Knækket knast?
Fra : Propellen

Dato : 11-05-04 22:37

På vej til arbejde klokkem halv træls om morgenen... *KADADING*
Og min fine Kadett vil ikke mere. 14i fra '91 (nz motor måske?)
Åbnerned til maskinrummet, og kan konstatere at min knast IKKE kørere
rundt sammen med motor.Ihvertfald dem man kan se fra oliepåfyldnings
hullet. Men tandremshjul gør. Den må vel næsten være knækket i
lejehuset så?
Nogen der ved med sikkerhed, at så'n en motor er totalt i udu efter
sådan en tur? Jeg får ikke tid til at kigge på det før lørdag. Kunne
være man bare skulle skifte hele motoren.
Tak for evt. svar.
--
/Prop

Propellen(snabela)SoftHome(punktum)Net

Fra : K

Dato : 12-05-04 07:23

"Propellen" <not@Valid.Invalid> skrev i en meddelelse

> Men tandremshjul gør. Den må vel næsten være knækket i lejehuset så?

Mener du her at have set knastaksel-remhjulet køre rundt ? har du haft
plastdækselet af ind til tandremmen ?

> Kunne være man bare skulle skifte hele motoren.

Ja, sådan en fyr koster jo ikke alverden ...og kan du så skifte den selv så
er det rimeligt billigt gjort

Fra : Propellen

Dato : 12-05-04 21:02

On Wed, 12 May 2004 08:22:48 +0200, "K"
<potzFJERNSTOREBOGSTAVER@stofanet.dk> wrote:

>Mener du her at have set knastaksel-remhjulet køre rundt ? har du haft
>plastdækselet af ind til tandremmen ?

Ja, knasthjulet selvfølgelig. Og ja, har haft dækslet af.

>Ja, sådan en fyr koster jo ikke alverden ...og kan du så skifte den selv så
>er det rimeligt billigt gjort

Tjaaa.. billig og billig, 3800 + moms for den billigste. Dette var dog
med km. garanti.

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 13-05-04 07:31

Propellen wrote:

> Tjaaa.. billig og billig, 3800 + moms for den billigste. Dette var dog
> med km. garanti.

Det kan du med garanti gøre billigere i tyskerland ..

/Jan

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 13-05-04 11:10

"Jan Mikkelsen" <jhm@NOSPAM.kom.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Kan du ikke nøjes med at skifte topstykket?
Eller blokken?, Det siges at Opel har brugt samme blok siden starten af
80'erne.

Glenn

Fra : K

Dato : 13-05-04 17:04

"Propellen" <not@Valid.Invalid> skrev i en meddelelse

> Tjaaa.. billig og billig, 3800 + moms for den billigste. Dette var dog
> med km. garanti.

Prøv at gå igang med renovering af din beskadigede motor ....så kommer du
ikke langt med de 3800.-

Fra : Lars

Dato : 12-05-04 07:33

> [...]
> rundt sammen med motor.Ihvertfald dem man kan se fra oliepåfyldnings
> hullet. Men tandremshjul gør. Den må vel næsten være knækket i

Øh, er det så ikke tandremmen der er smuttet - eller hva ?

hilsen
Lars

Fra : Propellen

Dato : 12-05-04 21:06

On Wed, 12 May 2004 08:32:39 +0200, "Lars"
<lovegreenNOSPAM@get2net.dk> wrote:

>Øh, er det så ikke tandremmen der er smuttet - eller hva ?

Nix, knasthjulet drejer rundt med motor, så tandrem er hel!

Fik åbnet ned til knasthuset. Og knastaksel er knækket lige i midten.

Fra : K

Dato : 13-05-04 17:06

"Propellen" <not@Valid.Invalid> skrev i en meddelelse

> Fik åbnet ned til knasthuset. Og knastaksel er knækket lige i midten.

Når du nu er igang med at skilde ad så ryk da topstykket af og se om
stemplerne har lidt skade, hvis ikke så smid da et renoveret topstykke med
knast på den

Fra : Jesper Hørup

Dato : 13-05-04 21:14

"K" <potzFJERNSTOREBOGSTAVER@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Når du nu er igang med at skilde ad så ryk da topstykket af og se om
> stemplerne har lidt skade, hvis ikke så smid da et renoveret topstykke med
> knast på den

Det er næsten 100% sikkert at der er røget et par ventiler med i købet.
14xx kan ikke have stempel i top samtidigt med åbne ventiler!!!

På min daværende 14nv kostede en knækket tandrem: 3*Indsugning +
2*Udstødning.

/jeps.