kamera, hvis det havde været
> noget lort, så var der ingen som ville lægge firma til de tre års
> garanti, det er simpelthen alt for dyrt og for besværligt.

Selv om der er lang garanti på, kan det jo godt være ikke-optimal
billedkvalitet. Det er ikke en garanti mod skuffede forventninger
(jeg understreger igen, at jeg ikke kender det aktuelle kamera)

Martin

Fra : HKJ

Dato : 11-05-04 07:30

"Martin K. R." <mr@fjerndette-get2net.dk> wrote in message

> Det er KUN et lovkrav hvis det er nødvendigt af _sikkerhedsmæssige_
grunde,
> ellers er det op til producenten. Læs forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Ikke helt, der skal være en vejledning med som forbrugeren kan forstå,
hvilket normalt vil sige på dansk.
MEN der er lovligt at aftale sig væk fra det, dvs. hvis forretningen
tydeligt gør opmærksom på at der ikke er dansk vejledning, så er det tilladt
med tysk vejledning.

http://www.forbrug.dk/oss/36/

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-05-04 07:48

Uheldigvis faldt Martin K. R. over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Det er KUN et lovkrav hvis det er nødvendigt af _sikkerhedsmæssige_
> grunde, ellers er det op til producenten. Læs forbrugerstyrelsens
> hjemmeside.

Det er et EU krav, at *ALT* konsumelektronik leveres med en
brugsanvisning på nationalsproget *eller* et *meget* tæt beslægtet
sprog....

> Selv om der er lang garanti på, kan det jo godt være ikke-optimal
> billedkvalitet. Det er ikke en garanti mod skuffede forventninger

> (jeg understreger igen, at jeg ikke kender det aktuelle kamera)

Hvis man forventer "optimal billedekvalitet" så skal man nok ikke købe
sit kamera i Aldi, men hos en professionel fotohandler.

Claus

Fra : Martin K. R.

Dato : 11-05-04 08:11

> [...]
>
> Det er et EU krav, at *ALT* konsumelektronik leveres med en
> brugsanvisning på nationalsproget *eller* et *meget* tæt beslægtet

OK, jeg gi'r mig...

> Hvis man forventer "optimal billedekvalitet" så skal man nok ikke købe
> sit kamera i Aldi, men hos en professionel fotohandler.

Det betyder stadig ikke, at der er nogen sammenhæng mellem garantiens længde
og produktets egenskaber.
Garantien sikrer at man får hvad man har betalt for. Ikke andet. Man kan
ikke postulere, at fordi der er lang garanti, så må det være et godt
kamera...

Martin

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-05-04 08:26

Uheldigvis faldt Martin K. R. over tastaturet og skrev derved
følgende:

> OK, jeg gi'r mig...

Desværre føler diverse forbrugerorganer ikke op på dette, fordi deres
resourser er for dårlige når det kommer til EU politik og den
konsekvenser..

> [...]
> Garantien sikrer at man får hvad man har betalt for. Ikke andet. Man
> kan ikke postulere, at fordi der er lang garanti, så må det være et

Nej, det har du naturligvis ret i. Men nu kender jeg en smule til Aldi
og deres garanti forpligtigelser, fordi jeg selv på et tidspunkt har
påtaget mig en garantiforpligtigelse for varer solgt i Aldi.

Aldi køber denne service ude i byen og det koster dem således penge,
hver gang de har brug for denne service. Aldi ville næppe sælge et
kamera, der var så dårligt, at man ofte måtte gøre brug af
garantiservicen...

Det har netop før været et at Aldi's store image problemer, tilbage i
firserne, da de startede. Men i dag er der absolut ingen problemer
med at købe elektronikprodukter i Aldi. Aldi bruger mange kræfter på
at sælge gode ting som "Aldi auktelt" tilbud, og det er noget, de får
en enorm omtale på.. Se bare på alt deres computerudstyr..

Så jeg er helt sikker på, at hvis man udelukkende bedømmer kameraet på
kvalitet, service og pris, så får man enddog meget for pengene, og det
bliver svært at finde noget bedre til samme pris..

Problemet er jo bare, at folk ikke vil sammenlige dette kamera med
andre billige kameraer, men med meget dyrere kameraer...

Claus

Fra : Lars

Dato : 11-05-04 08:27

> [...]
>
> I øvrig hat du jo returret, så er det helt skævt, så returnerer du det
> bare.. Men husk at stå tideligt op, det er sikkert hurtigt væk....

Det er simpelt hen sludder.
Aldi sælger bunden af konsumvareprodukterne.
Der er nogle der ytrer at deres PC'er fra Aldi er kram.
Det er fordi de aldrig har prøvet min PC.

Der er ikke mere at sige om det end at det er et elendigt kamera.
Ingen tvivl om at det nok skal holde garantien ud.
Derfor er kameraet alligevel dårligt.
Det tager ringe billeder.
Optiken er ikke skarp.
Der en dårlig autofokus i.
Efterbearbejdningen i kameraet ødelægger for meget.

Mange mennesker ville sikkert stille sig tilfredse med det alligevel.
Mange mennesker har vænnet sig fra, eller er aldrig kommet ind i vanen, at
købe kvalitetsprodukter.
Det er typisk mennesker der til dagligt handler i Aldi, Netto, Fakta.
Folk der køber deres stereoanlæg og TV i Kvickly, Expert, Harald Nyborg.
Folk der køber deres madrasser i Jysk.

Hvor er det nedtur for mig at blive præsenteret for sådanne produkter.
De er SÅ ringe.

Men hvis nogen vil købe det kamera og gå glip af rådgivning om
kvalitet.......Så vær velkommen.

Lars

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-05-04 08:31

Uheldigvis faldt Lars over tastaturet og skrev derved følgende:

> [...]
produkter.
> De er SÅ ringe.
>
> Men hvis nogen vil købe det kamera og gå glip af rådgivning om

Jeg kan ikke rigtig finde ud af, om du er lige så *dum* at høre på som
Niels Ebbesen, eller om det er meget værre...

Men een ting er da helt sikkert, du er umådelig dum at høre på!

Claus

Fra : Lars

Dato : 11-05-04 09:19

> [...]
> Niels Ebbesen, eller om det er meget værre...
>
> Men een ting er da helt sikkert, du er umådelig dum at høre på!

Du føler sikkert bare at du er een af dem jeg omtaler som værende "ikke
kvalitetsbevidste".

Lars

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-05-04 09:35

Uheldigvis faldt Lars over tastaturet og skrev derved følgende:

> Du føler sikkert bare at du er een af dem jeg omtaler som værende
> "ikke kvalitetsbevidste".

Næh, jeg føler at du er een af dem, som ikke er "hjernebevidste" !

Slet og ret, fuldstændig blæst oven i krydderen!

Claus

Fra : Lars

Dato : 11-05-04 19:51

> Næh, jeg føler at du er een af dem, som ikke er "hjernebevidste" !
>
> Slet og ret, fuldstændig blæst oven i krydderen!
>
> Claus

Jeg mener så at du er ignorant og ude af stand til at dømme andre.

Endvidere så lev du bare videre i din tilværelse omgivet af konsumvarelort.

Lars

Fra : Thomas

Dato : 11-05-04 09:40

> [...]

> De er SÅ ringe.
>
> Men hvis nogen vil købe det kamera og gå glip af rådgivning om

Det var da den værste gang bullshit jeg har hørt længe. Hvem fanden tror du
, du er? Du behøver ikke tale nedladende om folk der handler ind de
steder. Mange kæmper for at få hverdagen til at slå til økonomisk, så
behøver du ikke at belære folk om hvor de får kvalitetet og ikke. De fleste
ville nok kun handle i mærkevarebutikker, havde de millioner stående på
bankbogen, men det er nu de færreste der har det. Så om du har arvet
millioner eller ej rager mig en høstblomst. Du skal bare ikke tale ned om
folk der ikke har samme midler!

Mvh

Thomas

Fra : TommyBoy

Dato : 11-05-04 10:53

> [...]
> bankbogen, men det er nu de færreste der har det. Så om du har arvet
> millioner eller ej rager mig en høstblomst. Du skal bare ikke tale ned om

Såså, manden har jo ret, hvis man filtrerer den nedladende holdning fra...
Jeg er selv på SU (dvs. lever under selv den lavest definerede
fattigdoms-grænse), og som gadget-nørd har jeg en del erfaringer med pris
kontra kvalitet. Som regel passer det, at man får hvad man betaler for, og
det har ikke noget med Aldi at gøre (sådan er det også i Jysk, Netto, Fakta
og Electronic World). Men det er lidt mere nøjagtigt at sige, at en højere
pris i højere grad *garanterer* god kvalitet.

Men ikke altid.

Dvs, at man sagtens kan være heldig at får god kvalitet for meget få penge
(f.eks. frugt og grønt i Aldi - det er det bedste!), men også være uheldig
at betale kassen for noget makværk (Frugt og grønt i Kvickly på en dårlig
dag...).

Så verden er ikke sort/hvid! Jeg købte også engang et 3 MB kamera hvor der
stod samsung på (i Electric City), på et tidspunkt hvor der virkeligt var
billigt. Men det viste sig at være den arveste gang lort som jeg måtte
aflevere tilbage. Samsung hvade intet med det kamera at gøre - i hvertfald
lige så lidt som Medion havde Det viste sig at jeg for meget få penge
ekstra kunne få et virkeligt godt kamera til prisen (Pentax Optio 330GS),
som jeg har været meget glad for.

Med hensyn til Aldi-kameraet - det er en chance at tage, men hvis man er
heldig, og det er et godt kamera, så er det jo fedt nok! Ligesom jeg lige
har købt Jysk's billigste boxmadrasser med posefjedre - men dem kan man jo
prøve inden køb

Jeg ville dog låne de ekstra 800,- af min bank, og så købe et Minolta dimage
Z2! Det er med sikkerhed et godt kamera (se Trines billeder i en anden
tråd!). Mener at www.pixmania.com har det til 3002,- hvilket gør det til
tidens billigste kamera i forholf til hvad det kan!

MVH Tommy

Fra : emj

Dato : 11-05-04 11:57

On Tue, 11 May 2004 11:53:10 +0200, "TommyBoy" <tommyhj@hotmail.com>
wrote:

>Med hensyn til Aldi-kameraet - det er en chance at tage, men hvis man er
>heldig, og det er et godt kamera,

Nu er det jo bare ærgerligt at bruge 2200 kr på noget lort, når man
kan få kvalitetsoptik for samme beløb, hvis man vil nøjes med 3x zoom
og 3 MP pixels
Eksempelvis Olympus MJU 300
Man kan bare ikke få 5 MP + 10x optisk Zoom, i acceptebel kvalitet
for 2200 Kr.
Hilsen emj

Fra : Jan Borgen

Dato : 11-05-04 12:12

emj wrote:
> Nu er det jo bare ærgerligt at bruge 2200 kr på noget lort, når man
> kan få kvalitetsoptik for samme beløb, hvis man vil nøjes med 3x zoom
> og 3 MP pixels
Jeg har ellers forstået at Canon optik er af udemærket kvalitet..

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-05-04 13:43

Jan Borgen wrote:
> Jeg har ellers forstået at Canon optik er af udemærket kvalitet..

Det kommer ganske an på hvad det er for noget Canon-optik vi snakker
om, da der er himmelvid forskel på hvor godt glas(eller plastik) der
kan fremstilles for en given pris.

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Jan Borgen

Dato : 11-05-04 14:52

Hans Joergensen wrote:

> Det kommer ganske an på hvad det er for noget Canon-optik vi snakker
> om, da der er himmelvid forskel på hvor godt glas(eller plastik) der
> kan fremstilles for en given pris.
>
> // Hans
Helt enig.

Det er netop derfor spørgeren, på trods af de pæne ord optikken får på
div. review-sites alligevel bør afprøve kameraet og danne sin egen
mening (gælder forøvrigt for alle kameraer uanset oprindelse).

Hvis det ikke lever op til forventningerne for et kamera i sin
prisklasse, så er det tilbage til Aldi og udtale "Jeg er ikke tilfreds
med varens kvalitet" (jvf. http://aldi.dk/PRINZIP_NEU/03_home.htm)
hvorefter de "brugte" penge returneres. Intet er tabt (undtagen lidt
gummi på skosålerne).

Gid alle kameramærker og fotoforhandlere ydede den service

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-05-04 23:05

Uheldigvis faldt Hans Joergensen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Det kommer ganske an på hvad det er for noget Canon-optik vi snakker
> om, da der er himmelvid forskel på hvor godt glas(eller plastik) der
> kan fremstilles for en given pris.

Kan du give nogle konkrete eksempler på kameraer, hvor Canon har lagt
navn til plastik objektiver?

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-05-04 23:04

Uheldigvis faldt emj over tastaturet og skrev derved følgende:

> Man kan bare ikke få 5 MP + 10x optisk Zoom, i acceptebel kvalitet
> for 2200 Kr.

Hvem i alverden har da også påstået det?

Hold dig til fakta...

Claus

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 11-05-04 09:57

> [...]

> Optiken er ikke skarp.
> Der en dårlig autofokus i.
> Efterbearbejdningen i kameraet ødelægger for meget.

Hej Lars

Det lytder til at du har haft kameraet i hænderne, kan du ikke lige smide
nogle billeder op enten i dk.binaer eller på en hjemmeside, så vi kan se
hvor ringe kameraet egentligt er ?

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Peter Holm

Dato : 11-05-04 15:58

> Det er simpelt hen sludder.
> Aldi sælger bunden af konsumvareprodukterne.

Det er muligt du har ret hvad angår elektronik, men som tidligere
produktudvikler af fødevarer til bl.a Aldi kan jeg fortælle, at ingen
supermarkedskæde i Europa stiller lige så strenge krav til kvaliteten af
deres produkter som Aldi. Det er simpelthen en af de absolut sværeste kæder
at komme på hylderne i, endsige blive der. Deres indkøbere er SÅ svære at
stille tilfredse ang. kvaliet, at det grænser op det til umulige, og det har
enorm magt, da de aftager ernorme mængder, når man først for foden indenfor.
Aldi er desuden den kæde der formår at presse leverendører hårdest på
prisen. Som tidligere medansvarlig for de fødevarer der står på hylderne i
Aldi er min mening derfor klar: Aldis fødevarer er af MINDST ligeså høj
kvalitet som de dyrere supermarkeder Dansk Supermarked og FDB. At Aldis
produkter ser lidt skodagtige ud til tider, skyldels et helt bevidst valg.
Aldi sælger således næsten udelukkende privat-label-varer (eget mærke), men
det er skam mærkevarer der er indeni. Aldi har blot fundet ud af, at de
extra penge en prangende 4-farver embalage koster ikke kan betale sig.
Sælger man discpunt, så skal det også ligne discount synes teorien at være.

Et enkelt eksempel:
Flødeost med pikante krydderier i Aldis privat-label Floradanica, ca. kr.
6,00.
Flødeost med pikante krydderier i Arlas eksklusiv brand Pikant i, solgt i
FDB og Dansk Supermarked, ca. kr.14,00.

Det er PRÆCIS den samme ost der er i de to varianter.
Krydderisammensætningen kan variere ubetydeligt, da Aldi vil have sin 'egen'
ost, men der er blot justeret lidt for at de ikke er 100% ens.
Jeg kender mange fødevarer i Aldi som er lavet efter dette princip, og vil
slutteligt konkludere: Aldi = bedste kvalitet på fødevarer.
Jeg ville betvivle, om ikke også Aldi har hyret en meget dygtig og konpetent
elektronikmand til at varetage indkøb af disse varer, og følger de den
Aldi-tråd jeg har oplevet, så får man rigtig meget for pengene ved køb af
elektronik i Aldi. Dette betyder naturligvis ikke, at der ikke fås bedre
varer, blot at det er meget usandsynligt, at der findes bedre varer til
prisen.

Mvh
Peter

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-05-04 16:44

"Peter Holm"

> [...]
> elektronik i Aldi. Dette betyder naturligvis ikke, at der ikke fås bedre
> varer, blot at det er meget usandsynligt, at der findes bedre varer til

Kan kun gi' dig ret angående flødeosten, køber altid en kasse a' gangen.
Kan ikke se nogen grund til at betale ekstra for at Arla og Buko kan
plastre mit udsyn til med farvestrålende tryksager, det er jo ikke til at
tage et billede uden at deres navn kommer med. I mine mareridt er
arla blevet sponsor for dof (dansk ornitologisk forening) og alle fugle
i danmark ringmærkes med et arla logo..
Men for at vende tilbage til KAMERAET, så lyder det som et kanon
tilbud, 128mb sd kort, 2000mha batterier og oplader inkluderet og
en service, som i siger ikke overgås af andre. Og ikke mindst 2,5"
Lcd, drejelig så vidt jeg kan se på billedet.. Men vi behøver jo ikke
reklamere for det, de produkter er altid udsolgt inden man når frem
til butikken, hehe så må man nøjes med flødeost.. -max-

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-05-04 20:04

In article <40a0e9d6$0$22962$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, Peter Holm wrote:
> [...]
> enorm magt, da de aftager ernorme mængder, når man først for foden indenfor.

Det er muligt de har gode varer efter tyske forhold, men hovedparten
af deres varer i en dansk butik er af lav kvalitet. Ihvertfald når
man taler om fødevarer, tandpasta, etc etc. De lever af at være en
ren prispresser, ikke af et kvalitetsrygte.

> [...]
> produkter ser lidt skodagtige ud til tider, skyldels et helt bevidst valg.

Det er jeg ikke sikker på. De har sikkert nogle varer med private-labels
fra samme produktioner som ihvertfald Dansk Supermarked, men de har også
en masse skodprodukter. Specielt deres tyske.

> [...]
> Sælger man discpunt, så skal det også ligne discount synes teorien at være.

Det samme gør ihvertfald Dansk Supermarked (Føtex/Bilka/Netto). De har
så også den samme vare ved siden af med en anden label og til dyr pris.

> [...]
> FDB og Dansk Supermarked, ca. kr.14,00.
>
> Det er PRÆCIS den samme ost der er i de to varianter.

Er den lavet af Arla ? Er det det samme produkt ? Dansk Supermarked har
også en private label version til billigere penge. Og så er der
betalt dansk skat af såvel arbejdslønnen som overskuddet.

> [...]
> Jeg kender mange fødevarer i Aldi som er lavet efter dette princip, og vil
> slutteligt konkludere: Aldi = bedste kvalitet på fødevarer.

Muligvis hvis du er tysker.

> [...]
> elektronik i Aldi. Dette betyder naturligvis ikke, at der ikke fås bedre
> varer, blot at det er meget usandsynligt, at der findes bedre varer til

Deres seneste par tilbud har hardwaren kostet lidt mere end andre
steder, man har til gengæld fået en stor softwarepakke med. Så hvis
man ikke skal have ny software, så er deres tilbud ikke specielt godt.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Jan Borgen

Dato : 11-05-04 21:00

Povl H. Pedersen wrote:
> [...]
> man taler om fødevarer, tandpasta, etc etc. De lever af at være en
> ren prispresser, ikke af et kvalitetsrygte.
Er det noget som du føler/fornemmer/mærker, eller har du en faglig
baggrundsviden til støtte for dine udsagn?

Grunden til min interesse er, at jeg indtil for år tilbage delte dine
synspunkter. Når jeg gik ind i en Aldi følte jeg qva hele atmosfæren
(rodet butik, ukendte (= ikke mærke-) varer osv.) at deres varer sikkert
også var af lav kvalitet.

Så en dag kom jeg til at lufte mine holdninger til et par venner, som
arbejder i to af Aldi's konkurrenter. Jeg troede naturligvis at jeg
ville få støtte for mine synspunkter, men i stedet fik jeg læst og
påskrevet. Ifølge dem har Aldi ry for at have få varer, men af ret pæn
kvalitet.

Efterfølgende har jeg fra tid til anden forvildet mig ind i en Aldi og
købt dagligvarer (efter kritisk nærlæsning af varerdeklarationerne). Jeg
kan på baggrund heraf ikke dele dine synspunkter mht. kvaliteten.

Jeg har forøvrigt også købt teknik på tilbud; bl.a. en bærbar Medion
laptop (MD-LT9580-A), som i virkligheden er en Asus L84C. Den var bare
ca. kr. 5000,- billigere end hos andre (f.eks. Zitech) og havde 2 års
fuld garanti. En kollega købte en Dell ved samme lejlighed; den kostede
ca. 50% mere og kunne mindre (bl.a. delte diskettedrev og cd-drev en
intern plads og kunne ikke benyttes samtidigt i modsætning til min Medion).

Men jeg vil da gerne undgå at dumme mig, så hvis dine udsagn er mere end
blot postulater så må du meget gerne advare mig om hvilke specifikke
produkter jeg bør undgå samt på hvilke punkter kvaliteten er lav.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-05-04 05:52

In article <Ygaoc.201$yr1.112@news.get2net.dk>, Jan Borgen wrote:
> [...]
> synspunkter. Når jeg gik ind i en Aldi følte jeg qva hele atmosfæren
> (rodet butik, ukendte (= ikke mærke-) varer osv.) at deres varer sikkert

Baseret på mine egne indtryl for ca. 10 år siden da jeg havde 25 meter
til nærmeste Aldi. Jeg endte op med stort set kun at købe mælk, rosiner
og ikke meget mere hos dem. Resten hentede jeg i byen. Og der er ikke
ofte jeg er mærkevaresnob, men kan godt lide kvalitet.

Siden har Aldi dog oppet sig, og har flere danske varer.

> Men jeg vil da gerne undgå at dumme mig, så hvis dine udsagn er mere end
> blot postulater så må du meget gerne advare mig om hvilke specifikke
> produkter jeg bør undgå samt på hvilke punkter kvaliteten er lav.

Deres tyske fødevareprodukter er/var ikke helt rettet til efter
danske forhold. Og deres tandpasta smagte som skurepulver. Og nej,
jeg bruger ikke Colgate.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-05-04 12:08

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in
message news:slrnca3bbj.it.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local

> Baseret på mine egne indtryl for ca. 10 år siden da jeg havde 25 meter
> til nærmeste Aldi. Jeg endte op med stort set kun at købe mælk,
> rosiner og ikke meget mere hos dem. Resten hentede jeg i byen. Og der

Det var dog godt nok en tynd baggrund for som bombastiske udsagn!

> er ikke ofte jeg er mærkevaresnob, men kan godt lide kvalitet.

Nej, hvem dælen vil dog mene andet om sig selv?

vh
Jan
--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Peter Holm

Dato : 11-05-04 22:57

> Er den lavet af Arla ?

ja.

Er det det samme produkt ?
ja. 99%. Det er samme ostemasse, men krydderiblandingen varierer i nogle
tilfælde for at sikre at varianten er Aldis egen. Forbrugeren vil sjældent
kunne smage forskel, da det er marginale ændringer.

Dansk Supermarked
> har
> også en private label version til billigere penge. Og så er der
> betalt dansk skat af såvel arbejdslønnen som overskuddet.

Sikkert også et Arla produkt af samme kvalitet, men næppe til samme pris som
Aldis private label.

Mvh
Peter

Fra : Kim Schulz

Dato : 11-05-04 16:52

[snip]

> Hvornår fatter menigmand at intet i Aldi er kvalitet?

hvad bygger du det på? jeg kender flere som har fået ganske udemærkede
produkter fra Aldi (ud over dagligvarer altså). F.eks. er Medion
produkterne de har solgt tidligere blevet kåret til Best Buy i flere
tests osv. Jeg har selv arbejdet med flere af de bærbare de sælger og de
er helt på højde med f.eks. Dell maskiner til en halv gang oven i
prisen.

--
Kim Schulz | Need a Content Management System for your website? Go
Geek by nature | get Fundanemt at : http://www.fundanemt.com New

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-05-04 20:09

In article <20040511175157.7f61bf04@lifesuckz.nork.auc.dk>, Kim Schulz wrote:
> [...]
> tests osv. Jeg har selv arbejdet med flere af de bærbare de sælger og de
> er helt på højde med f.eks. Dell maskiner til en halv gang oven i

Nå. Det er jeg ikke sikker på baseret på min erfaring med Dell og
deres service fra dengang jeg købte en del ind i mit arbejde
(typisk 25-75 maskiner/år). Dell var der ingen bøvl med, og de
få gange der var noget lavede de onsite reperation. Også på
en gård i vestjylland (En man der arbejde i Afrika der var hjemme
på juleferie fik skiftet et drev).

Aldi er rimelig til prisen. Sjældent mere end 10-20% over det billigste
på markedet, ikke nødvendigvis bedre, men med en stor softwarepakke, som
hvis man skulle værdisætte den gør dem billigst. Men ikke alle skal
bruge alle de programmer der er der.
Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Kim Schulz

Dato : 11-05-04 21:22

[snip]

Jeg kan kun give dig ret. Den generelle holdning over for Aldi i Danmark
(og især i Jylland) er at det er noget tysk skidt og at alle deres
produkter er elendige.
Men sammenligner man f.eks. dagligvarer der ikke er friskvarer
(frugt/grønt og kød) så er flere af de billige produkter fra aldi
faktisk bedre end tilsvarende noget dyre produkter (af kendt mærke) fra
f.eks. Føtex eller bilka. Det er et direkte faktum at tyskerne generelt
går mere op i kvaliteten af fødevarer end danskere gør - selv om vi jo
naivt tror at Dansk altid er bedst.
Havde den ære at være sammen med en "produktudvikler" (kan ikke huske
hans konkrete titel) som bl.a. stod for at markedsbøre Gøl Pølser i de
omkringliggende lande. Han fortalte at det var et stort problem fordi
kvaliteten (kødindholdet kontra fyldstof) af deres pølser simpelthen var
for ringe i forhold til tilsvarende produkter i andre lande og derfor
kunne de stort set ikke sælge dem. Tilsvarende var der med andre varer
han stod for. Specielt nævnte han at Økologiske varer fra Danmark var af
så ringe kvalitet at nogle lande (så vidt jeg erindrer så var det irland
og tyskland) slet ikke ville godkende dem som økologiske. Desuden var de
så fyldt med bakterier at det var ganske forfærdeligt.
Men altså for at komme tilbage til hvad det drejer sig om: Jeg kan
virkeligt ikke se hvad det er som skulle gøre at Aldi Aktuelt varer
skulle være noget man skulle holde sig fra. Man har jo mulighed for at
teste varen og så er det jo bare at aflevere den tilbage hvis den ikke
tilfredsstiller ens krav.

--
Kim Schulz | Stop Software patents before it is too late!
Geek by nature |