Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mit nyeste skud2
Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 07-05-04 15:55

Hvad synes i om dette her:
http://www.fotokritik.dk/visstort.html?pic=73029

Nu var der jo så stor interesse for at kommentere på den anden Renés
billede, så nu prøver jeg også lige, og jeg har intet imod diverse råd om
hvordan billeder kan gøres bedre, eller hvordan jeg burde have gjort det da
jeg tog billedet

300mm, f:5,6, 1/500s.

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-05-04 16:08

"René Ernst Nielsen" <virkerikke@nospam.nej> skrev i en meddelelse

> Hvad synes i om dette her:
> http://www.fotokritik.dk/visstort.html?pic=73029

Jeg synes, det mangler farver, og at det er beskåret for tæt.

Hmm. Lad os nu se

--
-Jens B.

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 07-05-04 16:14

> Jeg synes, det mangler farver, og at det er beskåret for tæt.

Tak for din kommentar, det var farverne var et bevidst valg, som du nok har
gættet, jeg synes dyret meget ofte forbindes med farver, og det er jo også
smukt i s/h synes jeg. Du har måske ret i kommentaren om beskæringen, jeg
fik desværre ikke fødderne med i det originale billede, så jeg valgte også
at beskære lidt tættere om hovedet for at det ikke skulle virke for
mærkeligt.

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-05-04 16:21

> Tak for din kommentar, det var farverne var et bevidst valg, som du nok
har
> gættet,

Jeps, det var jeg ikke et sekund i tvivl om.

> jeg synes dyret meget ofte forbindes med farver,

Hvorfor mon?

> og det er jo også
> smukt i s/h synes jeg.

Noget af det smukkeste ved en tiger er farverne, hvis du spørger mig, men
sådan er vi jo så forskellige.

> [...]
> fik desværre ikke fødderne med i det originale billede, så jeg valgte også
> at beskære lidt tættere om hovedet for at det ikke skulle virke for

OK. Ville også have været mit valg i den situation.

--
-Jens B.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 07-05-04 16:31

"René Ernst Nielsen"
> [...]
> hvordan billeder kan gøres bedre, eller hvordan jeg burde have gjort det da

Du har brugt channelmixer? - prøv at skru ned for den røde,
tigeren falder i med baggrunden. prøv evt at markere laget med
originalen og leg med hue/saturation, det er ellers fint. -max-

Fra : Ole C

Dato : 07-05-04 16:43

Synes det virker en anelse uskarpt. Ses på pelsen samt omkring øjenene.
Ellers et ok billede, dog bør det være i farver, da den falder for meget i
med baggrunden.

Mvh Ole C
www.condrup.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-05-04 17:19

René Ernst Nielsen wrote:

> eller hvordan jeg burde have gjort det da jeg tog billedet

Du burde ha' gjort sådan www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=71670
- dit billedet falder jo li'som igennem, når man har set Michael
Kamper's billede af en tiger...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Martin Gleit

Dato : 07-05-04 21:50

er vild med tigerbilleder....synes dog ikke sort/hvid er nogen speciel go
ide....hvis nogle er intresseret har jeg selv nogle her
http://home1.stofanet.dk/phc/martin/index.htm