Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
kamera købt i tyskland..
Fra : Lene Vang

Dato : 08-05-04 15:36

Jeg håber at dette er det rette sted at spørg spørge, ellers må I meget
undskylde...

Jeg har fundet en webshop i Tyskland hvor jeg kan købe en Minolta DiMAGE A1
billigt.
Jeg har kunne læse mig til at der kunne være problemer med at indlevere
kamera købt i udlandet, til reparation i danmark. Hvis man ikke har en
stemplet garanti bevis, er det rigtigt forstået???

Jeg skrev til sælgeren i tyskland, og fik dette svar:

Dear mrs Vang,

the delivery includes a guaratee certificate of the camera.

Kind regards

Sina Volp
Digitalo-team

Er det godt nok????

--

Hilsen

Lene Vang
http://community.webshots.com/user/lene_vang
http://community.webshots.com/user/lenevang

---

Fra : Mikael

Dato : 08-05-04 15:51

Købt mit Minolta 7i i Tyskland. Fik Europa garantikort med, dvs. det kan
indleveres i Danmark.

Mikael
3000

Fra : Puntofisken

Dato : 08-05-04 17:04

Jeg kunne så godt tænke mig at vide hvor lang garanti/reklamationsret der er
på det? Herhjemme har vi jo to år - jeg overvejede at købe mit Z2 i Frankrig
men droppede det igen, til dels fordi der kun er et års garanti på det.

Trine

Fra : Henning

Dato : 08-05-04 18:14

"Puntofisken" <schou8@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Frankrig
> men droppede det igen, til dels fordi der kun er et års garanti på det.

Den eneste webshop jeg kender i Frankrig er Pixmania. Købte selv Z2 hos dem,
dansk manual og omtalte WorldGaranti. På fakturaen skriver de at alle
digitalkameraer og camcorders har 2 års garanti.

Så det er ikke alle steder i Frankrig der kun giver 2 års garanti.
mvh Henning

Fra : Puntofisken

Dato : 08-05-04 19:43

Øhm kun giver et års garanti gætter jeg på

Tjah, var i hvert fald hvad jeg fik at vide det med garantien - og bare
bøvlet med at skulle sende det til Frankrig hvis der sker noget, det gad jeg
SLET ikke slås med. Jeg overvejede KRAFTIGT at bestille det hjem fra
Pixmania, man af forskellige årsager valgte jeg at købe det hos en dansk
forhandler.

...... og en af årsagerne til at det er så meget billigere dernede er
afgiften, den ligger vist kun på 7% mod dansk moms på 25 .....

Trine

Fra : Henning

Dato : 08-05-04 20:18

"Puntofisken" <schou8@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Øhm kun giver et års garanti gætter jeg på

Ja - så det i det splitsekundt jeg klikkede send

mvh Henning

Fra : Puntofisken

Dato : 08-05-04 22:21

Skidt sker - jeg kunne bare ikke lade være med at vade i det

Fra : Børge Larsen

Dato : 08-05-04 17:22

Mig bekendt er der kun 12 mdr. garanti i Tyskland, tænk på dette. Og så vil
jeg ikke undlade at gøre opmærksom på at A1 allerede er afløst af A2 (8 Mega
+ andre fordele.)

Fra : Lene Vang

Dato : 08-05-04 17:34

"Børge Larsen" <bl-dk@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vil
> jeg ikke undlade at gøre opmærksom på at A1 allerede er afløst af A2 (8

Det er helt sikkert noget som jeg skal tænke over, jeg har godt kigget
læænge på A2'eren.. men den er for dyr for mig :(

Fra : Richard

Dato : 08-05-04 17:54

Børge Larsen wrote:

> Mig bekendt er der kun 12 mdr. garanti i Tyskland, tænk på dette.

Nej, produkter købt i D er omfattet af regler, der ligner de danske
(EU-)regler på dette punkt. Dvs 24 mdr. reklamationsret, hvor
bevisbyrden de første 6 mdr. ligger hos sælger / producent, mens den i
de resterende 18 hviler på køber. Se evt. mere hos Forbrugerstyrelsen.

NB! Købeloven stiller ikke krav om garanti, men det kan forhandler /
producent tilbyde ud over den lovmæssige reklamationsret

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK