Kan det passe?
Fra : Zeros

Dato : 13-05-04 06:10

Kan det passe at alufælger af mærket Gutmann kun bliver laver til Peugeot?
Jeg kan nemlig ikke rigtig finde nogle forhandlere af dette mærke.
Og der er altid Peugeot biler der har Gutmann fælger på, når jeg finder
noget om det.

Er der nogen der ved nogle priser på Gutmann fælger? Er det dyre eller
billige fælger?
Evt en side med salg af dette mærke... jeg kan ikke finde noget :(

Fra : Zeros

Dato : 13-05-04 07:14

Jeg har lige et spørsmål mere. Må man have 2 forskellige dækmærker på fx
forhjul eller baghjul. Bare det er samme str og profil-form?
Jeg sammenligner Michelin Pilot Exalto med Nankang NS-2. Må man have et af
hvert på forhjulene?

Fra : Martin Schyth

Dato : 13-05-04 07:38

Nej det må man ikke - men man må godt have forskellige mærker på for og
bagdæk - der er dog stadig nogle regler om det, som jeg ikke kan huske.

Hvorfor ville du dog også have 2 forskellige fordæk på, det giver jo
ingen mening!

/Martin

Fra : Zeros

Dato : 13-05-04 07:42

Jo det giver mening, for jeg har et enkelt næsten nyt Michelin dæk liggende.
Michelin koster omkring 1000kr og Nankang omkring 500kr
Så der ville da være lidt at spare hvis man da måtte....

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-04 09:50

"Zeros" <filuma@SLETadslhome.dk> wrote in message
> Jo det giver mening, for jeg har et enkelt næsten nyt Michelin dæk
liggende.
> Michelin koster omkring 1000kr og Nankang omkring 500kr
> Så der ville da være lidt at spare hvis man da måtte....

Hvis dækkene nu har meget forskellige egenskaber, så er det måske dyrt at
spare 500 kr.
Enten har du råd til to ordentlige dæk eller parker bilen til du har sparet
op til et identisk Michelin

Du risikerer at flyve i gføften eller værre over i modsatte kørebane når du
bremser. Der kommer måske en fra nyhedsgruppen, det ville vi andre være kede
af, altså med minder det er Folmer i sin lastbil 18 m 25 t, så vil din
famillie nok blive ked af det, og Folmer skal til at polere forkofanger igen
;o(
--
Møller

Fra : Ole Hansen

Dato : 13-05-04 12:30

"Zeros" <filuma@SLETadslhome.dk> writes:

> Jo det giver mening, for jeg har et enkelt næsten nyt Michelin dæk liggende.
> Michelin koster omkring 1000kr og Nankang omkring 500kr
> Så der ville da være lidt at spare hvis man da måtte....

Så spar alu-fælgene væk og invester i et sæt ordentlige dæk! Jeg er
ved at kaste op, når jeg ser folk køre i fine, dyre biler men har
sparet 500 kroner ved at sætte Kina-dæk på!

Køb eventuelt dine dæk i Tyskland - jeg købte min hos
<http://www.reifenversand.de> - det kan klart anbefales. Lave priser
og hurtig levering.

--
Ole Hansen

Fra : Rasmus

Dato : 13-05-04 21:45

"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> wrote in message

> Så spar alu-fælgene væk og invester i et sæt ordentlige dæk! Jeg er
> ved at kaste op, når jeg ser folk køre i fine, dyre biler men har
> sparet 500 kroner ved at sætte Kina-dæk på!

Dyre dæk og godt vejgreb hænger ikke nødvendigvis sammen..., det påstår ADAC
ihvertfald

mvh
Rasmus

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 13-05-04 21:14

"Martin Schyth" <fumsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nej det må man ikke - men man må godt have forskellige mærker på for og
> bagdæk - der er dog stadig nogle regler om det, som jeg ikke kan huske.

Eneste krav jeg kan finde er at der skal være monteret samme dæktype på alle
bilens hjul, Altså radial, diagonal (sjældent og kun på ældre veteranbiler)
terændæk, vinter, ect.
Så vidt jeg ved er det da lovligt at mixe fabrikat (men ikke specielt
fornuftigt).

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Ted

Dato : 03-08-04 12:26

"Zeros" <filuma@SLETadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forhjul eller baghjul. Bare det er samme str og profil-form?
> Jeg sammenligner Michelin Pilot Exalto med Nankang NS-2. Må man have et af

Jo da, helst 4 forskellige mærker og str. , og forskellige mærker bremser i
hver side, en US lygte i venstre side, og E mærket i Højre, Endelig husk 4
forskellige tændrør, samt forskellige tændkabler.
Bland altid mineralsk olie med brugsens bedste Syntetisk.
Så kører det for dig !! som Thansen siger...

Nej, lad være !

Teddy
www.smallblock.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-05-04 18:40

On Thu, 13 May 2004 07:10:24 +0200, "Zeros" <filuma@SLETadslhome.dk>
wrote:

>Kan det passe at alufælger af mærket Gutmann kun bliver laver til Peugeot?

Gutmann hænger sammen med Peugeot - næsten som Schnitzer og BMW.

/Mogens