diodelygter
Fra : Leonard

Dato : 13-05-04 19:59

På en bådtrailer skal jeg have renoveret lyset og så tænkte jeg at det
ville være smart med diodelygter, der bedre holder til at blive kørt i
vandet en gang imellem.
Men jeg kan ikke finde færdige lygter med dioder i både gul, rød og
hvid, har kigget hos T-Hansen, Cardic, Biltema, dioder.dk o.a.
--
Leonard

Fra : ///JJ

Dato : 13-05-04 23:30

Leonard wrote:

> Men jeg kan ikke finde færdige lygter med dioder i både gul, rød og
> hvid, har kigget hos T-Hansen, Cardic, Biltema, dioder.dk o.a.

Færdige lygter? Kan du ikke bare sætte "diode-pærer" (pærer med dioder i) i
de gamle lygter, eller hvis de gamle er i stykker, købe lygterne nye?

Dioder.dk har i hvert fald diode-pærer til positionslys....

///JJ

Fra : Leonard

Dato : 14-05-04 07:26

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> wrote:

>Færdige lygter? Kan du ikke bare sætte "diode-pærer" (pærer med dioder i) i
>de gamle lygter, eller hvis de gamle er i stykker, købe lygterne nye?

Det skal helst være færdigsamlede lygter, der er vandtætte. Det bliver
alm. lygter ikke af at sætte dioder i. Men ellers er det alternativet
og så lodde det sammen og bruge krympeflex med lim i.

--
Leonard

Fra : anders majland

Dato : 14-05-04 12:59

> Det skal helst være færdigsamlede lygter, der er vandtætte. Det bliver
> alm. lygter ikke af at sætte dioder i. Men ellers er det alternativet
> og så lodde det sammen og bruge krympeflex med lim i.

Problemet er at lygter skal være godkendte (til formålet) . Dvs havde de
rigtige E-mærker. Prøv at kigge efter motorcykel tilbehør. Der findes
ihvertfald et blandet udvalg af diodelygter til "customisering". Men om
de er vandtætte nok til dykning tør jeg ikke sige...

Jeg tror nemmeste og billigeste løsning er at købe sådan en ygtebom der
bruges til den 3. nummerplade. Så limes lygteglas og ledningshuller med
smeltelim eller silikone. Så skal det såmend nok holde til at blive
dykket 1/2 meter. Evt så udskidt pærerne med nogle "heavy duty" typer
der holder bedre end de standard monterede.

/A

Fra : tb

Dato : 14-05-04 13:10

> [...]
> ihvertfald et blandet udvalg af diodelygter til "customisering". Men om
> de er vandtætte nok til dykning tør jeg ikke sige...

og hvor fås mc lygter?

Fra : anders majland

Dato : 14-05-04 13:24

> og hvor fås mc lygter?

Prøv nærmes motorcykel butik Næsten alle fører fra stumper fra
www.mc-noeglen.dk Ellers er der også meget at finde hos de 3 største
tyske postordrebutikker. www.louis.de , http://www.hein-gericke.de/ &
http://www.polo-motorrad.de/

www.conrad.com har også nogle LED lygter. Jeg kan huske og have set både