Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kunst eller PS/Kreativ fotografi!
Fra : Rene Asmussen

Dato : 08-05-04 15:12

Hej Alle !

Lad mig nu lige engang for alle komme med en tolkning på hvad, der gør
PS/kreative billeder så interesante. Vi lever i dag i et samfund hvor
tingene går stærkt. Der skal betales skat, alting stiger osv. Menneskets
frihed er begrænset til den kvalitetstid der ligger imellem den enkeltes job
og hans sengetid. Mange orker ikke meget andet end at smide sig på sofaen
eller foran computeren når de kommer fra job pga af en lang og stressende
hård dag. Det er sådan set også forståeligt. Men når så nogle vælger at sige
at der skal være mere i livet end den grå hverdag, så kommer følelsen op i
en af at man vil skabe noget. Når man har skabt noget (et billede etc), og
man sidder tilbage og studerer det endelige resultat, så er det ikke længere
måden hvorpå det skabte er fremsillet, men den fornemmelse at man har ydet
et ekstra stort stykke energi og arbejde i at lave noget til glæde for en
selv, men så sandelig også for andre.
Der kommer internettet så ind i billedet. Man uploader sit stolte værk på
nettet i håb om at andre ser på det man har lavet med samme øjne. Sådan er
det bare ikke altid og det er da også ok. Men det er selve den respekt der
bør ligge omkring det, den enkelte har forsøgt at skabe, noget udfra
hans/hendes følelser, og samtidig gerne vil vise til, den omliggende verden
(samfundet). Derfor er det sgu da ofte rarest at folk modtager det
"budskab", med åbne arme istedetfor at lade den negative tone springe på som
det første. Alle mennensker er forskellige og vi udtrykker os forskellige.
Det skrevne sprog er hårdere end det talte hvor kropssproget og glimtet i
øjet kommer med. Lad os da være forskellige og lad os da samarbejde
istedetfor at modarbejde. Vi kan jo bare se på de mange nye photosites der
er opstået. For et par siden var der kun 1-2 stykker idag er der ca. 8. Det
er måske et udtryk for at vi alle vil noget forskelligt, eller man er
utilfreds med det monopolagtige som allerede eksiterer Anyway. livet er
bare for kort til at være negativ. Vi skal tids nok få tid til at ligge og
kigge op på vores trælåg i kisten og tænke ..... hvad ville jeg have gjort
anerledes ??? Når en skriver til mig ... "Så gode er dine billeder da heller
ikke..." Hvad kan han eller jeg bruge den bemærkning til ?? Kan han/hun gøre
det bedre, skal han/hun det. Hvad fik personen til at sige det og hvorfor ??
Til sidst hvad gavner det ?

- Tænk lidt over det.

Denne tråd er ikke ment som en debat, blot min holdning kastet åbent ud til
de grå masser

Ingen virksomhed er stærkere end det svageste led.

- Rene

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-05-04 15:30

"Rene Asmussen" <ross@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Lad mig nu lige engang for alle komme med en tolkning på hvad, der gør
> PS/kreative billeder så interesante.

Uhadadada, det bliver spændende, det her.

> [...]
sige
> at der skal være mere i livet end den grå hverdag, så kommer følelsen op i

Kom nu til sagen. Vi har jo kun begrænset kvalitetstid til rådighed.

> [...]
> et ekstra stort stykke energi og arbejde i at lave noget til glæde for en

Øh?

> [...]
> bør ligge omkring det, den enkelte har forsøgt at skabe, noget udfra
> hans/hendes følelser, og samtidig gerne vil vise til, den omliggende

Respekt er noget, man skal gøre sig fortjent til. Det er ikke noget, man kan
forlange af andre, blot fordi "man har forsøgt at skabe noget ud fra sine
følelser". Du kan ikke definere, hvornår andre "bør" udvise respekt over for
dig og dine udfoldelser. Hvis du ikke møder respekt, har du ikke gjort dig
fortjent til den. Færdig. Punktum. Længere er den ikke.

> Derfor er det sgu da ofte rarest at folk modtager det
> "budskab", med åbne arme istedetfor at lade den negative tone springe på
som
> det første.

Det er så din holdning. Hvis du blot ønsker rare reaktioner, så kan man
betale sig fra den slags. Du begynder at lyde som Anja Andersen og hendes
"fuck janteloven". Det er typisk mennesker, med meget lavt selvværd, der
betragter janteloven som noget negativt, der skal bekæmpes for enhver pris.
Den type mennesker mener, at janteloven forhindrer dem i at modtage den
anerkendelse, de føler sig berettiget til. Sjovt nok deles den opfattelse
ikke af omverden, men der er jo nok også bare jantelovens skyld.

Er du et miskendt geni?

> [...]
> Det skrevne sprog er hårdere end det talte hvor kropssproget og glimtet i
> øjet kommer med. Lad os da være forskellige og lad os da samarbejde

Ghandi?

> [...]
> er måske et udtryk for at vi alle vil noget forskelligt, eller man er
> utilfreds med det monopolagtige som allerede eksiterer

Nædu, det er såmænd blot et udtryk for, at vi mennesker higer efter
anerkendelse for enhver pris (mig selv inklusive).

> [...]
heller
> ikke..." Hvad kan han eller jeg bruge den bemærkning til ??

Det skal du sgu' da ikke blande dig i. Du har bedt om en reaktion, og den
får du. Hvilke motiver, der ligger bag, rager sådan set ikke dig, vel?

> Kan han/hun gøre
> det bedre, skal han/hun det. Hvad fik personen til at sige det og hvorfor
??
> Til sidst hvad gavner det ?

Igen, det skal du sådan set ikke gøre dig klog på.

Det lyder som om du burde tage dig en kiks og tørre øjnene.

> Denne tråd er ikke ment som en debat, blot min holdning kastet åbent ud ti
> de grå masser

Og som en del af, hvad du kalder "de grå masser" tillader jeg mig at have en
anden holdning end dig.

--
-Jens B.

Fra : Rene Asmussen

Dato : 08-05-04 15:37

[...]

- Kender du den danske folkeskole lov ??? Den siger at børn skal lære
gensidig respekt for hinanden, have respekt for individualiteten. Samtidig
skal der fremmes alsidig personlig udvikling

Deusden skal der inspireres til rammer hvor der er kreativ udfoldelse,
oplevelse og fodybelse samt fanstasi og lyst til at lære. TILLID TIL EGNE
MULIGHEDER. Forberedelse til medbestemmelse og medansvar for andre. Respekt
for forskelligheder og andre kulturer samt demokratisk forståelse.

"Fremtidens samfund er at finde på skolebænken".

Respekt for andre er altså noget vi gerne vil have børn skal lære, og altså
ikke gøre sig fortjent til. De skal erfare at respekt for andre skaber også
respekt for en selv.

*Don´t waste space*

- René

Fra : Rene Asmussen

Dato : 08-05-04 15:38

"janteloven"

Nævn mig fordelene ved janteloven !!

Fra : Rene Asmussen

Dato : 08-05-04 15:44

"Anja Andersen og hendes
> "fuck janteloven". Det er typisk mennesker, med meget lavt selvværd, der
> betragter janteloven som noget negativt, der skal bekæmpes for enhver
pris."

HA HA HA .. det var dog det latterligste jeg har hørt. Bliver man
verdensmester og verdens bedste Anja ved at snige sig langs husmurene med
lavt selvværd, eller går man forrest og leder flokken ?? Man kan da ikke
dyrke elite idræt som Anja gjorde uden en rimelig solid selvtillid Den
må du sgu ud på landet med Sorry men den holder sgu ikke. Hvor ser du
egenlig lavet selvværd i at folk netop tøs stå frem og sige "Fuck
janteloven" ??? Det er sgu da kun folk med nosser der tør træde frem og sige
deres mening andre springer bare på andres holdninger der hvor flertallet
hælder til, så slipper de selv for skrammer

Mvh

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-05-04 15:55

> HA HA HA .. det var dog det latterligste jeg har hørt.

Tænk, det havde jeg godt nok en fornemmelse af, ville blive din reaktion.

> Bliver man
> verdensmester og verdens bedste Anja ved at snige sig langs husmurene med
> lavt selvværd, eller går man forrest og leder flokken ??

Anja er en stakkel, der rager uklar med alt og alle. Hun kigger ingen
direkte i øjnene (gør du?) og har fundet et fristed i håndbolden, så længe
der er andre, der holder hånden over hende. Hun har ikke en snebolds chance
i helvedet for at begå sig blandt almindelige mennesker i et almindeligt
job.

> Man kan da ikke
> dyrke elite idræt som Anja gjorde uden en rimelig solid selvtillid

Selvtillid my ass. Anja ville garanteret give sin højre arm for en normal
opvækst uden pacende forældre og en normal tilværelse uden pres fra alle
sider. Hun stoler på _ingen_, og der er fandme et kors at måtte bære.

> Den
> må du sgu ud på landet med Sorry men den holder sgu ikke. Hvor ser du
> egenlig lavet selvværd i at folk netop tøs stå frem og sige "Fuck
> janteloven" ???

Jeg tror egentlig ikke, du er i stand til at forstå, men du kan jo starte
med at spørge dig selv om, hvorfor mon Anja og lignende typer har svært ved
at have relationer til andre.

> Det er sgu da kun folk med nosser der tør træde frem og sige
> deres mening andre springer bare på andres holdninger der hvor flertallet
> hælder til, så slipper de selv for skrammer

Du reagerer lige nøjagtig, som jeg havde forestillet mig. Jeg er ikke et
sekund i tvivl om, at du mangler selvværd og angler efter anerkendelse fra
en omverden, du ikke helt forstår. Du hviler simpelthen ikke i dig selv.

--
-Jens B.

Fra : Rene Asmussen

Dato : 10-05-04 15:46

Hmmmm lyder som om du kender pigen privat. Ellers kan du da umuligt tillade
dig at udstille et andet menneske for sådanne påstande!

- René

Fra : ab

Dato : 08-05-04 16:14

"Rene Asmussen" <ross@cool.dk> skrev op til flere meddelelser ...... bl.a.

"Jens B" rammer sømmet rent på hovedet - jeg kan kun tilslutte mig samtlige
velovervejede ord.

Nu har jeg heller ikke lige hørt at usenet er underlagt folkeskoleloven -
som om at det skulle have noget som helst med noget som helst at gøre.

RA din kæde er forlængst sprunget af.. Om en indsats for at komme til et
hvilket som helst mål er stor eller lille - ja, så er det jo resultaterne
der tæller. Og her er janteloven da ganske udmærket til at holde forvillede
sjæle nede på jorden. Nogen bliver nedgroede af modstand andre bruger
modstand / kritik til at sammenligne med den selvkritik, som man gerne
skulle have og lader manglende rygklapperi være en ansporing til større
indsats.

Det er IMO alm. sund fornuft, der får mig til at undres over, hvad det lige
er at en "erhvervsfotograf" kan få ud af, at blive bekræftet af diverse grå
ignoranter ?

> ...... Bliver man verdensmester og verdens bedste Anja ved
> at snige sig langs husmurene med lavt selvværd, eller .....

Her er der også tale om resultaterne - at der så er tale om div.
efterfølgende dumheder, ja, det bærer de fleste måske over med.

ab

Fra : Rene Asmussen

Dato : 10-05-04 15:48

Fra : Martin K. R.

Dato : 08-05-04 16:00

"Rene Asmussen" <ross@cool.dk> wrote in message
> [...]
til
> de grå masser
>
> Ingen virksomhed er stærkere end det svageste led.

Hej René,

Jeg kan da godt følge dig i, at man bør møde nye ting med en positiv
indgangsvinkel, men jeg har da alt for ofte set eksempler på, at de er de
såkaldt kunstneriske/kreative fotografer (eller dem der tror de er det) der
kommer med hånlige udtryk som 'postkortsfotograf' osv. overfor f.eks.
nybegyndere.
Respekten skal vel gå begge veje for at det kan virke?

Martin

Fra : Rene Asmussen

Dato : 10-05-04 15:48

"Respekten skal vel gå begge veje for at det kan virke?"

Enig !

- René