Fjerne skilte fra bagklap?
Fra : Michael Lund

Dato : 11-05-04 18:23

Aften i gruppen.

Jeg har været fraværende i ng'erne i en længere periode. Jeg håber denne
gruppe stadig er lige så aktiv som jeg husker den, for så får jeg hurtigt
svar på mit spørgsmål.

Jeg vil gerne fjerne de små cromskilte på min bagklap hvor der står 1,8 16v

Jeg går ud fra de på en eller anden måde er limet fast. Hvilken
fremgangsmåde er mest effektiv og skånsom mod lakken.

Bilen er en Vectra St. Car fra 1999 ...

På forhånd tak.

Michael

Fra : Esben Tærsker

Dato : 11-05-04 18:46

Michael Lund wrote:
> [...]
>
> Jeg går ud fra de på en eller anden måde er limet fast. Hvilken
> fremgangsmåde er mest effektiv og skånsom mod lakken.

Så har hørt, at man kan luske en fiskesnøre ind bag dem, og så nærmest
file dem af. Har dog aldrig selv prøvet. Mit 1.4i skilt indgyder jo en
respekt der ikke er til at tage fejl af!

/Esben

Fra : dosser

Dato : 11-05-04 18:52

Jeg har lige fjernet mine på en Xantia de var limet på, jeg tog en
skruetrækker ind i kanten og trak stille ud indtil de slap, derefter brugte
jeg et gummi tilbehør (et rundt viskelæder) til en ledningsfri boremaskine
til at fjerne mærkater med, til resten af limen, der kom ikke en ridse og
man kunne ikke se på lakken, efter en polering, at de havde været der.
Har før brugt det til at fjerne påklistrede mærker og stafferinger med samme
fine resultat.
Gummi "dimsen" er købt i FTZ (det forhåndværende AABC)

Jan

Fra : Peter G C

Dato : 11-05-04 19:41

"dosser" <webmNIXSPAM@NIXSPAMsccd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man kunne ikke se på lakken, efter en polering, at de havde været der.
> Har før brugt det til at fjerne påklistrede mærker og stafferinger med

Kunne du smide et foto af resultatet ?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Lars Detlef

Dato : 11-05-04 19:08

De sidder sikkert fast med dobbeltklæbende tape - varrm dem forsigtigt op
med en hårtørrer - så slipper de noget lettere. Men forsigtigt - lakken
skulle jo nødigt boble op..

/lars

Fra : Brizz

Dato : 11-05-04 20:08

> [...]
>
> Jeg går ud fra de på en eller anden måde er limet fast. Hvilken
> fremgangsmåde er mest effektiv og skånsom mod lakken.

Har haft stor sucess med en varmepistol stille og roligt også en skruetrække
med en klud omkring. så kommer det helt af sig selv næsten. Polér efter med
noget lakrens og de har aldrig siddet der

Held og lykke
Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Jens

Dato : 11-05-04 21:51

De er limet fast med dobbeltklæbende tape.

du kan evt. gøre følgende :
1. Bræk en 'pind' af en gammel fiber-tommestok, og slib den som en mejsel.
2. Varm forsigtigt med en varmepistol samtidigt med du løsner emblemerne med
din hjemmelavede plastik-mejsel.
3. Skrab forsigtigtigt gummiresterne fra det dobbeltklæbende tape af.
4. Fjern limrester med f.eks rensebenzin.
5. Vask og voks stedet.

Jens

Fra : Michael Lund

Dato : 11-05-04 22:55

Tak for alle svarerne. Det lyder til der kun er en fornuftig måde at løse
det problem på. Næste gang tiden byder sig vil jeg forsøge mig. Resultatet
vil blive dokumenteret...

Michael