MS Windows
briani 27239
xp lukker
Fra : Torben

Dato : 13-05-04 01:20

På en ny bærbar PC (den fra Aldi i sidste uge) er der installeret XP. En
gang imellem kommer der en boks op der siger noget med: windows NT og at den
lukker computeren ned efter 1 minut! Og man kan ikke gøre noget!

Nogen der ved hvorfor?

Torben

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-05-04 01:34

Torben skrev:

> Nogen der ved hvorfor?

Sikkert <news:c7enh2.40.1@tgm.dyndns.dk> eller den ældre Blaster-orm.
Sørg for at holde dine styresystemer opdateret med de sidste nye
sikkerhedsopdateringer fra <http://www.windowsupdate.com>.
Den Windows du har skrevet dit indlæg med, er tilsyneladende også
langt bagefter i sikkerhedsopdateringer, siden du kører med en så
gammel version af Outlook Express.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-05-04 01:36

"Torben" <75568799antispam@stofanetantispam.dk> skrev :

>På en ny bærbar PC (den fra Aldi i sidste uge) er der installeret XP. En
>gang imellem kommer der en boks op der siger noget med: windows NT og at den
>lukker computeren ned efter 1 minut! Og man kan ikke gøre noget!

Jo da, du kunne have brugt Windows Update til at opdatere din
Windows, så havde du undgået problemet.

Det er det første man bør gøre når man har en nyinstalleret
Windows.

(Det er bl.a. en meget gammel Outlook Expressversion, du bruger).

Du har fået sasser virus, se
http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=60780

Du kan gå i start => kør og skirve:
shutdown -a
Det forhindrer Windows i at lukke, så du kan få den fjernet og
opdateret Windows.

Du bør også hente sp1, som retter en del fejl i din
windowsversion.
--
Knud

Fra : Torben

Dato : 13-05-04 15:12

> Jo da, du kunne have brugt Windows Update til at opdatere din
> Windows, så havde du undgået problemet.
>
> Det er det første man bør gøre når man har en nyinstalleret
> Windows.

Ja det er fint, men det var også det første jeg gjorde med den bærbare,
problemet er bare, at jeg aldrig kunne nå ind på windows update inden den
begyndte at lukke!!

> (Det er bl.a. en meget gammel Outlook Expressversion, du bruger).

Ja men det er ikke den PC-er!! Får snart opdateret!!

> [...]
>
> Du kan gå i start => kør og skirve:
> shutdown -a
> Det forhindrer Windows i at lukke, så du kan få den fjernet og

Tak for det, det vil jeg prøve!!

> Du bør også hente sp1, som retter en del fejl i din
> windowsversion.

Lige så snart jeg får fingrene i den igen!!

Torben

Fra : hcma

Dato : 13-05-04 09:26

"Torben" <75568799antispam@stofanetantispam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> lukker computeren ned efter 1 minut! Og man kan ikke gøre noget!

Der ligger en vejledning her:
http://www.hcma.dk/blaster_sasser.htm#sasser
m c h
hc