MS Windows
briani 27239
printer problemer
Fra : Steen Roel

Dato : 13-05-04 19:00

hej

jeg er adm på et netværk med 40 computere (NT 4.0, DHTP). Jeg skal
installere en ældre HP laserjet 2100 (netværksprinter). Problemet er at den
ikke er at se hos de andre brugere. Den vises kun hos administrator. Det kan
da ikke være rigtig jeg skal logge på som alle brugere og installere den (35
stk). Jeg har også installeret en Minolta magicolor 2200 uden problemer for
andre brugere.

På forhånd tak

Steen

Fra : Hibbit

Dato : 13-05-04 23:37

"Steen Roel" <steen.roelxx@skolekom.dk> wrote in

> [...]
> brugere og installere den (35 stk). Jeg har også installeret en
> Minolta magicolor 2200 uden problemer for andre brugere.

Du fortæller ikke noget om hvordan du har installeret printeren.
Men principielt skal du bare :

1) Installere printeren på din printserver
2) Dele printerobjektet (sharing)
3) Sætte de rette rettigheder på printerobjektet
4) Brugerne kan nu installere printeren lokalt forudsat, at de har
rettigheder til det

Se evt. MS' egen vejledning :

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;730350

Keld