Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Optisk zoom
Fra : Henrik Sahl

Dato : 07-05-04 16:38

Hej

Jeg har et Canon A60 digikamera
(http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=12623) og det er bare som det
skal være, bortset fra at det ikke kan zoome så meget som jeg godt kunne
tænke mig, det har 3x optisk zoom som vel nærmest er standard i den
prisklasse.

Man kan købe en adapter og et objektivt der gør det muligt at zoome endnu
mere http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=46197 men det vil koste mere
end 1000,- ekstra at købe sådan en.

Er der ikke nogle kamera'er der har bedre zoom, men samtidig er nogenlunde
samme størrelse som mit Canon A60 og naturligvis ikke koster en formue,
eller er det ekstra objektiv den eneste mulighed ?

Når jeg søger på edbpriser efter kamera'er med bedre zoom så er de
allesammen meget store og ikke lige et man kan have i lommen :-/

Mvh
Henrik

Fra : HCS [4000]

Dato : 07-05-04 16:46

Du kan få kameraer med 10x zoom. F.eks. Canon S1.

Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

Fra : Henrik Sahl

Dato : 07-05-04 17:07

"HCS [4000]" <hcstune-no-spam@yahoo.dk> wrote in message
> Du kan få kameraer med 10x zoom. F.eks. Canon S1.

Ja, men det er også en helt anden prisklasse :-/

Mvh
Henrik

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 07-05-04 17:29

On Fri, 7 May 2004 17:38:18 +0200, "Henrik Sahl"
<sahl@IKKESPAMsnaps.dk> wrote:

>Er der ikke nogle kamera'er der har bedre zoom, men samtidig er nogenlunde
>samme størrelse som mit Canon A60 og naturligvis ikke koster en formue,
>eller er det ekstra objektiv den eneste mulighed ?

Olympus C-720 er kun 7 mm bredere, 2 mm højere end dit eget - men 37
mm. tykkere (zoomlinsen skal jo være et sted). Den har 10x optisk zoom
og fås for omkring 2.300 kr.

Alternativ så kan du smide knap 5.000 kroner efter et Casio Exilim Pro
P600 - så får du 4x optisk zoom i et kamera, der er 3,5 mm smallere og
kun 3,5 mm højere og 13,1 mm. tykkere end dit eget.

KS

Fra : Henrik Sahl

Dato : 07-05-04 20:58

"Henrik Sahl" <sahl@IKKESPAMsnaps.dk> wrote in message
> [...]

Hvad svarer den linse til i zoom ? 8x zoom eller 10x zoom eller ?

Mvh
Henrik

Fra : Anders Houmark

Dato : 07-05-04 22:32

Henrik Sahl wrote:
> "Henrik Sahl" <sahl@IKKESPAMsnaps.dk> wrote in message

> Hvad svarer den linse til i zoom ? 8x zoom eller 10x zoom eller ?
>
> Mvh
> Henrik

Kommentar til det hele:

Olympus 700 serien (720,730, 740 og 750) er jeg ikke imponeret over. Det
eneste af dem som tager fine billeder er 750, og efter hvad Thomas H
skriver, så er det kun hvert andet som bliver godt.. Resten kan kameraet
ikke finde ud af. Alle de andre modeller har det med at fange meget støj..
730 var måske en løsning, men det er vel ikke faldet i pris og koster
garanteret stadig en bondemand

Ang. Canon TC DC52 Adapter så står der på edbpriser: Forstørrelse:
2.4.
Sammen med 3 x optisk zoom vil det så blive: 2,4 x 3 =
7,2 i optisk zoom.

Jeg har selv et gammelt Olympus C4000 som også "kun" er 3 x optisk zoom.
Dertil har jeg sådan en kenko 2x telekonverter, så man ender på 6x zoom.. Må
indrømme det ikke er ofte jeg får taget den frem og den bliver brugt :-/..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Henrik Sahl

Dato : 07-05-04 23:26

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote in message

> [...]

> indrømme det ikke er ofte jeg får taget den frem og den bliver brugt :-/..

Tak for svarene.
Jeg ved heller ikke hvor tit jeg kommer til at bruge den ekstra linse, og
derfor er den bedste løsning nok at købe den, da man så stadig har et kamera
der kan tages med i lommen.

Mvh
Henrik

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 07-05-04 23:54

On Fri, 7 May 2004 23:32:29 +0200, "Anders Houmark"
> [...]

>eneste af dem som tager fine billeder er 750, og efter hvad Thomas H
>skriver, så er det kun hvert andet som bliver godt..

Hvis hver andet bliver godt - er det så ikke fotografen, der er noget
galt med?

KS

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-05-04 09:11

In article <uq4o90dlt9djdmf24ma5l0ddjcck29nv7q@4ax.com>, kelds@ofir.dk wrote:

> Hvis hver andet bliver godt - er det så ikke fotografen, der er noget
> galt med?

Jeg vil sige det er en fremragende fotograf hvis hvert andet
billede er godt. Jeg tager noget mere end 2 billeder inden jeg
har et der er godt nok til at være stollt over. Jeg smider
nok 10-25% væk i første gennemsyn (flere når jeg bruger continous
shooting = fattigmands IS) - O de resterende er ikke alle sammen
gode.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Anders Houmark

Dato : 08-05-04 11:06

kelds@ofir.dk wrote:

> Hvis hver andet bliver godt - er det så ikke fotografen, der er noget
> galt med?

Det er kameraet der ikke kan fokusere

http://www.thhe.dk/Olympus.htm

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 09-05-04 20:02

> kelds@ofir.dk wrote:

> http://www.thhe.dk/Olympus.htm

-så er det jeg atter frydes over et rigtigt manuelt kamera, hvor man selv
bestemmer, hvad der skal være skarpt, og man selv vælger blænden, og kan
bestemme dybdeskarpheden.

Bo //