MS Windows
briani 27239
Ny installation af XP men den gamle blev
Fra : Brizz

Dato : 11-05-04 12:37

Jeg satte cd'en i og gik ud fra den menu derkom frem med ny installation
osv. Jeg lagde den oven på den gamle installation Men alligevel er den gamle
installation blevet. Er der nogen måder man kan fjerne den gamle
installation uden at påvirke den nye?
Når maskinen starter op spørger den hvilket styresystem jeg vil bruge. Begge
er XP.
Nogen der har en ide?
Mvh Brian

--
www.gronaerten.dk

Fra : Peter Jensen

Dato : 11-05-04 12:53

Det er sikkert blot boot.ini du skal rette i. Boot.ini er en skjult fil, så
det skal du lige have ændret i stifinder

Fra : Brizz

Dato : 11-05-04 13:35

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> skrev i en meddelelse
> Det er sikkert blot boot.ini du skal rette i. Boot.ini er en skjult fil,

> det skal du lige have ændret i stifinder

Det tror jeg ikke for hvis jeg vælger den anden mulighed i opstarten starter
den den gamle XP op uden at der er nogen fejl eller mangler i den. Den
ligger helt intakt.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Edmund

Dato : 11-05-04 19:23

Brizz skrev:

> [...]
>
> Det tror jeg ikke for hvis jeg vælger den anden mulighed i opstarten
> starter den den gamle XP op uden at der er nogen fejl eller mangler i

Hvordan ser din boot.ini ud

Du har vel kun en harddisk.
--
Mvh Edmund

Fra : Brizz

Dato : 11-05-04 20:13

> Hvordan ser din boot.ini ud

Kan jeg ikke sige da det ikke er på min egen maskine

> Du har vel kun en harddisk.

Ja der sidder fysisk 1 disk med 2 drev på

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 11-05-04 16:56

On Tue, 11 May 2004 13:37:07 +0200, "Brizz" <nogen@microsoft.com>
wrote:

> [...]
>installation uden at påvirke den nye?
>Når maskinen starter op spørger den hvilket styresystem jeg vil bruge. Begge

Når jeg "engang imellem" vil lave en "ren" maskine plejer jeg at
formatere det drev hvor windows ligger. Som regl er det drev c:.
Derefter kan du med sindsro installerer en ny version af windows og
samtidig være sikker på at der ikke ligger noget tilbage af den gamle
og giber ind i din nye installation.

Håber du kan bruge svaret.
Mvh
Karsten Nielsen