MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Langsom Opstart
Fra : Yildizhan

Dato : 11-05-04 19:41

Hvordan kan det være at XP er langsom om at starte op??
Den er ikke langsom i starten men kun når skrivebordet kommer frem. Jeg har
ikke mange programmer som den skal loade først. Det tager ca 2 minutter til
netværksikonet dukker op. Norton tager lige så lang tid.
Det er kun netværket og norton som tager lang tid.

Sådan har det aldrig været. Min XP er også opdateret mht service pack og
alle de andre sikkerhedopdateringer.

Hvad kan det være ??

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-05-04 20:03

"Yildizhan" <yildizhan@XXXishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er kun netværket og norton som tager lang tid.
>
> Sådan har det aldrig været. Min XP er også opdateret mht service pack og

Har du bemærket, om forsinkelsen kom i forbindelse med, at du opdaterede med
servicepacks?
Da jeg på et tidspunkt gjorde det, blev min pc extremt langsom, både til
opstart og til at komme på nettet. Jeg fandt aldrig ud af, hvilken af
opdateringerne det var, som lavede problemet. Jeg har set flere andre med
samme oplevelse, som åbenbart hænger sammen med den hardware man har, da de
fleste angiveligt ikke har problemer.
Jeg sammenlignede på et tidspunkt min hardwarekonfiguration med et par
andre, som havde fået samme problem, men vi fandt desværre ikke ud af
hvorfor idet vi ikke havde sammenfald i hardwaren.
Men jeg måtte formattere og har efterfølgende så kun installeret sp1,
servicepack der beskytter mod Blaster, sobig og sasser.

Kurt