Hvide skiver....
Fra : Esben Tærsker

Dato : 13-05-04 21:26

Hej NG...

De hvide tal og symboler på mine instrument-skiver er efterhånden ved at
være så krakkelerede at jeg overvejer at gøre noget kraftigt ved dem.
Jeg husker at have set et link her i gruppen til et billede af et
instrumentbræt hvor ejeren selv havde lavet nye hvide skiver. Nogen der
kan huske noget lignende men mere konkret?
Eller nogen der ligefrem har konkrete erfaringer med et sådant projekt?
Jeg forestiller mig selv noget med følgende:

Afmontere instrumentbræt og adskille dette.
På pc lave nye pæne sorte tal/symboler og printe dem ud på papir.
Lime papir på gamle skiver.
Lakkere papiroverflade med hårlak ell. lignende.
Samle skidtet igen...:)

Jeg frygter jo så blot at jeg skal lave hele skidtet om når sommeren og
solen står på sit højeste, fordi papiret er blevet gult og limen tørret
ind...:(

Eller nogen der kender nogen steder man kan købe nye skiver (ikke
nødvendigvis hvide) til en Escort IV fra '90?

/Esben

Fra : Brian A.

Dato : 13-05-04 22:33

"Esben Tærsker" <esben@[fjern]essers.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG...
> Jeg frygter jo så blot at jeg skal lave hele skidtet om når sommeren og
> solen står på sit højeste, fordi papiret er blevet gult og limen tørret
> ind...:(

Der findes jo et hav af forskellige typer printerpapir, mon ikke sådan noget
"high gloss" eller "foto print" papir kan bruges. Snus lidt rundt i et pat
butikker og se hvad der står på pakkerne.

Fra : Claus Fabritius

Dato : 13-05-04 21:37

"Esben Tærsker" <esben@[fjern]essers.dk> skrev i en meddelelse

> Eller nogen der kender nogen steder man kan købe nye skiver (ikke
> nødvendigvis hvide) til en Escort IV fra '90?

Det ser ud til at Birba (www.birba.com) laver til den. Jeg mener at der er
en dansk forhandler, men kan ikke huske hvem det er.
--
Claus Fabritius
Uno Turbo i.e. Racing

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-05-04 22:04

On Thu, 13 May 2004 22:37:07 +0200, "Claus Fabritius"
<champ88@ofir.invalid> wrote:

>Det ser ud til at Birba (www.birba.com) laver til den. Jeg mener at der er
>en dansk forhandler, men kan ikke huske hvem det er.

Der er 2 danskere, som sælger skiverne: www.birbaskiver.dk samt
www.carpartstuning.nl
Sidstnævnte bor i Holland, men hedder Brian Jensen - man mailer ham
blot på dansk. No Problem.
De skriver iøvrigt begge herinde :)

/Mogens

Fra : Esben Tærsker

Dato : 13-05-04 22:12

> Det ser ud til at Birba (www.birba.com) laver til den. Jeg mener at der er
> en dansk forhandler, men kan ikke huske hvem det er.

Hehe.. www.birbaskiver.dk
Tak for tippet. Men det render op i lige knap 600 kr, og jeg er jo typen
der hellere ville gemme pengene til 1½ tankfuld benzin...:)
Derfor overvejer nu stadig at lave mine egne, så gode tips er stadig
velkomne. Det er jo også et ganske sjovt projekt...

/Esben

Fra : Jesper

Dato : 13-05-04 23:40

Hej.

Esben Tærsker wrote:

> [...]
> Derfor overvejer nu stadig at lave mine egne, så gode tips er stadig
> velkomne. Det er jo også et ganske sjovt projekt...

Birba-skiver vil jeg bestemt ikke anbefale. Efter sigende (i hvert fald
til en Corsa A) skulle det bare være et klistermærke, som man klistrer
over de org. skiver. Ikke mindre end elendigt!

Hvis du selv vil gå i krig med det, så skal du bruge HP LaserJet Tough
paper. Hos HP har det nr. q1298b. Det ligner mest af alt en hvid
"transparent". Når først det er udprintet på laser-printer (ikke ink-jet
printer!), så kan du næsten gøre alt ved dem, uden at de tager skade. Du
kan sagtens hælde vand og andet ud over dem.

Fordelen ved HP LaserJet Tough paper er også, at det ikke suger vand.
Det gør alm. foto-papir og det kommer til at se noget så trælst ud, når
der kommer lidt dug til efteråret (skiverne slår sig).

--
Mvh. Jesper

Fra : René O. Nielsen

Dato : 14-05-04 08:20