toyota corolla 1,3 xli '91 overopheder !?
Fra : MVN

Dato : 12-05-04 18:42

jeg er lige kommet hjem fra arbejde.... de 45 km jeg kørte præstererede
temperatur måleren at ryge op i det røde...

blæseren virker fint (den skal vel kun køre når man holder stille eet stykke
tid og evt ved start/stop (bilkø)

der er masser olie og kølervæske i

det skal lige siges at for ca. 2 måneder siden brugte/tabte den
kølervæske,jeg kunne ikke se spor fra at der var utætheder men der forsvandt
ca. 1 liter pr 20 dag
det har den så ikke gjort de sidste 2 måneder der har der været samme mængde
+/- ½ mm.

hvad kan der være galt ?
den gik også ud 2 gange men tror måske det er tomgangs skruen der skal
justeres det er når jeg trykker kobling i bund og omdrejningstæller ryger
ned på 450 RPM ca...

hvorfor ryger temperaturen op 3 gange på 45 km,hvad kan der være galt ??

MVH

MVN

Fra : Mikael Antonsen

Dato : 13-05-04 09:21

"MVN" <o@0.o> wrote in message
> [...]
> ned på 450 RPM ca...
>
> hvorfor ryger temperaturen op 3 gange på 45 km,hvad kan der være galt ??
Det kan være din termostat der er defekt, som åbner for sent op.
Prøv at skifte den, de koster stortset ingenting.

-MA

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-04 15:55

Har du haft stikket taget af ventilatoren?
Prøv at checke om den kører den rigtige vej (skal suge vinden ind gennem
grillen - ikke blæse ud). Kører den den forkerte vej, vendes stikket ½
omgang.

mvh Ole

Fra : MVN

Dato : 13-05-04 19:30

jeg har desværre ikke mulighed for at tjekke det før søndag pga arbejde....

men

mikael >> hvad mener du med det ?
den reagere fint den har det med at stige når jeg kører langsomt eller
holder stille med motoren tændt (har jeg opdaget i dag,dog ikke hver gang
jeg holder stille eller køre langsomt(jeg kunne forestille mig at det er
køleren der er gået og at motoren bliver kølet mere jo hurtigere jeg
kører...

peter >> har tjekket den,den er lidt grøn !? og har en smule rust men ikke
noget jeg synes kan være årsagen (ca 8%)

ole >> nej har ikke haft stikket af,men købte bilen i vinters og har ikke
haft brug for køleren før nu,så det kan da være ham før har pillet ved
den,jeg kunne mærke den skød luft mod motoren men også at det kom kold luft
ud i fronten (foran køleren)

håber i har løsninger/alternativer

MVN

Fra : MVN

Dato : 14-05-04 04:20

ups..... det med at tjekke det på søndag passer jo ikke for jeg gjorde det i
går

MVN

Fra : Peter Weis

Dato : 13-05-04 15:02

"MVN" <o@0.o> wrote:

> hvorfor ryger temperaturen op 3 gange på 45 km,hvad kan der være
> galt ??

Prøv at checke køleren. Min gamle Corolla havde det med at ruste
lamellerne væk. Jeg opdagede det typisk på en motorvejstur hvor den
pludseligt røg i rød når man kom op på 130.

mvh
Peter

Fra : Lasse Langwadt Chris~

Dato : 14-05-04 00:11

Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> wrote in message news:<Xns94E8A00578E55pweisemaildk@127.0.0.1>...

> [...]
> lamellerne væk. Jeg opdagede det typisk på en motorvejstur hvor den
> pludseligt røg i rød når man kom op på 130.

yep, det er en meget normal sygdom at køleren er mugnet væk på
en Corolla

prøv at skrue helt op for varmeapparatet det sku' gerne hjælpe
hvis eller kølesystemet virker, så er det bare dig selv der ska'
svede,..

-Lasse