Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Photo Draw - hvorfor ikke?
Fra : TL

Dato : 10-05-04 14:40

Hej

Skal have et mindre foto-redigerings program til arb. Men de prøver at spise
mig af med
Photo Draw da den ligger i Office Premium pakken. Jeg kan få Photoshop
Elements, som jeg kender, og som jeg er overbevist om er et bedre program,
hvis jeg kan komme med gode grunde til at købe det.

Photo Draw kan de basic ting vi skal bruge det til i mindre omfang, men jeg
vil helst have PE, sådan lidt af personlige grunde (jeg kender det, kan
bedre lide det , og skal undervise kollegaer i det)

Har fundet på flg. grunde til at køeb PE istedet:

- Bedre komprimerings algoritmer (eller tager jeg helt fejl)
- Fri indstilling af kompressionsstørrelse (Photo Draw har faste muligheder)
- Photo Draw har ingen panoramo funktion
- Brugervenlighed (måske lidt søgt)

Er der nogen der kan hjælpe med flere fornuftige grunde, så jeg kan få
chefen til at få muldvarpen op

Alle svar modtages med glæde...

TonyL

PS: vi skal ikke lave seriøs billedbehandling, men beskære, komprimere,
rette kontrast/lysstyrke/farver, panorama etc. og flere
ikke erfarne brugere skal sættes ind i programmet.

Fra : Ole C

Dato : 10-05-04 16:45

Well, alene den grund, at du kender PSE, samt skal undervise i det, så har
du jo allerede "tjent" de penge hjem igen, kontra det, at skulle til at lære
et helt nyt program fra bunden. Kender ikke Draw i detaljer, men har svært
ved at tro det skulle kunne matche PSE i billedebehandling, men jeg kan tage
fejl...

Mvh Ole C
http://www.condrup.dk

Fra : TC

Dato : 10-05-04 23:47

"TL" < skrev i en meddelelse news:c7o0mq$1bce$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> rette kontrast/lysstyrke/farver, panorama etc. og flere
> ikke erfarne brugere skal sættes ind i programmet.

Hej Tony

Kastede mig selv over Photo Draw, da jeg fik det, men efter to dage var jeg
tilbage i mit kendte PS7.

Eneste fordel ved "PD" er at det taler samme sprog som "Publisher", "Word"
og de andre Office programmer, og derfor er nemmere, at integrere.

Funktionerne i "PD" er ca. de samme, som du finder i "billig" udgaverne af
de programmer, som følger med, når du køber kamera eller scanner.

Ved ikke om det er nok til, at overbevise chefen, men det var bare min
erfaring med omtalte tilbehør.

Tommy

Fra : TL

Dato : 11-05-04 15:40

Takker for svarerne...Håber det er nok ;-.)

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 12-05-04 07:01

"TL" <lindkold@NOSPAMhotmail.com> wrote in news:c7qokq$18m4$1
@news.cybercity.dk:

> Takker for svarerne...Håber det er nok ;-.)

Lav et overslag på hvor mange timer du skal bruge på at sætte dig ind i PD
og de funktioner I skal bruge og læg dertil prisen på et par opslagsbøger -
begge ting som du ikke har brug for hvis det bliver PSE. Kig derefter i din
kalender og se hvornår du kan have bøgerne hjemme og hvornår du kan lægge de
timer du skal bruge på at lære PD - så har du en dato hvor du forventet kan
begynde at undervise i PD og hvor meget det vil koste at du sætter dig ind i
programmet.

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : TL

Dato : 12-05-04 15:14

"Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> wrote in message
> [...]
> Regards / Med venlig hilsen
> Kenneth
> email: news at KBHdarling dot dk - REMOVE KBH

Tak for indslaget og det er røget med i begrundelsen...