Hvad synes I om dette tilbud?
Fra : Jacob

Dato : 11-05-04 21:53

Vi har en gammel Ford som snart skal synes igen og vi kan se frem til alt
for mange reparetioner på den hvis den skal gennem det. Vi har fået et
tilbud på følgende:

Toyota Carina 1.6
Årgang: 1991
"Pæn stand" <- vi har ikke set bilen endnu
Kørt: 100.000
Pris: 20.000

Hvordan lyder dette umiddelbart? Jeg ved det er svært når der ikke vides
noget om rust og lignende. Det eneste vi har fået at vide er at den er i
"pæn stand"

-Jacob

Fra : Peter C:\\>

Dato : 11-05-04 22:25

"Jacob" <omo@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan lyder dette umiddelbart? Jeg ved det er svært når der ikke vides
> noget om rust og lignende. Det eneste vi har fået at vide er at den er i

Du skal nok afsætte penge til skift af tandrem, hvis det ikke tydeligt
fremgår at den er skiftet for nylig.
Jeg kan ikke huske om det er 100000 eller 120000 der er intervallet, men med
så "underkørt" en bil som her (ca 7600 km pr. år)
kunne jeg godt frygte at den er mere slidt af alder end af kilometer.

Køleren rådner op i løbet af 3-5 år på disse modeller....den bør du holde
øje med. En ny kan vel installeres for en tusse, men med en bil til den pris
skulle man jo nok helst ikke kaste alt for mange tusser efter den....de
kommer jo næppe ind igen.

Ellers er rust, som altid, det værste problem på en brugt Toyota.

Det var hvad jeg lige kunne komme på

MVH Peter

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-04 22:41

> Toyota Carina 1.6
> Årgang: 1991
> "Pæn stand" <- vi har ikke set bilen endnu
> Kørt: 100.000
> Pris: 20.000

Hvis potten ikke er ædt op af rust, så er den et fint køb.

Undersøg skærmkanter, paneler og tårne. Specielt det sidste er dyrt og
ruster ofte på den model.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jacob

Dato : 12-05-04 15:52

On Tue, 11 May 2004 23:40:54 +0200, Jan W. Nielsen wrote:

> Undersøg skærmkanter, paneler og tårne. Specielt det sidste er dyrt og
> ruster ofte på den model.

Jeg har ikke en dyt forstand på biler. Kan jeg lige få en definition?
....tårne?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 12-05-04 15:55

Hej!

Jacob wrote:

> Jeg har ikke en dyt forstand på biler. Kan jeg lige få en definition?
> ...tårne?

De bagerste hjulkasser kaldes for "tårne". De er dyre at få skiftede...!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Olesen

Dato : 12-05-04 16:01

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> De bagerste hjulkasser kaldes for "tårne". De er dyre at få skiftede...!

Mente det var det område, hvor fjedre mv. var monteret i, altså
de to "søjler" man kan se i eks. bagagerummet..?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 12-05-04 16:17

Hej!

Olesen wrote:

> "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Mente det var det område, hvor fjedre mv. var monteret i, altså
> de to "søjler" man kan se i eks. bagagerummet..?

Er det da ikke samme område?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-05-04 18:35

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Er det da ikke samme område?

det er lidt forskelligt hvad folk kalder det, men "øverste
støddæmperfæste" er måske lidt mere sigende ?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 12-05-04 20:37

jan@stevns.net wrote:

> det er lidt forskelligt hvad folk kalder det, men "øverste
> støddæmperfæste" er måske lidt mere sigende ?

Tja, jeg troede faktisk det dækkede det meste af hjulkassen, men ok :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-05-04 20:47

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Tja, jeg troede faktisk det dækkede det meste af hjulkassen, men ok :)

hjulkassen er hele rummet omkring - støddæmperfæstet er oftest det
lille tårn der er opbygget.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 12-05-04 20:46

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> hjulkassen er hele rummet omkring - støddæmperfæstet er oftest det
> lille tårn der er opbygget.

Okay, men det er da (ihvertfald på min bil) bygget ud i et stykke metal.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : anders majland

Dato : 12-05-04 14:21

> Toyota Carina 1.6
> Årgang: 1991

Hvis den er nysynet og dermed checket at den ikke er helt rådden er
prisen måske ikke helt dum. Hvis den ikke er synet så beting at den kan
synes og tag gerne selv med ud og se synsmanden arbejde med hammeren.
Bare bed om at være grundig og bed ham kommentere dens stand ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Jacob

Dato : 13-05-04 14:21

Det er lige kommet frem at der måske er tale om en misforståelse. Måske er
kilometertallet 200.000 istedet. Hvordan er prisen så? Den kan vel stadig
køre nogle kilometer?

-Jacob

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 13-05-04 14:37

Jacob <omo@adslhome.dk> writes:

> Det er lige kommet frem at der måske er tale om en misforståelse. Måske er
> kilometertallet 200.000 istedet. Hvordan er prisen så? Den kan vel stadig
> køre nogle kilometer?

Tjaa, det skulle jeg da mene. Toyota har som regel lavet nogle rigtig
gode motorer der kan holde nogle kilometer hvis ellers de bliver
passet bare så nogen lunde.

Om den 1600 der sidder i carina er af samme type, det ved jeg dog
ikke. Men der er vel en masse derude der har en holdning til dette?

Hvis ellers resten af bilen ser rimelig ud, uden rust i kritiske
områder, så syntes jeg da ikke at det er et dårligt køb. Man skal jo
huske på at man ikke får en sprit ny bil uden rust for 20kkr. Men du
kan være heldig at få et køretøj der kan fragte dig rimelig
problemfrit de næste par år for minimal afskrivning.

/Thomas

Fra : Jacob

Dato : 13-05-04 17:32

Nu har vi set på den. 211.000 havde den kørt. Stort set ingen rust. En
lille smule at se hvis man åbner dørene nede inde i hjørnerne. Ingenting at
se i skærmkasser eller kanter. Tandrem for ca. 2 år siden. Bremserne har
været skilt ad og ordnet men ikke skiftet fordi der kom nye på ved sidste
syn (det er så 2 år og 1 måned siden vel ca.). Ingen bemærkninger på
synsrapporten.

-Jacob

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-05-04 17:38

Hej!

Jacob wrote:

> Stort set ingen rust.

Har i kigget _rigtigt_ efter rust eller kun overflader? Du kan ikke bedømme den
ordentligt uden at få den på lift og gå igang med en spids hammer efter min
mening.

Du kunne iøvrigt evt. forsøge at få et tandremsskift med i prisen :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jacob

Dato : 13-05-04 18:19

On Thu, 13 May 2004 18:37:38 +0200, Kim Voss Schrader wrote:

> [...]
> mening.
>
> Du kunne iøvrigt evt. forsøge at få et tandremsskift med i prisen :)

Vi regner med at få en fagmand til at se på den inden vi siger helt ja. Vi
har kigget hvor vi kunne mens den stod på jorden, og det var positivt. Jeg
tror ikke der er noget at gøre ved prisen

-Jacob

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-05-04 18:23

Hej!

Jacob wrote:

> Vi regner med at få en fagmand til at se på den inden vi siger helt ja.

Fint.

> Vi har kigget hvor vi kunne mens den stod på jorden, og det var positivt.

Okay, det kan da ihvertfald ikke skade :)

> Jeg tror ikke der er noget at gøre ved prisen

Tja, det tror jeg Jan@Stevns er uenig i. Men for almindelige mennesker som os
skal det nok passe. Og hvis bilen er pæn er 20k vel rimelig nok efter min
mening.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-05-04 18:53

> [...]

>skal det nok passe. Og hvis bilen er pæn er 20k vel rimelig nok efter min

Hvad har jeg nu gjort ? <grin>

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-05-04 20:31

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> Hvad har jeg nu gjort ? <grin>

Ikke noget lige pt. men du er da som regel god til at købe ting til aldeles
fornuftige priser :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-05-04 21:10

>Ikke noget lige pt. men du er da som regel god til at købe ting til aldeles
>fornuftige priser :)

"lige pt." er jeg lidt i tvivl om ... ;)

mht priser, så er det egentligt bare et spørgsmål om at være der, når
buddet er ude.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-05-04 21:08

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> "lige pt." er jeg lidt i tvivl om ... ;)

Hehe :)

> mht priser, så er det egentligt bare et spørgsmål om at være der, når
> buddet er ude.

Ved det. Har selv prøvet det mange gange, men der har det ikke været mht.
biler...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-05-04 21:17

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Ved det. Har selv prøvet det mange gange, men der har det ikke været mht.
>biler...

Well - har man et bolsjeglas med midlerne i, har man jo råd til at
vente til tingene dukker op (og det gør de)

Nu venter jeg bare på en Opel Commodore, af rette type/model ;)

(jeg skal egentligt kun bruge maskinen......)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-05-04 21:16

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> Well - har man et bolsjeglas med midlerne i, har man jo råd til at
> vente til tingene dukker op (og det gør de)

Jeps :)

> Nu venter jeg bare på en Opel Commodore, af rette type/model ;)
>
> (jeg skal egentligt kun bruge maskinen......)

Endnu et motorprojekt. Bliver du aldrig træt af at skifte maskiner?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-05-04 21:24

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Endnu et motorprojekt. Bliver du aldrig træt af at skifte maskiner?

nope - den skal nu ikke i stationcaren.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-05-04 21:22

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> nope - den skal nu ikke i stationcaren.

Hmmm, den skal vel i Spirillen?

<render_og_dukker_mig.avi>

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-05-04 21:18

On Thu, 13 May 2004 22:17:28 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Nu venter jeg bare på en Opel Commodore, af rette type/model ;)
>(jeg skal egentligt kun bruge maskinen......)

Nok lidt dyr, men hva fan... :)
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=1&id=11111111135711328&

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-05-04 21:26

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Nok lidt dyr, men hva fan... :)
>www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=1&id=11111111135711328&

lidt dyr ? de er da syge i roen ;)

jeg køber sgu hele biler billigere - og ehhh..... tyskere og km-tal ;)