Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
HP 735 >< Canon A60
Fra : Jasper Norman

Dato : 08-05-04 00:12

Hej.

Jeg er ude efter en prisbillig afløser til mit aldrende Kodak DC215.

Jeg har allerede købt et HP 735, men er ikke tilfreds med kvaliteten. Jeg
véd ikke hvad jeg kan forvente til under 1500,- men til macrooptagelser
(primært akvarie) er det simpelt hen for langsomt til at focusere +
displayet bagpå er alt, alt for langsomt.

Jeg har efterfølgende læst nogle reviews af Canon A60 / A70 som får kanon
anmeldelser.

Pengepungen siger at, såfremt HP kameraet skal byttes, skal det være til et
Canon A60. Men er det dumt? HP´en har 3.1 mio mens Canon må nøjes med 2 mio.
Jeg skal ikke printe noget ud, der er større end 10x15 så det er udelukkende
"kvaliteten" på kameraets egenskaber og ikke opløsningen der er afgørende.

Min far, har et Rollei digitalkamera hvor displayet bagpå, står knivskarpt,
hvilket gør det meget nemmere at bruge manuel fokus, kan jeg mon forvente
samme gode opdateringshastighed på et Canon?

Mvh

Jasper

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-05-04 09:04

In article <gKUmc.3124$wG4.2881@news.get2net.dk>, Jasper Norman wrote:
> [...]
> "kvaliteten" på kameraets egenskaber og ikke opløsningen der er afgørende.

Hvis der er 2 fabrikater til samme pris, så det ofte en ide at købe
den med færrest megapixels, da da så er ofret penge på det der giver
gode billeder.

2Mpix er rigeligt til A5 / 10x15cm. Det er hvis du vil beskære eller
tættere på at du evt ville ønske flere mpix.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Simon Nielsen

Dato : 08-05-04 10:36

> [...]
udelukkende
> "kvaliteten" på kameraets egenskaber og ikke opløsningen der er afgørende.

Absolut ikke dumt du får bedre kvalitet for pengende og de 2 MP er længe nok
når du ikke laver større udskrifter.

Canon er gode til at lave digitalkameraer og HP er ikke så gode

Mvh
Simon

Fra : Flare

Dato : 08-05-04 13:20

> Canon er gode til at lave digitalkameraer og HP er ikke så gode

Dog er jeg lidt spændt på HP´s R707 med 5 mpix / hurteig reaktions tid /
børstet alu / li bateri til (ca. 2800 ) - 400 kr i deres SMIL kampagne. Er
ret sikker på det det nemt kunne blive en vinder blandt mange til den pris.

Mvh
Anders

Fra : Jasper Norman

Dato : 08-05-04 23:28

Ja, jeg er også bange for, at et 5 mio pix. til 2800,- får mange til at
"falde i" Præcis som jeg, er der sikkert mange derude, som bliver lokket af
deres "pengegaver"

Jeg har tidl. haft 3 digi. kameraer... og jeg må sige at HP´eren langt fra
er det bedste, selv om det er 5 år yngre end det første jeg havde.

Men jeg må sige, at havde jeg aldrig ejet et digi. kamera før, og dermed
ikke vidste hvad man kunne forvente af sådan en fætter, ville HP´eren da
være ok, idet de fleste jo nok ikke forventer det "store" af et kamera til
den pris. Til hverdagsbilleder er det da fint nok, men de indendørs billeder
samt mangel på fokus er meget ringe. Men igen... der er sikkert mange der
tænker... sikke mange pixels for få penge.

Men nu er 735´eren jo også efterhånden en aldrende model, og HP er jo ikke
kendt for at levere noget juks. Men det undrer mig alligevel, at de vil have
deres navn på nogle "low-end" modeller, som efter min mening hører til i den
ringeste ende af "low-end" markedet. Efter at have læst flere reviews, er
jeg bestemt ikke den første som leverer kameraet tilbage.

Nå, men jeg ser frem til at modtage mit Canon, selv om jeg må nøjes med en
mio. mindre pixels.

Mvh

Jasper