Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvem kan hjælpe med - Raw konverter til ph~
Fra : BeFi

Dato : 08-05-04 19:38

Hej i gruppen.
Jeg fotografere med Olympus 5050z og billede behandler i photoshop element
2.0
For at udnytte kameraet bedre ønsker jeg at billede behandle i filformatet
RAW.
RAW understøttes ikke umiddelbart af Photoshop el-2.
For at klare opgaven skal jeg have en plug-in der passer til Photoshop 7
denne plug-in kan ikke mere hentes hos Adobe -
så er her nogen der kan hjælpe mig???

filen kan evt. sendes til
til-finn@webspeed.dk

venlig hilsen
Finn

Fra : Thomas Corell

Dato : 09-05-04 01:11

BeFi wrote:
> [...]
> RAW.
> RAW understøttes ikke umiddelbart af Photoshop el-2.

Har du prøvet med det plugin, man kan hente på Olympus's site ?

--
Don't waste space

Fra : BeFi

Dato : 09-05-04 12:23

Hej
Ja jeg har prøvet med det plug in der findes hos Olympus -
men kan ikke få det til at virke.
Så enten er det forkert eller også kan jeg ikke placere filen det rigtige
sted!!
mvh
Finn

Fra : BeFi

Dato : 09-05-04 18:15

Hej
Tak for alle henvendelser - jeg har fået løst opgaven
mvh
Finn

Fra : BeFi

Dato : 10-05-04 17:40

Hej
Til mit Olympus 5050z medfølger software Olympus camedia master til
overførsel af filer fra kamera til Pc.
Herudover kan med i MEGET begrænset omfang billed behandle - bla. RAW filer.
Til billed behandling bruger jeg normalt - Photoshop Element 2.0
Dette program har dog ikke muligheden for at arbejde med Filer i RAW format.
Et tip i magasinet "Digital foto" nr 5 fortalte at det var muligt at tilføje
Photoshop element 2.0 en Plug in, der egentlig er beregnet for Photoshop
7.0. Den plug in leveres ikke mere fra Adobe.
Jeg har søgt på nettet og fundet filen - CameraRaw_JPEG2000 - den kan
installeres som plug in i Photoshop element 2.0 og det er nu muligt at
billedbehandle i RAW