Nokia3210: Sikkerhedskode
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 01-05-01 14:30

Jeg er stødt ind i et mindre problem.

En bekendt har købt en Nokia3210 m. SW 5.36.
Nu ønsker han at benytte Telmore.

Telefonen er IKKE låst, jeg har datakabel mm. og har prøvet at unlocke før.
Når han sætter sit simkort i og trykker pin koden, beder den om en
sikkerhedskode.
Han kunne ikke huske koden (eller kendte den ikke), jeg regnede med at jeg
da bare kunne aflæse den vha. mit datakabel og NOKIA Tool build034.

Jeg kan sagtens se at koden er 30664, men når den indtastes skriver den
forkert kode.

Er det ikke den kode jeg kan se i N Tool eller hvad sker der?

Håber på at I/du har et godt svar.
På forhånd tak.

Mvh.
Mikael Nørrelund

PS.
Samme problem forekommer med et TDK simkort.

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-05-01 16:50

"Mikael Nørrelund Andersen" wrote:

> Jeg kan sagtens se at koden er 30664, men når den indtastes skriver den
> forkert kode.

"Standardkoden" hos nokia er mig bekendt 12345

Prøv den.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 02-05-01 11:49

De normale standardkoder er afprøvet, dvs. 0000, 00000, 1234 og 12345.

Uden held, desværre.

Der var forresten en der her i gruppen skrev de koder han fik fra Telia,
samt ders fremgangsmåde.
Var den person mon Lasse Hedegaard ??
Gider personen ikke lige skrive koderne og fremgangsmåden igen?

På forhånd mange tak.

Mvh.
Mikael

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-05-01 11:48

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

>Der var forresten en der her i gruppen skrev de koder han fik fra Telia,
>samt ders fremgangsmåde.

Unlock-koderne? (Det er jo ikke det samme som sikkerhedskoderne)

>Var den person mon Lasse Hedegaard ??

Nix.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia og Siemens-telefoner - kontakt mig.
Har du en Ericsson, så mail mig hvilken, så finder vi nok ud af det.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 02-05-01 12:08

> Unlock-koderne? (Det er jo ikke det samme som sikkerhedskoderne)

OK, Nokia Tool 034 skriver også den ikke er låst.
Den spørger efter sikkerhedskode!

> Nix.

OK, du er bare over det hele

Hygge...
/Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 02-05-01 17:00

Problemet løst!

Ganske enkelt egentlig, jeg ladede telefonen op og prøvede igen.
Så virkede det!

/Mikael