MS Windows
briani 27239
Slettet harddisk
Fra : SimSalaBim

Dato : 14-05-04 08:28

Købte en 200Gb HD om monterede den med 1 partition NTFS på en XP Pro, og
overførte ca 100Gb data. OK så langt.
Et stykke tid efter (flere dage) slettede XP pro det hele uden varsel under
en opstart af maskinen. ????????
Surt show og en masse mistet arbejde. Derefter prøvede jeg at genskabe
filerne med diverse værktøjer uden held.
Sidste uge tog jeg den frem igen og skabte 2 x FAT32 partitioner a' 100Gb,
kaldte dem M og N, fyldte data på.

Nu er der sket det samme igen. Alt slettet på M, men ikke på N. Det er dog
lykkedes mig at genskabe data med GetDataBack (kanon program)

Hvad går det galt. Jeg har aldrig oplevet noget lignende???? Jeg tør snart
ikke bruge den harddisk mere. Er den defekt eller er det fordi den er så
stor.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 14-05-04 10:16

"SimSalaBim" <carsten1962@hotmail.com> wrote

> Købte en 200Gb HD om monterede den med 1 partition NTFS på en XP
> Pro, og overførte ca 100Gb data. OK så langt.
> Et stykke tid efter (flere dage) slettede XP pro det hele uden
> varsel under en opstart af maskinen. ????????

XP bryder sig ikke om harddisks over 137GB, medmindre SP1 er
installeret:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;303013

Fra : SimSalaBim

Dato : 14-05-04 16:54

->
> XP bryder sig ikke om harddisks over 137GB, medmindre SP1 er
> installeret:
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;303013

Men skal man stadig betragte det som en harddisk på over 137 Gb når den er
delt på 2 stk på 100 Gb

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 14-05-04 18:39

"SimSalaBim" <carsten1962@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Men skal man stadig betragte det som en harddisk på over 137 Gb når den er
> delt på 2 stk på 100 Gb
++++++++++++++++++++++++

Hej.

Hvorfor installere du ikke bare SP1 ?

--
Mvh. Jørgen Nielsen
E-Mail jorgenbs@NOMORESPAMnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 15-05-04 07:02

SimSalaBim wrote:

> Men skal man stadig betragte det som en harddisk på over 137 Gb
> når den er delt på 2 stk på 100 Gb

Sådan læser jeg det.

Selv hvis vi lige glemmer harddiskstørrelse, er det ikke særlig smart
at køre en XP uden SP1 nu om dage. Der er for mange sikkerhedshuller.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : PerX ...

Dato : 19-05-04 01:16

In article <Xns94EA52305669Ftokeeskildsen@130.133.1.4>,
darkwing@daimi.au.dk says...

> Sådan læser jeg det.
>
> Selv hvis vi lige glemmer harddiskstørrelse, er det ikke særlig smart
> at køre en XP uden SP1 nu om dage. Der er for mange sikkerhedshuller.

Det er windows, sikkerhedshullerne er feature - uanset service packs ;)