Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Anvendelse af Minolta-objektiver på en Can~
Fra : Jeff

Dato : 09-05-04 12:39

Hej alle

Dette spørgsmål har muligvis været oppe at vende før, men jeg prøver
alligevel:

Findes der en konverteringsdims, som monteres på bajonetfatningen på et
Canon 10D, så jeg kan bruge mine fem år gamle Minolta-objektiver med
autofokus og det hele?

På forhånd tak for hjælpen!

Venlig hilsen
Jeff

Fra : Soren Kuula

Dato : 09-05-04 13:02

Jeff wrote:
> [...]
>
> Findes der en konverteringsdims, som monteres på bajonetfatningen på et
> Canon 10D, så jeg kan bruge mine fem år gamle Minolta-objektiver med

Det er nok usandsynligt, da objektiver ikke lige kan rykkes frem og
tilbage i forhold til filmplanet - udover de få mm det bliver rykket når
man fokuserer.

MVH
Søren

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-05-04 16:33

Jeff wrote:
> Findes der en konverteringsdims, som monteres på bajonetfatningen på et
> Canon 10D, så jeg kan bruge mine fem år gamle Minolta-objektiver med
> autofokus og det hele?

Autofocus er ihvertfald nej.

Og en søgning på google giver ikke rigtigt noget hit på Minolta til
EOS-adaptere.

// Hans
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!