MS Windows
briani 27239
muligt at "klone" xp til ny hd ??
Fra : Jeppe

Dato : 10-05-04 17:47

Hej jeg vil lige høre om der findes et eller andet fix program som kan klone
hele windows med drivere og det hele over på en ny harddisk ??

MVH Jeppe

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 10-05-04 18:49

"Jeppe" <webmaster@jeppedb.dk2> skrev i en meddelelse
> Hej jeg vil lige høre om der findes et eller andet fix program som kan
klone
> hele windows med drivere og det hele over på en ny harddisk ??
>
> MVH Jeppe
++++++++++++++++++++++++++
Hej jeppe.

Der findes et program der norton ghost, du kan finde det her
http://www.symantec.com/ghost/ , men det er ikke helt billigt, der findes
også nogle programmer som producenter af harddiske laver, måske du kan finde
noget på din harddiskproducents hjemmeside.

--
Mvh. Jørgen Nielsen
E-Mail jorgenbs@NOMORESPAMnielsen.tdcadsl.dk

Fra : AKN

Dato : 10-05-04 20:08

http://www.powerquest.com/driveimage/
Dette program er osse godt nok
Mvh Allan

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 11-05-04 10:07

Er det ikke bare en "overførsel al alt" fra en mindre/langsom HD til en
Større/hurtigere, du ønsker???
Det er jeg nemlig også interesseret i at kunne!

Norton Ghost kan overføre alt fra en PC til en anden via USB/TCP/Firewire,
men kræver det ikke at hardware er ens - for så er man jo lige vidt!
Så kan NG tage image af alt til en Firewire/USB-HD og lægge det tilbage
igen, men det kræver jo 2 nye HD!!??

Noget andet er: Kan XP finde ud af pludseligt at være på en større HD?

Der må være mange, som har prøvet at "opgradere" på denne måde - er der ikke
nogle flere konkrete erfaringer/procedurer?

Lars

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 11-05-04 11:41

"Lars Holm Thomsen" <aslakRE-MO-VEtoke@yahoo.NOTdk> skrev i en meddelelse
KLIP
> [...]
> men kræver det ikke at hardware er ens - for så er man jo lige vidt!
> Så kan NG tage image af alt til en Firewire/USB-HD og lægge det tilbage

Med norton ghost, kan du brænde dit image på en dvd eller en cd, ved ikke om
man kan det med drive image, men det kan man nok. Så behøver du ikke 2 nye
harddiske. Det kræver heller ikke at din hardware er ens.

> Noget andet er: Kan XP finde ud af pludseligt at være på en større HD?

Ja det kan xp godt finde ud af, jeg har lige gjort det for 2 dage siden. Xp
lå på en 30 GB, den klonede jeg så over på en 40 GB.

> Der må være mange, som har prøvet at "opgradere" på denne måde - er der
ikke
> nogle flere konkrete erfaringer/procedurer?

Jeg har aldrig haft nogen nævn værdige problemmer med norton ghost.

--
Mvh. Jørgen Nielsen
E-Mail jorgenbs@NOMORESPAMnielsen.tdcadsl.dk
Fjern NOMORESPAM ved svar på E-mail.

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 11-05-04 11:51

Tak for svarene!

Jørgen Nielsen wrote:
> [...]
> ikke om man kan det med drive image, men det kan man nok. Så behøver
> du ikke 2 nye harddiske. Det kræver heller ikke at din hardware er

Okay, men det fylder jo en hel del CD'er at skulle overføre 40-50GB! Nej det
jeg er ude efter er at kunne sætte den nye, store HD i som Slave og tage en
nøjagtig kopi af den lille HD.
Herefter kunne den gamle slettes (bruges til backup?) og den nye omstilles
til master og fyldes op med mere gøgl!

Kan NG det??

> Ja det kan xp godt finde ud af, jeg har lige gjort det for 2 dage
> siden. Xp lå på en 30 GB, den klonede jeg så over på en 40 GB.

Okay, det var da godt! Norton skriver bare på deres hjemmeside, at hardware
skal være ens, men det er måske mere bundkort mm. der menes!

> Jeg har aldrig haft nogen nævn værdige problemmer med norton ghost.

Lyder godt og lovende!

Lars

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 11-05-04 12:19

"Lars Holm Thomsen" <aslakRE-MO-VEtoke@yahoo.NOTdk> skrev i en meddelelse
KLIP
> [...]
> nøjagtig kopi af den lille HD.
> Herefter kunne den gamle slettes (bruges til backup?) og den nye omstilles

++++++++++++++++++++++++

Hej Lars.

Det kræver nok at du deler din nye harddisk op i 2 partitioner, før du
bruger NG, et til dit image, og et til dit styresystem.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 11-05-04 13:10

"Jørgen Nielsen" <Jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:40a0b63d$0$230$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej Lars.
>
> Det kræver nok at du deler din nye harddisk op i 2 partitioner, før du
> bruger NG, et til dit image, og et til dit styresystem.

Lige en rettelse fra min side, hvis du ikke vil gemme dit image, så kan du
godt klone direkte over på den anden harddisk, ude at dele den i 2.

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 11-05-04 13:10

On Tue, 11 May 2004 12:50:49 +0200, "Lars Holm Thomsen"
<aslakRE-MO-VEtoke@yahoo.NOTdk> wrote:

> [...]
>nøjagtig kopi af den lille HD.
>Herefter kunne den gamle slettes (bruges til backup?) og den nye omstilles

Ja - og det er nemt og hurtigt at gå til.

I det følgende refereres til Norton Ghost 2003; men denne opgave kan
løses af alle Ghost-versioner (dog kan ældre versioner ikke startes
fra Windows, men kræver en bootdiskette)

Når du har sat den nye disk i maskinen, starter du Norton Ghost fra
Windows og vælger Ghost Advanced -> Clone
Derpå vælger du din source-disk og din destination-disk.

Hvis du i stedet for at starte Ghost 2003 fra Windows bruger en Ghost
bootdiskette, vælger du Local -> Disk -> To Disk. Igen vælges
source-disk og destination-disk.

Der er nu mulighed for at fordele den ekstra plads på den nye disk
(som jo er større end den gamle) blandt de partitioner, der oprettes
på denne (de samme som på den gamle disk). Når dette er gjort, sættes
cloningen i gang, og når den er færdig, er den nye disk en nøjagtig
kopi af den gamle, blot med mere fri plads i partitionerne.

Ghost er et rigtigt godt program, som du, hvis du anskaffer det, også
vil få stor glæde af til backup-formål. Jeg har selv brugt det i stort
set alle versioner siden 5.4, og det har virkelig lettet min
PC-tilværelse mange gange. (Jeg får ikke provison fra Symantec

Det eneste jeg har haft bøvl med ifbm Ghost 2003 er backup til min
eksterne USB2-tilsluttede harddisk (problemer med DOS-driverne -
USB1.1 virker godt nok, men er langsomt).
Derfor er min 120 GB Maxtor HD blevet flyttet ind i PC,en, og hér går
backup strygende - ca. 3/4 time for en 160 GB HD, der indeholder ca.
40 GB.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Leony

Dato : 11-05-04 12:14

In news:409fb223$0$269$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Jeppe typed:

> Hej jeg vil lige høre om der findes et eller andet fix program som
> kan klone hele windows med drivere og det hele over på en ny harddisk

Din harddiskproducent vil typisk have et program som kan dette.
Har læst om et par stykker som har overført en Windowsinstallation.

Partition Saving er gratis og har samme formål som Norton Ghost:
http://perso.club-internet.fr/guiboure/en/index_frame.html

Begge dele er gratis alternativer til Ghost og DriveImage.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 11-05-04 13:41

Okay, så har jeg ideer og information nok til at gå videre med sagen!

Tusind tak for alle svarene!

Lars