Skifte tandrem på Ford Escort 1,6 16V ?
Fra : Valle

Dato : 13-05-04 18:36

Hej

Er der nogen der kan et godt link til en side, der udførligt viser hvordan
man skifter tandrem + diverse strammer hjul på en Ford Escort 1,6 16V 90 hk
St.car fra 1993 ?

Pfh tak for hjælpen mvh Jack Vallentin - Juelsminde.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-05-04 18:40

Hej!

Valle wrote:

> Er der nogen der kan et godt link til en side, der udførligt viser hvordan
> man skifter tandrem + diverse strammer hjul på en Ford Escort 1,6 16V 90 hk
> St.car fra 1993 ?

Køb en Haynes-manual over kræet. Det har jeg gjort, og den er guld værd :)

Du skal bruge den der hedder nr. 1737.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Valle

Dato : 13-05-04 21:10

> Køb en Haynes-manual over kræet. Det har jeg gjort, og den er guld værd :)
> Du skal bruge den der hedder nr. 1737.

Hej Kim
Hvor kan man købe den ?
Synes ikke rigtig jeg kan finde et sted !

Mvh Jack

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-05-04 21:14

Hej!

Valle wrote:

> Hvor kan man købe den ?
> Synes ikke rigtig jeg kan finde et sted !

Har du prøvet hos Haynes? :)

<
http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10001&storeId=10001&productId=12913&langId=-1

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Valle

Dato : 13-05-04 21:16

Fornemt - tak for hjælpen, men den er vist i rest ordre !

Jack

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-05-04 21:19

"Valle" <gjvallentin@mailNOT.tele.dk> skrev :

>Hvor kan man købe den ?
>Synes ikke rigtig jeg kan finde et sted !

Køsters boghandel i Randers, Birgers billige bilbøger, eller Haynes på
nettet.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-05-04 21:16

On Thu, 13 May 2004 22:18:36 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Køsters boghandel i Randers, Birgers billige bilbøger, eller Haynes på
>nettet.

Billigst hos Biltema...

/Mogens

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 14-05-04 21:10

Er det den model med Zetec motor i ??

Jesper

Fra : Valle

Dato : 13-05-04 21:11

Jep, det er en Zetec

Jack

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@UPSpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:40a3d5cc$0$3058$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : GK

Dato : 13-05-04 22:17

Lige et godt råd ... når du har skiftet remmen så skal du forsigtig tørne
motoren rund med med hånden og mærke efter at der ikke er nogen ventiler der
går på stemplerne ... bruger du starten og du har fået sat remmen en tand
eller to forkert så bøjer du ventilerne og så er fanden løs .. så vær meget
forsigtig med det .. bare et godt råd da jeg har set flere tilfælde hvor
folk lige ville spare mekanikeren og selv skifte remmen ... med det resultat
at ventilerne fik en på hatten .. eller remmen var strammet så hårdt op at
den sprang efter 10 km ,, og omvendt for slap rem er lige så galt ...
nu ved jeg ikke lige hvor meget den har kørt med den vand pumpe der sidder
på .. det kan godt være en fordel at skifte den når du har skilt skidet af
alligevel og remstrammer hjulet lige så ...så lige på det område her
skal man ikke spare det kan blive meget dyrt at sparre de forkerte steder
håber at du kan bruge mit råd

Fra : Valle

Dato : 13-05-04 22:27

Jeg takker for de mange gode råd, det kan jo være jeg vender tilbage, når
jeg har skiftet remmen

Mvh Jack V

Fra : Sverre

Dato : 13-05-04 22:55

"Valle" <gjvallentin@mailNOT.tele.dk> wrote in message
> Jeg takker for de mange gode råd, det kan jo være jeg vender tilbage, når
> jeg har skiftet remmen
>
> Mvh Jack V

Skift remmen med omhu. Men selve strammingen overlater du til et
Fordverksted. Det koster ikke så meget. Selv foretar du en "forenklet
stramming". (Dvs å kunne vri remmen 90 grader på det lengste strekket med to
fingre). Men ikke ta på deksler o.l. før du tar bilen til verksted, slik at
det blir billigst mulig :)

Lykke til!

--
mvh S.A.Larssen

Fra : Valle

Dato : 13-05-04 21:13

Kan det betale sig at købe hos T-Hansen - Krogslund - Høyer - alle de
"billige" steder, er det "for" billigt ? - nogen erfaringer ?

Mvh Jack

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-05-04 21:17

Hej!

Valle wrote:

> Kan det betale sig at købe hos T-Hansen - Krogslund - Høyer - alle de
> "billige" steder, er det "for" billigt ? - nogen erfaringer ?

Jeg skal skifte tandrem på min Escort '96 i næste måned og jeg bruger 100%
sikkert originale stumper. Der er for ca. 1000,- og jeg vil ikke stole på
billigstumper til så kritisk en opgave. Så kan de komme med nok så mange beviser

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Cosworth POWER

Dato : 13-05-04 21:23

> [...]
> 100% sikkert originale stumper. Der er for ca. 1000,- og jeg vil ikke
> stole på billigstumper til så kritisk en opgave. Så kan de komme med

Enig! Min bliver også skiftet i denne måned og delene koster omkr. 800 kr.
alt inkl. (til en Sierra Cosworth 4x4!). Så jeg tror ikke du kan spare det
helt store ved at købe delene uoriginale...

--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-05-04 21:51

Hej!

Cosworth POWER wrote:

> Enig! Min bliver også skiftet i denne måned og delene koster omkr. 800 kr.
> alt inkl. (til en Sierra Cosworth 4x4!). Så jeg tror ikke du kan spare det
> helt store ved at købe delene uoriginale...

My point exactly. Og gider man være smånervøs mellem tandremsskift for at spare
200,-? Nej, jeg gør ihvertfald ikke :)

Nu kan jeg nøjes med at være nervøs første gang jeg starter skidtet efter den
nye tandrem er sat på

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Cosworth POWER

Dato : 13-05-04 22:34

> Nu kan jeg nøjes med at være nervøs første gang jeg starter skidtet
> efter den nye tandrem er sat på

Hvorfor dog det?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-05-04 07:47

Hej!

Cosworth POWER wrote:

> Hvorfor dog det?

Fordi jeg selv skifter den.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 14-05-04 22:03

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> --
> Mvh, Kim Voss Schrader
>
> OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Jeg vil absolut heller ikke anbefale de billige produkter når det er en
tandrem vi snakker om. Det er trods alt den der sørger for at det hele
snurrer rundt på den motor, og skulle den gå i stykker tror jeg da der er en
erstatning af en eller anden art, hvis den lige er skiftet. -- HUSK
forøvrigt at skifte de hjulstrammere der sidder der også !! Går en af dem i
stykker under kørsel, har du nok nærmest ikke nogen motor mere, og når du
alligevel har det hele skilt ad, så vil det være dumt ikke at tage dem med
også.

Jesper

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-05-04 07:47

Hej!

Jesper Jacobsen wrote:

> [...]
> alligevel har det hele skilt ad, så vil det være dumt ikke at tage dem med

Yes, de bliver også skiftede. Jeg tager Ford og Haynes med på råd :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader